Nieuwe modulaire kabelset PSU

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleagent218
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22:33
Mijn vraag
Ik ben op zoek naar een nieuwe modulaire kabelset voor mijn PSU in m'n kast. De kabelset die ik op het moment hebt zijn niet echt een lust voor het oog en deze wil ik vervangen. Waar kan ik deze vinden?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Op het moment heb ik een Sharkoon PSU, dit is natuurlijk niet de beste kwaliteit PSU op de markt, is het anders meer de moeite waard om een volledig nieuwe PSU aan te schaffen?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Op het moment heb ik alleen de Kabel Kits van Corsair kunnen vinden bij Alternate (http://bit.ly/2atvXOY). Deze zijn echter 105 euro en dat vind ik nogal een flinke prijs voor wat kabels.

Dus, mijn vraag luidt:
Waar kan ik modulaire kabelsets vinden die niet zo duur zijn als die van Corsair, of ben ik beter af met een nieuwe PSU die zelf al betere kabels meelevert voor ongeveer dezelfde prijs?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:28

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Heel veel PSUs hebben hun eigen 'standaarden' voor kabels, dus de kans dat ze uitwisselbaar zijn tussen zelfs typen van hetzelfde merk is klein. Het beste advies is dus ofwel een nieuwe PSU halen met de juiste lengte (en type) kabels, of zelf modden.

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:04
Desnoods kan je ook verlengkabels nemen van BitFenix, nu weet ik niet of verlengkabels voor enige probleme kunnen zorgen. Wellicht bij de aansluitingen tussen de kabels maar zo erg moet dit nu toch niet zijn? Waarom wordt het anders verkocht.
Wait... MS-Tech verkoopt ook nog steeds PSU's.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06:25
Als het puur om zwart gaat(wat de meeste wel hebben) kan je beter
pricewatch: Corsair CX450M Of zelfs
pricewatch: Corsair RM650x

kwaliteit zal vermoedelijk vele malen beter zijn als de sharkoon. Maar de sleeving kwaliteit zal iets minder zijn als lose sleeving(deze zijn immers per draad gesleeft).

Of een tweaker lief aankijken die kan sleeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Miyazono schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 16:56:
Desnoods kan je ook verlengkabels nemen van BitFenix, nu weet ik niet of verlengkabels voor enige probleme kunnen zorgen. Wellicht bij de aansluitingen tussen de kabels maar zo erg moet dit nu toch niet zijn? Waarom wordt het anders verkocht.
Wait... MS-Tech verkoopt ook nog steeds PSU's.
BitFenix verkoopt nu complete sets voor tal van verschillende voedingen. Voordeel is dat je minder kabels weg hoeft te werken dan met verlengkabels. Nadeel is dat je meteen een mega set moet kopen. Op zich is 90 euro nog niet heel extreem, en met planning genoeg kabels voor twee systemen af te werken, maar toch. Als je enkel een 24-pin / 8-pin en kabels voor je GPU 'sleeved' wil hebben, zijn die verlengkabels geen slecht idee, scheelt een hoop werk met het zelf te doen. Linkje naar de review waar ze in verwerkt zitten: productreview: BitFenix Pandora ATX review door Foritain

Cablemod verkoopt ook leuke, maar daar betaal je al snel hetzelfde voor een half setje kabels.

Zoals hier boven gemeld, een voeding met simpele zwarte kabels is eigenlijk nog wel het leukste alternatief. Voor hetzelfde geld koop je een top voeding met zwarte kabels, die veelal keurig netjes te verwerken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyazono
Foritain schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 22:12:
[...]

BitFenix verkoopt nu complete sets voor tal van verschillende voedingen. Voordeel is dat je minder kabels weg hoeft te werken dan met verlengkabels. Nadeel is dat je meteen een mega set moet kopen. Op zich is 90 euro nog niet heel extreem, en met planning genoeg kabels voor twee systemen af te werken, maar toch. Als je enkel een 24-pin / 8-pin en kabels voor je GPU 'sleeved' wil hebben, zijn die verlengkabels geen slecht idee, scheelt een hoop werk met het zelf te doen. Linkje naar de review waar ze in verwerkt zitten: productreview: BitFenix Pandora ATX review door Foritain

Cablemod verkoopt ook leuke, maar daar betaal je al snel hetzelfde voor een half setje kabels.

