Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Professionele laptop +- € 1.000 ex BTW

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop voor professioneel gebruik. In mijn vrije tijd speel ik een aantal courante games maar hiervoor heb ik een eigen laptop beschikbaar met betere specs. Ik kan deze echter niet elke keer meeslepen als ik op zakenreis ga dus ook de professionele laptop moet een minimum aan game mogelijkheden hebben.

Wat ga je met je laptop doen?

- Professioneel gebruik + occasioneel bekijken van films / light gaming tijdens zakelijk reizen.
- Moet er zakelijk uitzien. Geen rode/blauwe verlichting op toetsenbord of "game" uiterlijk.
- Laptop zal meestal aangesloten worden op een extern HD scherm van 27".
- Zowel laptopscherm als extern scherm zullen gelijktijdig aan staan.
- Liefst een windows PC aangezien Apple niet binnen het budget valt

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Max EUR 1.000 ex BTW

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?

De laptop moet mobiel zijn en enkele uren meegaan. Hoeft niet extreem te zijn qua batterijsterkte maar langer is uiteraard beter. Gewicht vind ik niet echt een issue tenzij het écht een dikkerd wordt.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren

Ik dacht aan de volgende requirements:

- 15" of, bij voorkeur 17" met numeriek toetsenbord

- i5 of i7 met meerdere cores (HQ?) omdat er vaak een groot aantal taken tegelijk zullen worden uitgevoerd

- Een mid-range mobiele grafische kaart (950-960M?) omdat ik met de huidige laptop vaak merk dat als je 2 HD schermen aansluit en op 1 een videoclip wilt bekijken terwijl je werkt met normale toepassingen op de andere de interne graphics in de problemen geraken.

- SSD schijf van minstens 100 GB, liefst een m2 indien deze sneller is (ben ik niet zeker van..)

- Totale opslagruimte van minimaal 500 GB, 1 TB + is nog beter natuurlijk.

- Als Belg werk ik het liefst met AZERTY maar ik typ blind en gebruik momenteel ook een QWERTY laptop met de software aangepast zodat het AZERTY ingedeeld is. Is dus geen must maar wel een plus.

- Minstens 8 GB RAM, 16 GB is beter qua toekomstgerichtheid denk ik.

Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.

Deze 2 laptops vielen mij tot nu toe op:

pricewatch: Asus VivoBook Pro N752VX-GC084T-BE

en

pricewatch: HP Pavilion 17-ab000nd

Ik sta uiteraard open voor afwijkende alternatieven.

Groeten,

Maarten

Verwijderd

Haal dat woordje 'professionele' er maar af. Mijn vriendin heeft een 'professionele' Dell Latitude 14" E7450 en ik had hier een 'professionele' Dell Latitude 15.6" E5570. Die van mijn vriendin ziet er mooi en stevig uit, maar hij jankt (coil wine) en de fan is altijd aan en nog irritant luidruchtig ook. Op mijn 15.6" geen coil wine maar wel een continue fan die aan staan en klinkt als een jasbeschermer van een fiets die aanloopt. Dus weer retour gedaan binnen een paar dagen. Dan blijft alleen nog de 'professionele' mogelijkheid tot aansluiten op een docking station open staan, maar ook die geven niet altijd probleemloos alles door. Je kan dan beter wat goede aansluitingen direct op je laptop hebben mijn inziens.

En die Asus uit je lijstje heeft dat (displayport en USB 3 type C). Ik geloof dat die Asus N752VX'en zowat de beste 17" allround laptops zijn met het mooiste scherm. Het SSD slot van de Asus is van het NVMe type, zo is te lezen hier in de review: https://www.alternate.nl/...0&s2m_product_id=PL8AZN5H

Maar die HP is ook wel mooi ja. Voor de rest weet ik het ook niet, gewoon wat filters aanzetten in de Pricewatch. :)

• sjenk
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-11 20:37
Deze HP is dan wel helaas 15 inch maar voor de rest toch wel echt een betere deal dan die in je lijstje staat denk ik:

http://store.hp.com/Nethe...d=X0M43EA&opt=ABH&sel=NTB

grotere ssd, meer RAM en verder ook een zakelijk uiterlijk.

