Sinds kort heb ik een iPhone 6s en een beetje bezig geweest met geluidsinstellingen, maar krijg dat standaardgeluidje Drietoon niet weg ondanks dat ik een ander geluidje heb ingesteld. Iemand een idee?
Vraag
Beste antwoord (via Roald1965 op 04-12-2016 11:04)
De tritone zelf kan je niet wijzigen, tenzij je jailbreaked. Maar om nu te jailbreaken om alleen een geluidje te veranderen gaat misschien wat ver
(sinds IOS10 heb ik zelf ook geen jailbreak meer. Toegevoegde waarde is bijna nul geworden).
Alle reacties
Wanneer krijg je het geluidje? Whatsapp? Dan is het een andere instelling dan de standaard SMS toon. Heb je al een reboot van je toestel gedaan?
Heb je het ingesteld bij een contactpersoon in plaats van algemene instellingen? Ook kan je proberen bij een willekeurig contactpersoon een geluid te her-selecteren en hierna telefoon opnieuw opstarten.
Nee meldingen van o.a. Facebook, twitter en waze. Je kunt in deze apps géén andere geluidjes instellen, dus vraag me af waar dan wel? Heb de iPhone net een weekje.
Betere vraag is... Waar en hoe heeft de TS dit proberen te doen
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Instellingen>geluiden daar kan je beltoon en facbook geluiden enz instellenRoald1965 schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 12:15:
Nee meldingen van o.a. Facebook, twitter en waze. Je kunt in deze apps géén andere geluidjes instellen, dus vraag me af waar dan wel? Heb de iPhone net een weekje.
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Dat heb ik gedaan maar dat werkt niet blijf de drietoongeluidje horen.
ook als iemand anders belt?
Dus je krijgt nog steeds die drietoon te horen? Dan zou je hem nog ergens onder de geluidsinstellingen moeten zien staan, bijv. onder "Nieuwe voicemail". Dat is hier in ieder geval nog de standaardinstelling aangezien ik niks met voicemail doe en die instelling dus nooit heb hoeven aanpassen.
Dan is dat dus de toon die je moet veranderen.
Als ie ondanks dat weigert, even geforceerd herstarten (power- en homebutton 10 sec. ingedrukt houden).
Als ie ondanks dat weigert, even geforceerd herstarten (power- en homebutton 10 sec. ingedrukt houden).
Het gaat notificatie geluidjes van apps géén beltonen.mell33 schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 12:19:
ook als iemand anders belt?
welke aps, je bent onduidelijk,
werkt instellingen>geluiden niet?
en wat gebeurd er na de herstart als je bij fb eens probeert te veranderen
[ Voor 17% gewijzigd door Mel33 op 29-07-2016 12:33 ]
Heb onder geluiden gekeken maar Drietoon staat nergens ingesteld, maar krijg hem bij Facebook en twitter wel te horen. Vreemd hoor ligt het aan iOS 9.3.3 heb de iPhone zojuist opnieuw herstart, maar niks is veranderd.SuBBaSS schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 12:20:
Dus je krijgt nog steeds die drietoon te horen? Dan zou je hem nog ergens onder de geluidsinstellingen moeten zien staan, bijv. onder "Nieuwe voicemail". Dat is hier in ieder geval nog de standaardinstelling aangezien ik niks met voicemail doe en die instelling dus nooit heb hoeven aanpassen.
Elke app heeft zijn eigen geluidsinstellingen.
Whatsapp heeft bijvoorbeeld zijn geluid instellingen in whatsapp staan.
Die geluiden van het instellingen menu gelden alleen voor de built-in apps.
Whatsapp heeft bijvoorbeeld zijn geluid instellingen in whatsapp staan.
Die geluiden van het instellingen menu gelden alleen voor de built-in apps.
heb je daar bij instellingen>geluiden (vergrendel geluiden) aan staan?
Bij whatsapp en nog een paar idd wel maar hij vraagt die niet, maar dat zal het wel zijn idd haha
Bij whatsapp en nog een paar idd wel maar hij vraagt die niet, maar dat zal het wel zijn idd haha
[ Voor 42% gewijzigd door Mel33 op 29-07-2016 12:36 ]
Betreft de apps Waze, Facebook en twitter. Je kunt in deze apps bij instellingen geen geluidjes wijzigen.mell33 schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 12:31:
welke aps, je bent onduidelijk,
Bij instellingen en geluiden binnen de iPhone bij Facebook staat er een ander geluidje maar die krijg ik niet te horen. Ook bij een tweetmelding krijg ik Drietoon geluid te horen.
en de vergrendeling?Roald1965 schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 12:36:
[...]
