Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy000
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11-09 13:38
Mijn vraag
Sinds een aantal dagen ben ik een het kl*ten met het rooten van aindroid en het installeren van een custom rom. Ik heb iets stoms gedaan |:( , namelijk geen backup gemaakt. Ik heb het toestel net, dus geen ramp. Al mijn foto's ect heb ik wel opgeslagen.
Nu ben ik zover dat mijn hele systeem/cache ect. alleemaal leeg is...

Het lukt mij niet om via of flasboot of twrp 3.0.2 een rom te installeren (ik heb cm13 en miui 7.5 geprobeerd). Ik krijg error 7 en error 6 (wanneer ik het root bestand aanpas via het kladblok).
Dit heb ik niet allemaal zelf bedacht, maar via o.a. het forum van xda alle stappen netjes gevolgd. Helaas zonder resultaat.

Eigenlijk zou ik willen vragen of er een handige Tweaker in de buurt van Alphen aan den Rijn woont wie mij kan en wil helpen? _/-\o_ In de zin van dat ik langs kom.

Ik hoor graag van iemand!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:10
wat heb je aangepast via kladblok? kladblok is verre van geschikt voor het editten van text files met linux linebreaks.. waarschijnlijk is het aangepaste bestand gewoon stuk. Probeer het eens opnieuw met bv notepad ++.

verder is het handig om een linkje te plaatsen van de handleiding op xda en dan aangeven bij welke stap het fout gaat.

Het is hier op het forum de bedoeling om elkaar online te helpen, dan kunnen anderen ook terug lezen wat de oplossing was. Voor hulp kan je beter een advertentie op marktplaats of werkspot zetten.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy000
Dankje voor de tip, vanavond ga ik notepad ++ gebruiken. Ik heb de volgende handleiding gebruikt http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2522762.
Toen kreeg ik error 6 en heb ik de volgende link bekeken.
http://forum.xda-develope...oid/twrp-error-6-t3328958

Dus waarschijnlijk ligt het aan dit bestand, wat verkeerd is aangepast.
Ik laat het weten wanneer ik het via notepad ++ heb geprobeerd, thnx!

Ps. daarnaast heb ik het probleem dat de batterij niet/erg langzaam oplaad, omdat hij vast zit in een bootloop of in recovery mode, dus hij laad niet meer normaal op... Ideeën hiervoor?

Wil je voortaan de wijzig knop gebruiken? Twee posts achter elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 8% gewijzigd door rens-br op 01-08-2016 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy000
Na een aantal keer proberen, nog steeds hetzelfde probleem, met deze foutmelding
"Failed to extract dir from "system" to "/system.
Updater process ended with ERROR: 7"

Dit heb ik gedaan, via deze link:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2522762
Stap 4, het bestand zag er zo uit en heb hem bewerkt met Notepad ++

get_device_compatible("ferrari") == "OK" || abort("This package is for \"ferrari\" devices; this is a \"" + getprop("ro.product.device") + "\".");
mount("ext4", "EMMC", "/dev/block/bootdevice/by-name/userdata", "/data", "");
show_progress(0.750000, 0);
format("ext4", "EMMC", "/dev/block/bootdevice/by-name/system", "0", "/system");
mount("ext4", "EMMC", "/dev/block/bootdevice/by-name/system", "/system", "max_batch_time=0,commit=1,data=ordered,barrier=1,errors=panic,nodelalloc");
package_extract_dir("recovery", "/system") || abort("Failed to extract dir from \"recovery\" to \"/system\".");
package_extract_dir("system", "/system") || abort("Failed to extract dir from \"system\" to \"/system\".");
symlink("../ui/MessageComplete.ogg", "/system/media/audio/notifications/MessageComplete.ogg");

enzovoort

De onderstreepte regel heb ik verwijderd. Geen resultaat dus, iemand een idee??