Zoals hier boven gemeld, een voeding met simpele zwarte kabels is eigenlijk nog wel het leukste alternatief. Voor hetzelfde geld koop je een top voeding met zwarte kabels, die veelal keurig netjes te verwerken zijn.
Ja, want waarom bijna 100 euro uitgeven als je voor een paar tientjes de verlengingen kan kopen die je nodig hebt?

Zat zelf al een beetje naar de BitFenix kabels te kijken omdat ik van plan ben (als ik het geld heb) een pc upgrade te doen naar ATX formaat, en ja, die verlengingen zijn toch erg mooi.

Maar ja, dat doet er nu niet toe en eigenlijk kan ik voor de huidige kwestie geen hulp meer bieden aangezien de mensen voor mij al alles hebben verteld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Als je twee systemen kan maken is zo'n modular kit echt geen slechte deal, 4-5 losse verlengkabels, wat combs, en verzendkosten en je komt er aardig bij in de buurt. Als je het over de suggestie hebt om in elk geval iets als een RM550x te -overwegen-; dan heb je wel een stille top voeding met 10 jaar garantie. Het is maar net wat die 100e voor jou doet, maar een alternatief is het in elk geval. Vooral aan TS om te bepalen welke uitstraling hij nu echt wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miyazono
Foritain schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 23:07:
Als je twee systemen kan maken is zo'n modular kit echt geen slechte deal, 4-5 losse verlengkabels, wat combs, en verzendkosten en je komt er aardig bij in de buurt. Als je het over de suggestie hebt om in elk geval iets als een RM550x te -overwegen-; dan heb je wel een stille top voeding met 10 jaar garantie. Het is maar net wat die 100e voor jou doet, maar een alternatief is het in elk geval. Vooral aan TS om te bepalen welke uitstraling hij nu echt wil.
Met die 100 euro had ik het idd over de kabels. Want ja, stel je hebt al een degelijke voeding en je hebt maar een paar kabels nodig dan zijn de verlengingen handig (wat dus mijn situatie is) heb je meerdere systemen dan is natuurlijk zo'n hele set wellicht handiger.
Maar ja, heb je een baggere voeding dan kan je het wel mooi maken met extra kabels maar een nieuwe voeding, zoals de RM550x heeft al mooie kabels en zal ook nog eens veel beter zijn.

Nu weet ik niet welke Sharkoon voeding TS heeft maar van wat ik hier en daar hoor zijn de meeste niet van enorm goede kwaliteit en zou dus een compleet nieuwe voeding een mooie oplossing zijn. En zoals ik als zei, stel het is een degelijke voeding, dan zijn de extra kabels een goede oplossing :)
(Denk zelf dat de nieuwe voeding de beste oplossing is, en nu zul je zien dat net als ik het gezegd heb het niet zo is :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleagent218
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22:33
Miyazono schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 23:20:
[...]

Nu weet ik niet welke Sharkoon voeding TS heeft maar van wat ik hier en daar hoor zijn de meeste niet van enorm goede kwaliteit en zou dus een compleet nieuwe voeding een mooie oplossing zijn. En zoals ik als zei, stel het is een degelijke voeding, dan zijn de extra kabels een goede oplossing :)
(Denk zelf dat de nieuwe voeding de beste oplossing is, en nu zul je zien dat net als ik het gezegd heb het niet zo is :P )
Ik heb op het moment een Sharkoon WPM700 Bronze in m'n kast zitten. Destijds op een licht budget een beetje gekocht omdat de 500W die ik hiervoor had net niet helemaal voldoende zou zijn voor de nieuwe GPU die ik al gekocht had. Achteraf gezien natuurlijk niet m'n beste keuze, en had ik misschien voor een betere PSU kunnen gaan, ja.

Ik heb ook een beetje zitten kijken naar die RM650x, die er wel zeer netjes uit ziet, misschien dat ik die maar aanschaf, in plaats van losse kabels.
Pagina: 1