Betreft de apps Waze, Facebook en twitter. Je kunt in deze apps bij instellingen geen geluidjes wijzigen.
Bij instellingen en geluiden binnen de iPhone bij Facebook staat er een ander geluidje maar die krijg ik niet te horen. Ook bij een tweetmelding krijg ik Drietoon geluid te horen.
Die geluiden in het instellingen menu zijn voor de built-in twitter en facebook functie. NIET voor de officele apps.
Dit zijn de geluiden die je hoort als je een foto deelt vanuit je foto's app op facebook, anders niet.
Je kan deze geluiden niet aanpassen. Voor alle apps geldt: De geluiden worden vanuit de app zelf geregeld, het is aan de ontwikkelaars of ze de mogelijkheid hebben toegevoegd of jij hem kan aanpassen of niet.
Dit zijn de geluiden die je hoort als je een foto deelt vanuit je foto's app op facebook, anders niet.
Je kan deze geluiden niet aanpassen. Voor alle apps geldt: De geluiden worden vanuit de app zelf geregeld, het is aan de ontwikkelaars of ze de mogelijkheid hebben toegevoegd of jij hem kan aanpassen of niet.
Vind het wel raar, als ik een tweet van iemand krijg die ik volg krijg ik Drietoon geluid te horen terwijl ik deze niet heb ingesteld. Als ik breakingnews melding krijg van de nosapp krijg ik dezelfde Drietoon geluid te horen, is toch raar?Psycho_Mantis schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 12:42:
Die geluiden in het instellingen menu zijn voor de built-in twitter en facebook functie. NIET voor de officele apps.
Nee, dat is het geluid wat de ontwikkelaars erin hebben gestopt voor die apps.Roald1965 schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 12:47:
[...]
Vind het wel raar, als ik een tweet van iemand krijg die ik volg krijg ik Drietoon geluid te horen terwijl ik deze niet heb ingesteld. Als ik breakingnews melding krijg van de nosapp krijg ik dezelfde Drietoon geluid te horen, is toch raar?
Twitter maakt bij mij ook een Drietoon geluid, is niet aan te passen.
Dat probeerde ik te vertellen met die instelling voor voicemail op mijn eigen iphone; de drietoon is daarbij blijkbaar de standaard toon.Verder heb ik een hoop geluiden wel zelf aangepast dus weet niet meer precies wat allemaal de drietoon hoort te gebruiken maar het is dus niet altijd zelf in te stellen en in dit geval mogelijk dat de app daar geen instellingsmogelijkheid voor heeft en (dus) een standaardgeluid gebruikt.Roald1965 schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 12:47:
[...]
Vind het wel raar, als ik een tweet van iemand krijg die ik volg krijg ik Drietoon geluid te horen terwijl ik deze niet heb ingesteld. Als ik breakingnews melding krijg van de nosapp krijg ik dezelfde Drietoon geluid te horen, is toch raar?
Kun je inderdaad raar vinden maar dat veranderd niets aan de zaak.
Dan maar contact opnemen met de app-developer erover of feedback naar apple sturen. Dan heb je de grootste kans dat er wat aan gedaan wordt (tenzij het al in een/de betaalde versie zit, dan "moet" je gewoon schokken).
Oké bedankt voor alle info.SuBBaSS schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 14:34:
[...]
Dat probeerde ik te vertellen met die instelling voor voicemail op mijn eigen iphone; de drietoon is daarbij blijkbaar de standaard toon.Verder heb ik een hoop geluiden wel zelf aangepast dus weet niet meer precies wat allemaal de drietoon hoort te gebruiken maar het is dus niet altijd zelf in te stellen en in dit geval mogelijk dat de app daar geen instellingsmogelijkheid voor heeft en (dus) een standaardgeluid gebruikt.
Kun je inderdaad raar vinden maar dat veranderd niets aan de zaak.
Dan maar contact opnemen met de app-developer erover of feedback naar apple sturen. Dan heb je de grootste kans dat er wat aan gedaan wordt (tenzij het al in een/de betaalde versie zit, dan "moet" je gewoon schokken).