Verder lijkt me deze Dell ook een hele mooie laptop, al is die voor jou gebruik wellicht te licht:
http://www.dell.com/nl/be...ron-17-7778-2-in-1-laptop

[ Voor 42% gewijzigd door sjenk op 29-07-2016 22:46 ]

Verwijderd

sjenk schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 22:41:
Deze HP is dan wel helaas 15 inch maar voor de rest toch wel echt een betere deal dan die in je lijstje staat denk ik: http://store.hp.com/Nethe...d=X0M43EA&opt=ABH&sel=NTB
Hoezo betere deal? 8GB kan je voor € 59,95 bijprikken. SSD of HDD kan je ook vervangen. Maar aan zoiets als de schermgrootte valt nooit meer wat te doen verder. Dus als de TS liever 17" heeft, dan is degene die hij aanhaalt toch beter?

Dat de SSD nou 128GB groter is maakt denk ik ook weinig uit, die kan je zo verwisselen. Of wissel bijvoorbeeld die 1TB schijf om voor een 480GB Sandisk SSD van € 118,95 (of een 960GB van 200 euro). Dat kan allemaal ook altijd nog.

Ik heb zelf een 17" Lenovo Z70-80 die is lekker slank en dun. Die past nog net in een rugzak die eigenlijk voor 15" geschikt is. Die Dell 17-7778 2-in-1 ziet er ook top uit ja. En die is nog een halve cm compacter in de lengte en breedte zo te zien. Alleen die reviews op de Dell site zelf: Ze beginnen met de mooie verhalen, maar er zijn ook mensen waarbij er veel storingen zijn en die hem maar 1 of 2 sterren geven. Er lijken dus nog wat kinderziektes in te zitten. Maar een mooi ding ja. Ik hoop dat Tweakers hem eens test.

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11 12:39
Er zijn best wel een hoop opties met azerty maar zie dat er veel niet goed op tweakers pricewatch staan.

Deze MSI voldoet volledig aan je specs en heeft ook een neutraal uiterlijk. Hij is alleen paar tientjes te duur.

pricewatch unsorted: MSI Prestige PE60 6QE-690BE 2.6GHz i7-6700HQ 15.6" 1920 ...

Deze asus is ook interessant en valt wel binnen je budget
http://www.laptopshop.be/...1vw-fy195t-be-azerty.html,

En dan is er nog deze HP envy, heel mooie strakke behuizing en toch dikke specs, alleen ook weer paar tientjes boven budget
http://www.laptopshop.be/...vy-15-ae113nb-azerty.html

• sjenk
Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 01:49:
[...]

Hoezo betere deal? 8GB kan je voor € 59,95 bijprikken. SSD of HDD kan je ook vervangen. Maar aan zoiets als de schermgrootte valt nooit meer wat te doen verder. Dus als de TS liever 17" heeft, dan is degene die hij aanhaalt toch beter?

Dat de SSD nou 128GB groter is maakt denk ik ook weinig uit, die kan je zo verwisselen. Of wissel bijvoorbeeld die 1TB schijf om voor een 480GB Sandisk SSD van € 118,95 (of een 960GB van 200 euro). Dat kan allemaal ook altijd nog.

