Vrouw en kindvriendelijke 2.0 setup voor film/muziek gezocht

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-07 19:07
Ik ben op zoek naar en kind/vrouw vriendelijke 2.0 setup (2.1 kan eventueel ook indien er een kleine subwoofer bij zit) voor zowel films als muziek. 5.1 is helaas niet mogelijk in de indeling van onze nieuwe woning.

Belangrijkste is dat deze redelijk kindvriendelijk moet zijn, dus liefst met een metale grill ervoor ipv stof. Of een stoffen maar welke makkelijk en goedkoop te vervangen is.
Ik heb al 2 subwoofers kunnen afschrijven in het afgelopen jaar omdat de kleine man het een leuk speeltje vond.

Nu ben ik zelf een groot fan van de B&W 684 S2 speakers, maar ik heb ook een kleine rondlopen die daar niks van heel laat. Dus de B&W set komt lekker op zolder in mijn mancave.
Voor de woonkamer zoek ik dus een beetje een "budget" 2.0 setup waarbij het minder erg is als deze toch stuk gaat.

Boekenplank speakers + speaker stand vind mijn vrouw niks, en hele grote zuilen eigenlijk ook niet, dus het moeten compacte zuilen worden. Daarbij moet het van haar perse wit zijn omdat al onze meubels ook wit zijn.

Samengevat :
- 2.0 of 2.1 setup
- Kleur wit
- Niet al te groot/breed
- Moeten zuilen zijn (geen boekenplank speakers)
- Moeten redelijk goedkoop zijn
- Als het kan kindproof, dus metalen roosters ipv stof

Ik heb overigens een Denon X2200W receiver.

Ik heb zelf ook al gezocht, en had de Jamo S626 (wit) speakers gevonden, en mijn vrouw vind die ook wel redelijk mooi (mooi genoeg), maar vind ze eigenlijk te groot.
Verder kan ik er ook niet echt veel goede reviews over vinden, maar de prijs is wel lekker laag.

Verder nog de Monitor Audio Radius 270 gezien, die is wat kleiner, en denk ook kindproof, alleen die is qua prijs bijna net zo duur als de B&W 684 S2 speakers.

Iemand nog een ander idee?

Beste antwoord (via bones op 29-07-2016 14:51)

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:23
En als je voor nu de receiver en speakers naar je mancave verplaatst en beneden voor de komende 2 jaren een soundbar neerzet?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:13

FeaR

In GoT we trust

bones schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 11:39:
Belangrijkste is dat deze redelijk kindvriendelijk moet zijn, dus liefst met een metale grill ervoor ipv stof. Of een stoffen maar welke makkelijk en goedkoop te vervangen is.
Speakers met metalen covers ken ik eigenlijk niet. Bij subwoofers zie je het wel eens, maar ook daar is het meer een uitzondering. Nadeel van covers is dat het onderdelen zijn en die blijven relatief duur om los te kopen.

Wat is het budget? Laat je ook niet te veel leiden door de eis van de kleur wit. Dat beperkt je behoorlijk in de zoektocht en met een witte wrap heb je zo de speakers omgezet van kleur.

Verder schopje naar CEA aangezien het een aankoopadvies betreft,

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
FeaR schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 12:48:
[...]

Wat is het budget? Laat je ook niet te veel leiden door de eis van de kleur wit. Dat beperkt je behoorlijk in de zoektocht en met een witte wrap heb je zo de speakers omgezet van kleur.
Wow wat een geniaal idee om speakers te wrappen, heb daar echt nooit aan gedacht eigenlijk. Dat is de oplossing tegen krassen van de kleine man.
Vraag me alleen wel af waar ik zoiets zou kunnen laten doen en wat daar de kosten dan van zijn.
Dan zit ik alleen nog met het probleem hoe ik de speaker cones kan beschermen. Standaar stoffen filter prikt hij zo doorheen met speelgoed o.i.d.

Budget is overigens +/- 800,- euro (receiver heb ik al).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-10 13:05
Wellicht boekenplank formaat ophangen op een meter hoogte?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mcg_nl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-10 14:58
Misschien niet het advies wat je wilt horen, maar is het niet handiger dat de kleine man van pappa's spullen afblijft.

Anders gewoon 2de hands wat kopen voor een laag budget, waar het ook niet heel erg is dat het beschadigd raakt. Bijvoorbeeld oude mission M73 speakers waar aan de onderkant geen conussen zitten oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
Malt007 schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 13:02:
Wellicht boekenplank formaat ophangen op een meter hoogte?
Ophangen vind ik zelf eerlijk gezegd niet zo fraai.
mcg_nl schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 13:03:
Misschien niet het advies wat je wilt horen, maar is het niet handiger dat de kleine man van pappa's spullen afblijft.

Anders gewoon 2de hands wat kopen voor een laag budget, waar het ook niet heel erg is dat het beschadigd raakt. Bijvoorbeeld oude mission M73 speakers waar aan de onderkant geen conussen zitten oid.
Ik probeer hem vanaf het begin al te leren dat hij niet aan de tv/speakers etc mag komen en dat gaat steeds beter, dus dat komt vast wel goed op een gegeven moment. Maar wij zijn in verwachting van nummer 2 dus ik probeer nu preventief daar al rekening mee te houden. ;)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• I-King
En als je voor nu de receiver en speakers naar je mancave verplaatst en beneden voor de komende 2 jaren een soundbar neerzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:51
bones schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 13:18:
[...]

Ophangen vind ik zelf eerlijk gezegd niet zo fraai.

[...]