Anoniem: 827859
Ik heb juist hetzelfde probleem. Heb een iphone 6 voor een jaar nu. Voor mijn laatste update had ik voor alle apps een aparte geluid - voor whatsapp de drietoon, de bekende facebook messeger geluid, een aparte tinder geluid, ook airbnb had zijn geluidje. Sinds de update heb ik voor fb messenger, tinder, airbnb, whatsapp allemaal hetzelfde geluid. Bij instellingen kan ik enkel sms en beltonen aanpassen, maar voor airbnb kan ik het nergens aanpassen.
Iemand een idee hoe ik mijn originele geluidjes weer kan vinden?
Iemand een idee hoe ik mijn originele geluidjes weer kan vinden?
Anoniem: 831979
Zelfde probleem hier. Heb de 6S plus al een tijdje en sinds de laatste update heb ik last van dit fenomeen.
Outlook IOS heeft een eigen beltoon. Berichten en whatsapp ook. Maar ineens speelt hij alleen nog maar de gruwelijk irritante drietoon af. Dit is op te lossen door hem opnieuw op te starten en of the recetten. Maar dit lost het probleem maar tijdelijk op.
Outlook IOS heeft een eigen beltoon. Berichten en whatsapp ook. Maar ineens speelt hij alleen nog maar de gruwelijk irritante drietoon af. Dit is op te lossen door hem opnieuw op te starten en of the recetten. Maar dit lost het probleem maar tijdelijk op.
[ Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 831979 op 26-10-2016 11:09 ]
Is helaas niet mogelijk, zie reactie ergens hierboven. Vind het ook jammer maar niet mogelijk.Anoniem: 831979 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 11:07:
Zelfde probleem hier. Heb de 6S plus al een tijdje en sinds de laatste update heb ik last van dit fenomeen.
Bij mij ook. Ook een 6S met het nieuwste iOS. Komt dus niet bij iedereen voor, zou het helpen om als probleem bij apple in te dienen?Anoniem: 831979 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 11:07:
Ik zou er sowieso even contact over opnemen, Apple struint echt niet dit forum af om problemen te inventariseren.kortenhoef86 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 15:19:
[...]
Bij mij ook. Ook een 6S met het nieuwste iOS. Komt dus niet bij iedereen voor, zou het helpen om als probleem bij apple in te dienen?
Daarbij geef ik je overigens een grote kans dat het advies zal worden: terug naar factory settings, (best) geen backup terugzetten en dan zien of het nog steeds zo'n eigen leven lijkt te leiden.
Ik heb de iPhone 6s vanaf juli nieuw en vanaf begin al gelijk die drietoon. Terugzetten zal waarschijnlijk geen effect hebben. Ga de komende week wel even naar de iphonestore.SuBBaSS schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 15:28:
[...]
Ik zou er sowieso even contact over opnemen, Apple struint echt niet dit forum af om problemen te inventariseren.
Daarbij geef ik je overigens een grote kans dat het advies zal worden: terug naar factory settings, (best) geen backup terugzetten en dan zien of het nog steeds zo'n eigen leven lijkt te leiden.
Ik ben benieuwd, hoor graag de ervaringen!Roald1965 schreef op zondag 06 november 2016 @ 17:40:
[...]
Ik heb de iPhone 6s vanaf juli nieuw en vanaf begin al gelijk die drietoon. Terugzetten zal waarschijnlijk geen effect hebben. Ga de komende week wel even naar de iphonestore.
Grrr heb hetzelfde probleem, ben benieuwd of iemand het antwoord inmiddels weet...
Bij mij heeft iOS update alles verholpen
Jep, hier ook alles opgelost na iOS update. Gelukkig nog geen herinstallatie gedaan.
Nu op naar vervangingsprogramma voor de batterij en dan kan ik er weer tegen aan.
Nu op naar vervangingsprogramma voor de batterij en dan kan ik er weer tegen aan.
Waar kun je dat nu instellen? Heb ook de laatste iOS versie, kan het niet vinden om die standaardgeluid drietoon te wijzigen.Rotweak schreef op maandag 14 november 2016 @ 19:07:
Bij mij heeft iOS update alles verholpen
Hoe heb je dat standaardgeluidje van je iPhone gewijzigd dan?kortenhoef86 schreef op maandag 21 november 2016 @ 21:25:
Jep, hier ook alles opgelost na iOS update. Gelukkig nog geen herinstallatie gedaan.
Niemand? Blijf het raar vinden dat na alle updates van iOS 10 je eenvoudig dat irritante geluid Drietoon niet kunt wijzigen.Roald1965 schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 15:13:
[...]
Hoe heb je dat standaardgeluidje van je iPhone gewijzigd dan?