Ik heb zelf een 17" Lenovo Z70-80 die is lekker slank en dun. Die past nog net in een rugzak die eigenlijk voor 15" geschikt is. Die Dell 17-7778 2-in-1 ziet er ook top uit ja. En die is nog een halve cm compacter in de lengte en breedte zo te zien. Alleen die reviews op de Dell site zelf: Ze beginnen met de mooie verhalen, maar er zijn ook mensen waarbij er veel storingen zijn en die hem maar 1 of 2 sterren geven. Er lijken dus nog wat kinderziektes in te zitten. Maar een mooi ding ja. Ik hoop dat Tweakers hem eens test.
Als de TS voor hetzelfde geld (1200 euro) 16gb en een ssd van 256 gb ssd kan krijgen, ipv 8 gb en 128gb ssd dan is dat toch een betere deal? Dan hoeft die niet nog eens ongeveer 150 euro uit te geven voor upgrades, veel mensen zitten daar ook niet op te wachten (vooral bij professioneel gebruik).
Ben het wel met je eens dat de afweging inderdaad ligt in hoe zwaar de schermgrootte voor de TS meeweegt, als 17 inch een vaste eis is dan is die laptop een slechte keuze, want achteraf veranderen gaat inderdaad niet. Verder weet ik ook niet of die laptops met azerty toetsenbord te krijgen zijn.

En ik hoop ook op een review van die dell! Erg mooi ding. Kan er online nog te weinig over vinden (los van de site zelf). Weet niet of zo'n 940MX nou genoeg is om games op medium te kunnen spelen..

Verwijderd

sjenk schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 22:40:
[...]
Als de TS voor hetzelfde geld (1200 euro) 16gb en een ssd van 256 gb ssd kan krijgen, ipv 8 gb en 128gb ssd dan is dat toch een betere deal? Dan hoeft die niet nog eens ongeveer 150 euro uit te geven voor upgrades, veel mensen zitten daar ook niet op te wachten (vooral bij professioneel gebruik).
Ben het wel met je eens dat de afweging inderdaad ligt in hoe zwaar de schermgrootte voor de TS meeweegt, als 17 inch een vaste eis is dan is die laptop een slechte keuze, want achteraf veranderen gaat inderdaad niet. Verder weet ik ook niet of die laptops met azerty toetsenbord te krijgen zijn.

En ik hoop ook op een review van die dell! Erg mooi ding. Kan er online nog te weinig over vinden (los van de site zelf). Weet niet of zo'n 940MX nou genoeg is om games op medium te kunnen spelen..
Ja, klopt maar ligt er idd echt aan hoe belangrijk TS een 17" scherm vindt. Uit de openingspost:
- 15" of, bij voorkeur 17"
- SSD schijf van minstens 100 GB
- Minstens 8 GB RAM, 16 GB is beter qua toekomstgerichtheid

Die Dell ga ik denk ik na de vakantie gewoon maar eens bestellen. Om zelf te proberen, als er geen reviews meer komen. Ik kan hem altijd weer retour doen binnen een week, als ie niet bevalt. :)

Op jouw linkje staat er 'Inspiron 17 5000 reeks' boven maar het is toch echt de 17 7000 serie, 17 7778. De link van jou is voor het bedrijvengedeelte, € 1079 ex. btw, dat is € 1305 incl. btw. Dan kan je beter via de thuis-sectie erin gaan, dan kost dezelfde laptop met 512GB SSD € 1249. Zie http://www.dell.com/nl/p/...-in-1-laptop/pd?ref=PD_OC. En de verzendkosten van 29 euro zijn dan gratis. Scheelt toch 56 + 29 = 85 euro.

Het is wel een touchscreen. Zal het een glanzend beeld zijn? Zelf heb ik liever mat, dan maar geen touch.

Misschien komen er in september/oktober wel nieuwe versies van met de nieuwe 1xxx videokaarten.

