Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop voor professioneel gebruik. In mijn vrije tijd speel ik een aantal courante games maar hiervoor heb ik een eigen laptop beschikbaar met betere specs. Ik kan deze echter niet elke keer meeslepen als ik op zakenreis ga dus ook de professionele laptop moet een minimum aan game mogelijkheden hebben.
Wat ga je met je laptop doen?
- Professioneel gebruik + occasioneel bekijken van films / light gaming tijdens zakelijk reizen.
- Moet er zakelijk uitzien. Geen rode/blauwe verlichting op toetsenbord of "game" uiterlijk.
- Laptop zal meestal aangesloten worden op een extern HD scherm van 27".
- Zowel laptopscherm als extern scherm zullen gelijktijdig aan staan.
- Liefst een windows PC aangezien Apple niet binnen het budget valt
Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Max EUR 1.000 ex BTW
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop moet mobiel zijn en enkele uren meegaan. Hoeft niet extreem te zijn qua batterijsterkte maar langer is uiteraard beter. Gewicht vind ik niet echt een issue tenzij het écht een dikkerd wordt.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik dacht aan de volgende requirements:
- 15" of, bij voorkeur 17" met numeriek toetsenbord
- i5 of i7 met meerdere cores (HQ?) omdat er vaak een groot aantal taken tegelijk zullen worden uitgevoerd
- Een mid-range mobiele grafische kaart (950-960M?) omdat ik met de huidige laptop vaak merk dat als je 2 HD schermen aansluit en op 1 een videoclip wilt bekijken terwijl je werkt met normale toepassingen op de andere de interne graphics in de problemen geraken.
- SSD schijf van minstens 100 GB, liefst een m2 indien deze sneller is (ben ik niet zeker van..)
- Totale opslagruimte van minimaal 500 GB, 1 TB + is nog beter natuurlijk.
- Als Belg werk ik het liefst met AZERTY maar ik typ blind en gebruik momenteel ook een QWERTY laptop met de software aangepast zodat het AZERTY ingedeeld is. Is dus geen must maar wel een plus.
- Minstens 8 GB RAM, 16 GB is beter qua toekomstgerichtheid denk ik.
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Deze 2 laptops vielen mij tot nu toe op:
pricewatch: Asus VivoBook Pro N752VX-GC084T-BE
en
pricewatch: HP Pavilion 17-ab000nd
Ik sta uiteraard open voor afwijkende alternatieven.
Groeten,
Maarten
Wat ga je met je laptop doen?
- Professioneel gebruik + occasioneel bekijken van films / light gaming tijdens zakelijk reizen.
- Moet er zakelijk uitzien. Geen rode/blauwe verlichting op toetsenbord of "game" uiterlijk.
- Laptop zal meestal aangesloten worden op een extern HD scherm van 27".
- Zowel laptopscherm als extern scherm zullen gelijktijdig aan staan.
- Liefst een windows PC aangezien Apple niet binnen het budget valt
Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Max EUR 1.000 ex BTW
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop moet mobiel zijn en enkele uren meegaan. Hoeft niet extreem te zijn qua batterijsterkte maar langer is uiteraard beter. Gewicht vind ik niet echt een issue tenzij het écht een dikkerd wordt.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik dacht aan de volgende requirements:
- 15" of, bij voorkeur 17" met numeriek toetsenbord
- i5 of i7 met meerdere cores (HQ?) omdat er vaak een groot aantal taken tegelijk zullen worden uitgevoerd
- Een mid-range mobiele grafische kaart (950-960M?) omdat ik met de huidige laptop vaak merk dat als je 2 HD schermen aansluit en op 1 een videoclip wilt bekijken terwijl je werkt met normale toepassingen op de andere de interne graphics in de problemen geraken.
- SSD schijf van minstens 100 GB, liefst een m2 indien deze sneller is (ben ik niet zeker van..)
- Totale opslagruimte van minimaal 500 GB, 1 TB + is nog beter natuurlijk.
- Als Belg werk ik het liefst met AZERTY maar ik typ blind en gebruik momenteel ook een QWERTY laptop met de software aangepast zodat het AZERTY ingedeeld is. Is dus geen must maar wel een plus.
- Minstens 8 GB RAM, 16 GB is beter qua toekomstgerichtheid denk ik.
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Deze 2 laptops vielen mij tot nu toe op:
pricewatch: Asus VivoBook Pro N752VX-GC084T-BE
en
pricewatch: HP Pavilion 17-ab000nd
Ik sta uiteraard open voor afwijkende alternatieven.
Groeten,
Maarten