• Dendeyy
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 09-10-2024
Halllo Tweakers,

Aantal dagen geleden heb ik een nieuwe pc in elkaar gezet. Samen met een vriend van mij die al wat ervaring had met het bouwen van pc's heb ik de pc in elkaar gezet. Alles ging goed en hij werkte in 1 keer.
Ik heb Windows 8 op de pc gezet omdat ik hier nog een licentie voor had.
Alle drivers erop gezet en noem maar op.
Nadat ik alle drivers erop heb gezet heb ik mijn Windows geupgrade naar Windows 10. Hierna begon die al een aantal keer vast te lopen. Ik dacht dat het een driver probleem was vanwege de upgrade naar Windows 10.
Drivers allemaal geupdate en dacht hiermee het probleem te hebben opgelost.
Helaas dus niet... Bij het spelen van games nog regelmatig last van een vastloper.
Als de pc vast loopt blijft het geluid ook hangen. (Luide zoem te horen)
Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 181,50€ 181,50
1MSI B150M PRO-VDH€ 72,44€ 72,44
1Sapphire NITRO R9 380X 4G D5€ 223,04€ 223,04
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 48,95€ 48,95
1Cooler Master Silencio 352€ 59,95€ 59,95
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 35,25€ 35,25
1Antec VPF Series 450W€ 53,49€ 53,49
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 674,62

[ Voor 4% gewijzigd door Dendeyy op 29-07-2016 11:39 ]

Verwijderd

Heb je de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al doorgenomen?
Wat waren de resultaten?

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-02 18:56
Hoe is het gesteld met de temperaturen van de CPU en de GPU?

Sowieso is de airflow in de kast wel in orde?

Mijn YouTube Channel

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:21

nelizmastr

Goed wies kapot

Hoe is de opstelling van de ventilators? 1x achterin en 1x voorin? Airflow is wel iets waar je goed op moet letten bij de Silencio kasten want ze houden aardig wat warmte vast door het gebruikte materiaal.

Inderdaad graag wat temperaturen zodat we kunnen vaststellen of dat al dan niet het probleem is. Een tool als CPUID HWMonitor is hier geschikt voor.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• Dendeyy
Er zitten 2 fans in mijn case. Eentje aan de voorkant en eentje aan de achterkant. Daarnaast nog de processorfan en de 2 fans op mijn videokaart. Ik zal vanavond of morgen even de temperaturen meten.

• Birdy D
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 28-01 09:00
Schone Windows 10 er op zetten.

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-02 19:48

The GUI

ClickOps < DevOps

Je kan in Windows 10 de installatie herstellen, ik raad een schone herinstallatie aan:

https://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic.php?t=18413

Volvo EX40 Ultra Twin Motor MY26 | 13,2 kWp ZZW

• Dendeyy
JGoeij schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 17:14:
Je kan in Windows 10 de installatie herstellen, ik raad een schone herinstallatie aan:

https://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic.php?t=18413
Waarom raad je me dit aan?
Denk namelijk niet dat het zin heeft.

Heb de temperaturen opgemeten en hij heeft geen rare uitschieters.
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/34qwn78.png

Verwijderd

Heb je het BIOS al eens gereset?

• The GUI

The GUI

ClickOps < DevOps

Dendeyy schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 13:27:
[...]

Waarom raad je me dit aan?
Denk namelijk niet dat het zin heeft.

Heb de temperaturen opgemeten en hij heeft geen rare uitschieters.
[afbeelding]
Omdat je zelf aangeeft dat de problemen begonnen na de update naar Windows 10, het kan zijn dat je een niet compatibele driver he t meegenomen met de upgrade.
Ik heb Windows 8 op de pc gezet omdat ik hier nog een licentie voor had.
Alle drivers erop gezet en noem maar op.
Nadat ik alle drivers erop heb gezet heb ik mijn Windows geupgrade naar Windows 10. Hierna begon die al een aantal keer vast te lopen. Ik dacht dat het een driver probleem was vanwege de upgrade naar Windows 10.

• Dendeyy
JGoeij schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 14:42:
[...]

Omdat je zelf aangeeft dat de problemen begonnen na de update naar Windows 10, het kan zijn dat je een niet compatibele driver he t meegenomen met de upgrade.

[...]
Ik heb zoals aangegeven, alle drivers gecheckt of ze compatible waren. Hierna heb ik alle drivers geupdate.

• The GUI

The GUI

ClickOps < DevOps

Oude drivers kunnen actief blijven in Windows en het was maar een tip. Eerst Windows 8 installeren en daarna upgraden naar Windows 10 kan allerlei soorten problemen opleveren (van niet werkende startmenu's tot programma's die blijven crashen). Je had trouwens met jouw Windows 8 key ook rechtstreeks Windows 10 kunnen installeren maar dat terzijde.

Bij ons op de zaak hebben wij sinds de release vorig jaar meer dan 200 computers moeten herstellen doordat het upgradeproces zaken om zeep hielp. De ervaring leert dat veel problemen met Windows 10 (na een upgrade) verholpen worden door een schone herinstallatie.

Maar als je niet opnieuw wilt installeren dan niet, het probleem is dan dat je de software niet hebt uitgesloten.

Verwijderd

In ieder geval zou ik memtest downloaden en een nachtje laten draaien en kijken of dat fouten oplevert.
Het geheugen staat ook niet op de qvl-lijst van het moederbord. (compatibel)
De freezes zoals jij beschrijft zijn vaak het gevolg van niet deugend of niet compatibel geheugen.
Bij driverproblemen treedt vaak eerder een bsod op.

• Dendeyy
Ik ga eens een nachtje de memtest laten draaien!

• Birdy D
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 28-01 09:00
JGoeij schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 15:32:
Oude drivers kunnen actief blijven in Windows en het was maar een tip. Eerst Windows 8 installeren en daarna upgraden naar Windows 10 kan allerlei soorten problemen opleveren (van niet werkende startmenu's tot programma's die blijven crashen). Je had trouwens met jouw Windows 8 key ook rechtstreeks Windows 10 kunnen installeren maar dat terzijde.

Bij ons op de zaak hebben wij sinds de release vorig jaar meer dan 200 computers moeten herstellen doordat het upgradeproces zaken om zeep hielp. De ervaring leert dat veel problemen met Windows 10 (na een upgrade) verholpen worden door een schone herinstallatie.

Maar als je niet opnieuw wilt installeren dan niet, het probleem is dan dat je de software niet hebt uitgesloten.
Hij heeft helemaal gelijk! Geeft heel vaak ellende, soms als het allemaal goed lijkt te draaien komen de problemen alsnog later. Lijkt me het simpelste om eerst te proberen maar ja..Ik ben niet jij ;-) Succes!
Pagina: 1