Er is ook een nieuwe 2-in-1 15" met Core i7 / 16GB / 256 GB SSD voor € 949,- incl. btw: http://www.dell.com/nl/p/...-in-1-laptop/pd?ref=PD_OC
(oeps, zit alleen een Intel HD Graphics 520 videokaart in)

Verwijderd

Topicstarter
sjenk schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 22:41:
Deze HP is dan wel helaas 15 inch maar voor de rest toch wel echt een betere deal dan die in je lijstje staat denk ik:

http://store.hp.com/Nethe...d=X0M43EA&opt=ABH&sel=NTB

Verder lijkt me deze Dell ook een hele mooie laptop, al is die voor jou gebruik wellicht te licht:
http://www.dell.com/nl/be...ron-17-7778-2-in-1-laptop
Thanks voor de voorstellen! Helaas is het echter inderdaad zoals een andere poster reeds opmerkte voor mij persoonlijk een grotere premium om een 17" scherm te hebben dan nu reeds 16GB aan RAM te hebben. Zo gauw de SSD groter is dan 100GB is er voor mij ook weinig meerwaarde tenzij de snelheid natuurlijk significant hoger ligt.

De Dell is in basisversie al boven het budget vrees ik.

Alleszins bedankt voor de input!

Verwijderd

Topicstarter
Cinemaskoop schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 21:50:
Er zijn best wel een hoop opties met azerty maar zie dat er veel niet goed op tweakers pricewatch staan.

Deze MSI voldoet volledig aan je specs en heeft ook een neutraal uiterlijk. Hij is alleen paar tientjes te duur.

pricewatch unsorted: MSI Prestige PE60 6QE-690BE 2.6GHz i7-6700HQ 15.6" 1920 ...

Deze asus is ook interessant en valt wel binnen je budget
http://www.laptopshop.be/...1vw-fy195t-be-azerty.html,

En dan is er nog deze HP envy, heel mooie strakke behuizing en toch dikke specs, alleen ook weer paar tientjes boven budget
http://www.laptopshop.be/...vy-15-ae113nb-azerty.html
Die MSI ziet er op zich mooi uit maar hij is net iets duurder dan de HP die ik voorstelde terwijl de specs (met uitzondering van de grootte van de SSD schijf) identiek zijn en de HP een groter scherm heeft.

Easy choice dus tenzij ik iets mis.

Hetzelfde geldt eigenlijk nog meer voor de ASUS hoewel deze nipt goedkoper is. Zelfde specs (hoewel de HD 5400 RPM is ipv 7200 RPM voor de HP) maar een kleiner scherm. Ik zie persoonlijk niet in hoe de ASUS dan de betere deal zou kunnen zijn.

Ten slotte heeft de HP envy die je voorstelt naast een kleiner scherm en een hogere prijs ook een minder goede videokaart. Dat de SSD iets groter is en het RAM ook biedt mij veel minder meerwaarde dan 17" en betere graphics moet ik eerlijk zeggen.

Toch bedankt!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 09:59:
[...]
De Dell is in basisversie al boven het budget vrees ik.
Nee hoor, de basisversie met Core i7, 16GB en 128GB SSD en 1TB HDD valt binnen je budget. Want € 1179 gedeeld door 1.21 (BTW) is € 974 ex BTW. Kan je meteen mooi een testpersoon zijn voor deze laptop. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2016 17:51 ]

• Cinemaskoop
Wat zeg je dan van deze? Die is volgens mij net nieuw

http://www.laptopshop.be/...ml#product_specifications

Die voldoet aan alle eisen en heeft bovendien 16GB geheugen en MSI staat wel bekend om de goede kwaliteit notebooks en keyboards.
Enige nadeel is dat ie paar tientjes boven budget is. Maar daarvoor heb je dan wel 16GB geheugen.

Verwijderd

"Moet er zakelijk uitzien. Geen rode/blauwe verlichting op toetsenbord of "game" uiterlijk."

Deze ziet er nogal Game-achtig uit. ;)

Ook uit de openingspost: "... minimum aan game mogelijkheden... een mid-range mobiele grafische kaart (950-960M?) ...". Misschien is deze MSI dan wat overkill?