De drietoon kun je gewoon bij de instellingen wijzigen voor standaard toepassingen (mail, iMessage en dergelijke).
Voor de andere apps kun je het wijzigen in de instellingen van die app. Voor whatsapp bijvoorbeeld; INSTELLINGEN -> MELDINGEN -> Geluid
Voor de andere apps kun je het wijzigen in de instellingen van die app. Voor whatsapp bijvoorbeeld; INSTELLINGEN -> MELDINGEN -> Geluid
Nee dat bedoel ik eigenlijk niet, heb het geluid nergens op mijn iPhone ingesteld met het drietoongeluidje ook niet bij standaard toepassingen en bij mijn apps en toch gaat ie iedere keer af, bijv bij twitter als ik een tweet ontvang, vind het vreemd tweet staat bij mijn iPhone ingesteld met een tjilp geluidje maar krijg het drietoongeluidje te horen. Binnen de app twitter zelf kun je op de iPhone geen andere geluidjes instellen, dus zeg het maar?kortenhoef86 schreef op zondag 27 november 2016 @ 13:01:
De drietoon kun je gewoon bij de instellingen wijzigen voor standaard toepassingen (mail, iMessage en dergelijke).
Ik quote mijzelf even, blijkbaar is het niet duidelijk genoeg.Psycho_Mantis schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 12:42:
In een Apple Store ga je dit niet op kunnen lossen. Stuur feedback naar de ontwikkelaar van de desbetreffende app als je verandering wilt.
Dat probleem had ik ook. Een update van iOS heeft het opgelost!Roald1965 schreef op zondag 27 november 2016 @ 13:35:
[...]
Nee dat bedoel ik eigenlijk niet, heb het geluid nergens op mijn iPhone ingesteld met het drietoongeluidje ook niet bij standaard toepassingen en bij mijn apps en toch gaat ie iedere keer af, bijv bij twitter als ik een tweet ontvang, vind het vreemd tweet staat bij mijn iPhone ingesteld met een tjilp geluidje maar krijg het drietoongeluidje te horen. Binnen de app twitter zelf kun je op de iPhone geen andere geluidjes instellen, dus zeg het maar?
Dat probleem heb ik af en toe ook. Na een reboot is dit issue weer (tijdelijk) weg en krijg ik de geluiden die ik zelf ingesteld heb. Maar na een tijdje is dit ineens weer de standaard drietoon bij apps als Skype en whatsapp.Roald1965 schreef op zondag 27 november 2016 @ 13:35:
[...]
Nee dat bedoel ik eigenlijk niet, heb het geluid nergens op mijn iPhone ingesteld met het drietoongeluidje ook niet bij standaard toepassingen en bij mijn apps en toch gaat ie iedere keer af, bijv bij twitter als ik een tweet ontvang, vind het vreemd tweet staat bij mijn iPhone ingesteld met een tjilp geluidje maar krijg het drietoongeluidje te horen. Binnen de app twitter zelf kun je op de iPhone geen andere geluidjes instellen, dus zeg het maar?
Geen idee vooralsnog hoe dit permanent op te lossen.
Gisteren laatste update erop gezet, ben benieuwd..kortenhoef86 schreef op zondag 27 november 2016 @ 16:44:
[...]
Dat probleem had ik ook. Een update van iOS heeft het opgelost!
[ Voor 12% gewijzigd door sverzijl op 27-11-2016 16:51 ]
Het heeft volgens mij niks te maken met de app maar het ligt volgens mij in de iOS 10 versie. Je moet toch zelf kunnen bepalen wat een standaardgeluidje is. Vind het maar vreemd hoor.Psycho_Mantis schreef op zondag 27 november 2016 @ 15:21:
[...]
Ik quote mijzelf even, blijkbaar is het niet duidelijk genoeg.
In een Apple Store ga je dit niet op kunnen lossen. Stuur feedback naar de ontwikkelaar van de desbetreffende app als je verandering wilt.
Echt precies dezelfde klacht als bij mij, de nieuwste ios heeft het bij mij verholpen.sverzijl schreef op zondag 27 november 2016 @ 16:50:
[...]
Dat probleem heb ik af en toe ook. Na een reboot is dit issue weer (tijdelijk) weg en krijg ik de geluiden die ik zelf ingesteld heb. Maar na een tijdje is dit ineens weer de standaard drietoon bij apps als Skype en whatsapp.
Geen idee vooralsnog hoe dit permanent op te lossen.
[...]
Gisteren laatste update erop gezet, ben benieuwd..
