Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Video van NAS (DS216j) stroperig

Pagina: 1
Acties:

• Olga2000
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-10 11:17
Ik heb (HD) films en series op mijn NAS (DS216j) staan. Thuis via wifi zijn ze prima te bekijken. Ik wil echter buiten huis ook kunnen kijken.

Mijn router heeft VPN server. Ik kan dus van buiten huis op mijn netwerk inloggen alsof ik thuis ben. Maar dan begint de ellende. Films zijn niet te kijken! In 10 seconden wordt 1 second video geladen. Spoel ik terug, dan begint film vanaf seconde 1 weer laden. Erg frustrerend. Ik probeer video te kijken op iPhone 6S via app van Synology zelf. Via 4G of wifi (snelle, van mijn werk), maakt niet uit: het werkt in feite niet.

Wat doe ik verkeerd? Moet ik op een andere manier mijn NAS benaderen? Een andere app gebruiken? Iets vrij zetten, poorten of zo? Mijn router is vrij nieuwe en snelle. Met mijn eigen VPN kon ik op Tenerief TV kijken op iPad (zonder buffering). Ligt het aan NAS? Is er niks aan te doen? Help!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-11 15:26

MrMonkE

★ EXTRA ★

Ik verwacht dat het aan je upstream van je internet abonnement ligt.
Hoe snel is je upload snelheid bij speedtests?

★ What does that mean? ★

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:38

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

*Kijkt in glazen bol* Ik zie... Ik zie... Niets! Geef eens wat info over je verbinding thuis?

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:39

lier

MikroTik nerd

Welke router?
Welke internet abonnement?
Welk protocol gebruik je voor films?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Yuragon
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 04-11 15:50
Kijk je ze via DS File, DS Video...? Wist je trouwens dat om je Synology te benaderen een VPN server helemaal niet nodig is. Ik zou zeggen probeer het is met met een Quickconnect ID of maak gebruik van een eigen domeinnaam, deze wijze vermijd je complicaties met gebruik van VPN.

Zelf maak ik voor videos vanaf mijn Synology gebruik van Plex, ziet er gelikt uit en heel handig in gebruik.

[ Voor 16% gewijzigd door Yuragon op 29-07-2016 10:38 ]

• Olga2000
Met Ookla donloaden met VPN is 3.9 Mbps. Te laag?

Router is Sitecome 5001W of zo.. die gaat tot 1000 Mbps. Maar mijn abo bij Ziggo is 40 Mbps. Abo 4G bij Vodafone...
Nee, ik wist niet over Quickconnect ID. Ga ik uitzoeken.
Ik probeer via DS Video af te spellen. Schijnt dat er twee buttons moeten zijn: Play en Download. Bij mij ontbreken ze. Ik kan alleen op de foto tippen en dat begint het 'afspelen'. Alle bestanden zijn geconverteerd naar .mp4

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:28

ResuCigam

BOFH

Waarschijnlijk heb je een 40/4 abo met 4 Mb upload en dat is 500 kB maximaal. Waarschijnlijk is het gewoon te weinig om een film van redelijke kwaliteit te kijken.

We do what we must because we can.

• Olga2000
Ja, dat is hem waarschijnlijk. Het is dus eigenlijk voor mij niet bruikbaar...
Na veel gefrutsel ging ik via DS File downloaden naar VLC player. Snelheid is rond 230-240 Kb/s! Tja, een aflevering van 40 min kost 3 uur downloaden. 4G of wifi maakt niet uit. Dus het ligt aan mijn verbinding via Ziggo. 4Mb download die in werkelijkheid nog niet eens 500 kb is. Met 1,5 uur downloaden zou ik best blij zijn. Even naar andere oplossing zoeken...

Dank je wel iedereen.
Als iemand iets van advies binnenschiet, laat mij weten.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:30
Volgens mij haal je hier Mb/MB en Kb/KB door elkaar. Slechts factor 8 verschil.
4 Mb/s = 500 KB/s.

Is een DS216 sterk genoeg om live de transcoderen naar een lagere kwaliteit?
Dat zou met Video Station moeten kunnen volgens mij.

...
Je kunt het overigens zo kijken in vlc, speel lokaal af. Ga naar extra->codec informatie, tab statistieken.
Dat heb je minstens nodig, vergeet de audio niet.

[ Voor 27% gewijzigd door jeroen3 op 29-07-2016 12:55 ]

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01:33
En je haalt upload en download door elkaar. Je wilt het op je mobiel kijken. Dat is voor je mobiel download. En het komt van je nas. Dat is voor je nas upload. En die upload is laag bij dat ziggo pakket.
Pagina: 1