Ik zou gewoon nog even 1-2 maanden wachten. Als dat kan tenminste. Als het goed is zitten dan de 1xxx videokaarten in de laptops. Scheelt weer. Misschien komt er nog wel een nieuwe 17" Dell uit met wat kleinere bezels. Want nieuwe 15" en 17" 2-in-1 zijn er al, maar nog geen gewone nieuwe 17". Of een nieuwe Asus. De nieuwe UX510 van Asus vind ik er erg goed uitzien. Hopelijk komt daar ook nog een 17" variant van.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2016 22:56 ]

• Cinemaskoop
Mwah daar valt over te twisten.. het is gewoon een neutrale notebook zonder gekke backlightkleuren of gekleurde toetsen. Het keyboard is gewoon met witte backlight.
In die MSI zit gewoon een GTX960M zoals gevraagd... 10xx serie is pas overkill en je ziet ook bij desktops dat de producten met de 10serie veel hoger liggen qua prijs.

Verwijderd

Ja, kan je over twisten, dat is aan de TS. :)

Er stond geen GTX bij, alleen 950-960M, dus ik dacht eerst aan de 'normale' GT versies daarvan. De opvolger zal niet veel duurder zijn schat ik, dus een gewone GT 1050M of GT 1060M, misschien is dan zelfs wel een GT 1040M genoeg. De huidige 900 series zullen dan sowieso goedkoper worden.

Nou ja, ik ben benieuwd, ik weet niet wanneer het gaat spelen/nodig is. Zelf wacht ik nog even 2 maanden. Bij de MM was de laatste 2 jaar BTW-korting rond oktoberfest, en dat is eind september. ;)

• Cinemaskoop
Er bestaan geen GT versies daarvan.. de 950 en 960 zijn altijd GTX950 en 960. De GT1040 en 1050 komen voorlopig nog niet.. Er zijn ook nog geen desktop versies daarvan aangekondigd.

Verwijderd

Ja, ik dacht dat eerst ook, maar ik zag er toch 6 staan in de Pricewatch. Dit is er eentje van: pricewatch: Asus VivoBook Pro N752VX-GC085T-BE (maar is een slechte deal, heeft alleen 8GB t.o.v. de Vivobook uit de openingspost). Maar ik denk dat ze er gewoon verkeerd in staan ja. Dus je hebt gelijk.

Hier zegt iemand dat die processors voor laptops al begin augustus komen: Artimunor in ""New" Razer Blade (2016)"

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2016 01:31 ]

• sjenk
Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2016 @ 03:58:
[...]

Die Dell ga ik denk ik na de vakantie gewoon maar eens bestellen. Om zelf te proberen, als er geen reviews meer komen. Ik kan hem altijd weer retour doen binnen een week, als ie niet bevalt. :)

Op jouw linkje staat er 'Inspiron 17 5000 reeks' boven maar het is toch echt de 17 7000 serie, 17 7778. De link van jou is voor het bedrijvengedeelte, € 1079 ex. btw, dat is € 1305 incl. btw. Dan kan je beter via de thuis-sectie erin gaan, dan kost dezelfde laptop met 512GB SSD € 1249. Zie http://www.dell.com/nl/p/...-in-1-laptop/pd?ref=PD_OC. En de verzendkosten van 29 euro zijn dan gratis. Scheelt toch 56 + 29 = 85 euro.

Het is wel een touchscreen. Zal het een glanzend beeld zijn? Zelf heb ik liever mat, dan maar geen touch.

Misschien komen er in september/oktober wel nieuwe versies van met de nieuwe 1xxx videokaarten.

Er is ook een nieuwe 2-in-1 15" met Core i7 / 16GB / 256 GB SSD voor € 949,- incl. btw: http://www.dell.com/nl/p/...-in-1-laptop/pd?ref=PD_OC
(oeps, zit alleen een Intel HD Graphics 520 videokaart in)
Zojuist deze review op youtube bekeken! ziet er goed uit.. Al heeft is het misschien beter om nu te wachten op de volgende grafische kaart..

YouTube: Dell Inspiron 17 7000 (7778) 2-in-1 Laptop Review

[ Voor 3% gewijzigd door sjenk op 14-08-2016 13:43 ]

Pagina: 1