Ik probeer hem vanaf het begin al te leren dat hij niet aan de tv/speakers etc mag komen en dat gaat steeds beter, dus dat komt vast wel goed op een gegeven moment. Maar wij zijn in verwachting van nummer 2 dus ik probeer nu preventief daar al rekening mee te houden. ;)
Als de kleine man van mij aan papa's of mama's spullen komt dan weet hij dat hij even ergens anders mag zijn om na te denken dat hij er vanaf moet blijven.

Vrienden van mij ook, die halen alles weg bijna een steriel huis omdat de kleine man overal aan komt.. die hebben zelfs nu kasten gekocht met sloten omdat hij elk kastje leeg haal.

Anyway.. speakers zijn duur. Je doet er denk ik goed aan om speakers op te hangen. dan kan je een leuk goed setje kopen waar je jaren plezier van hebt ipv goedkope blikerige speakers omdat je wat op de grond hebt staan.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:02

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hele simpele oplossing: downfire subwoofer en je speakers ophangen. Downfire sub kun je zelfs in een kastje bouwen als je wilt (heb ik ook gedaan, gewoon onder en achterkant uit een Ikea Besta zagen). Komen kinderhandjes echt niet bij :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bones
I-King schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 13:19:
Dit is misschien wel de beste oplossing, hoef ik geen extra receiver voor de mancave aan te schaffen. En een soundbar is redelijk goedkoop.

Heb zojuist de Philips HTL5140 besteld. Vanavond in huis, hopen dat het wat is.
The Eagle schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 13:39:
Hele simpele oplossing: downfire subwoofer en je speakers ophangen. Downfire sub kun je zelfs in een kastje bouwen als je wilt (heb ik ook gedaan, gewoon onder en achterkant uit een Ikea Besta zagen). Komen kinderhandjes echt niet bij :)
Dat is een geniale oplossing voor een woofer. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
bones schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 11:39:
dus liefst met een metale grill ervoor
Bvb: T+A Criterion Tal x1 heeft een metalen grill.

Trouwens is toch eenvoudig zelf te fixen met wat velcro en een metalen rastertje (google "metalen rooster") is het zo gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
Hoe is deze keus bevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
Ik heb dus de Philips soundbar HTL5140 gekocht, en heb een beetje gemixte gevoelens erover (zal er nog een review over schrijven). Hij is zeker kind/vrouw vriendelijk, merk dat direct al dus dat is positief.

Echter het geluid bij muziek/films valt toch wel iets tegen, maar ik ben dan ook heel erg verwend met B&W. Er zit best veel bas in deze set, en zelfs als je de bas op -4 (maximale setting) zet, is het soms nog teveel.
Het verschilt heel erg met het soort muziek en film ook, dus ik ben de hele tijd de settings aan het aanpassen, afhankelijk van wat ik aan het doen ben.

Maar gezien de prijs is het zeker wel een goede aankoop voor de komende paar jaar totdat de kleine wat groter is. Dus ik ben voorlopig tevreden. :)

[ Voor 19% gewijzigd door bones op 05-08-2016 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

ik had een paar jaar terug dezelfde eisen (behalve kindvriendelijk) en heb toen de Kef IQ5 aangeschaft. Deze zijn redelijk smal namelijk en in het wit verkrijgbaar.

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/pJRumZVoe-c/maxresdefault.jpg

na de komst van het eerste kind zijn ze trouwens helemaal gesneuveld en staat er nu een samsung multiroom speaker(376427892x zo slecht geluid overigens) voor die paar keer muziek en de rest kinderliedjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san.okk
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
thejoker80 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 11:52:

na de komst van het eerste kind zijn ze trouwens helemaal gesneuveld en staat er nu een samsung multiroom speaker(376427892x zo slecht geluid overigens) voor die paar keer muziek en de rest kinderliedjes :)
Haha en dat is precies waar ik bang voor ben/was.
Die heb uitvoerig beluisterd, en mijn schoonvader heeft die ook maar de Sonos bar is zeker zijn prijs niet waard naar mijn mening. Geluid valt ook tegen, zeker voor die prijs. Schijnt ook geen hdmi input te hebben etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san.okk
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
bones schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 12:17:
[...]
Die heb uitvoerig beluisterd, en mijn schoonvader heeft die ook maar de Sonos bar is zeker zijn prijs niet waard naar mijn mening. Geluid valt ook tegen, zeker voor die prijs. Schijnt ook geen hdmi input te hebben etc.
icm met de sub heb je een bovengemiddeld geluid. 2x een Play1 erbij en je hebt 5.1. Wel iets boven budget maar je kan het gefaseerd aanschaffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Laatst online: 00:46

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Jbl control now of control curved. In wit, tegen de muur/plafond. Ze kunnen in een hoek, om een hoek, zijn te combineren tot een cirkel, you name it. Volgens mij metalen rooster.

De control curved is het PA zusje: Stevig gebouwd en je raakt ze ook zo weer kwijt aan winkels/kroegen, omdat ze ook op een 70/100v versterker kunnen.

Afbeeldingslocatie: http://coolmaterial.com/wp-content/uploads/2008/07/jbl-control-now-speakers.jpg

https://www.correct.nl/ar...TROL+NOW+AW_art365779.php

Afbeeldingslocatie: http://www.wildandmarr.co.za/wp-content/uploads/2012/03/control-crv.jpg

Je wil er wel een subje bij. Mijn sub heeft jarenlang in een ikea HOL kubus gestaan waar ik de onderkant van had verstevigd.

[ Voor 23% gewijzigd door teacher op 05-08-2016 23:47 ]

Wise enough to play the fool

Pagina: 1