Instellingen > berichtgeving > %app% aleens nagelopen.. maakt het nog uit of je de app afgesloten of op de achtergrond hebt? Even de berichtgeving van third party apps uit, herstart device, berichtgeving aan kan de boel opfrissenRoald1965 schreef op zondag 27 november 2016 @ 16:51:
[...]
Het heeft volgens mij niks te maken met de app maar het ligt volgens mij in de iOS 10 versie. Je moet toch zelf kunnen bepalen wat een standaardgeluidje is. Vind het maar vreemd hoor.
De rest is vrije tijd. Breathe in breathe out
Heb wat dingetjes hier uitgevoerd maar helaas. Je kunt in de apps fb en twitter géén eigen geluidjes instellen. Als ik dan via instellingen en geluiden ga zie ik daar bij Facebook post en tweet andere geluiden staan maar die krijg ik niet te horen wel die irritante drietoon. Deze toon zIt dus ergens verstopt maar waar.GerardVanAfoort schreef op zondag 27 november 2016 @ 18:59:
[...]
Instellingen > berichtgeving > %app% aleens nagelopen.. maakt het nog uit of je de app afgesloten of op de achtergrond hebt? Even de berichtgeving van third party apps uit, herstart device, berichtgeving aan kan de boel opfrissen
Lijkt er inderdaad op. Geen last meer van gehad na update.kortenhoef86 schreef op zondag 27 november 2016 @ 18:46:
[...]
Echt precies dezelfde klacht als bij mij, de nieuwste ios heeft het bij mij verholpen.
Heb ook de laatste iOS update maar bij mij is er niks veranderd qua geluidmeldingen. Die vervelende irritante drietoon blijf je gewoon horen als je binnen apps niks kunt wijzigen, bv bij de app Instagram heb ik bij bepaalde volgers meldingen inschakelen aan staan. Als ik van die betreffende persoon een bericht krijg via instagram krijg ik die drietoon te horen. Als ik een tweet krijg van iemand die ik volg krijg ik ook die drietoon te horen. Ook in de app twitter kun je niet je eigen geluid instellen. Dus mijn vraag is waar kun je op je iPhone 6s die standaard drietoongeluid wijzigen? Iemand de gouden tip? Bij de iMac store waar ik geweest ben wisten ze het ook niet. En volgens kan dit ook niet.sverzijl schreef op woensdag 30 november 2016 @ 09:18:
[...]
Lijkt er inderdaad op. Geen last meer van gehad na update.
Dat is inderdaad een net iets ander probleem. Ik kreeg de standaard drietoon na enige tijd ook in apps als whatsapp en skype. Dat probleem heb ik nu niet meer.
Bij twitter krijg ik inderdaad ook nog steeds de standaard drietoon. Doe daar verder weinig mee, dus kan er mee leven.
Bij twitter krijg ik inderdaad ook nog steeds de standaard drietoon. Doe daar verder weinig mee, dus kan er mee leven.
Het gaat om apps waarin je zelf het meldingsgeluid niet kunt wijzigen, dan krijg je die drietoon te horen, maar waar zit die ergens op de iPhone? Of zou je de iPhone aan de pc kunnen hangen en dan via iTunes kunnen wijzigen?sverzijl schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 15:57:
Dat is inderdaad een net iets ander probleem. Ik kreeg de standaard drietoon na enige tijd ook in apps als whatsapp en skype. Dat probleem heb ik nu niet meer.
Het gaat om apps waarin je zelf het meldingsgeluid niet kunt wijzigen, dan krijg je die drietoon te horen, maar waar zit die ergens op de iPhone? Of zou je de iPhone aan de pc kunnen hangen en dan via iTunes kunnen wijzigen?sverzijl schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 15:57:
De tritone zelf kan je niet wijzigen, tenzij je jailbreaked. Maar om nu te jailbreaken om alleen een geluidje te veranderen gaat misschien wat ver
(sinds IOS10 heb ik zelf ook geen jailbreak meer. Toegevoegde waarde is bijna nul geworden).
Daar was ik al bang voor. Nee dat jailbreaken ga ik ook niet doen dat is de moeite ook niet waard. Wie weet komt er misschien ooit nog een update.sverzijl schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 17:31:
De tritone zelf kan je niet wijzigen, tenzij je jailbreaked. Maar om nu te jailbreaken om alleen een geluidje te veranderen gaat misschien wat ver(sinds IOS10 heb ik zelf ook geen jailbreak meer. Toegevoegde waarde is bijna nul geworden).
Pagina: 1