Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricktachtig
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 09:32
Ik zoek een?
Videocamera om voornamelijk te gebruiken tijdens vakanties. Ik ben op zoek naar een camera welke zeer compact is zoals de action cams en tot op zekere hoogte spatwaterdicht is.

Wat is je budget?
Mijn budget ligt rond de 350 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken
Voornamelijk om mee te nemen op vakantie. Eenvoudig point en shoot moet mogelijk zijn. Eventueel sporadisch een keer een concert of evenement.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb tot nu toe voornamelijk gekeken naar de action cams vanwege het formaat en waterdichtheid. Maar wie weet bestaan er ook camera's welke van handzaam formaat zijn die niet in deze categorie vallen?

Kanshebbers tot nu toe:
  • Sony HDR-AS50
  • - Helaas kun je de beelden niet zien op deze camera.
  • GoPro HERO4 Silver
  • - Eigenlijk boven budget. Maar ik wil deze camera nog niet helemaal uitsluiten wanneer dit de beste keuze is
  • JVC GZ-R415
  • - "Gewone" camera, maar wel waterdicht. Misschien wel groot?
Ik ben totaal niet bekend met de kwaliteit van de budget action cams, maar laat ik voorop stellen dat ik liever iets meer betaal als dat de beeldkwaliteit enorm ten goede komt.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik heb zelf een Sony HDR-RX100 (versie 1) fotocamera. Deze bevalt mij uitstekend qua foto's. Wat zouden jullie adviseren? Een action camera kopen? Of bestaan er kleine handzame gewone camera's die voordeel bieden qua prijs / mogelijkheden tov de action cameras? Of gewoon de videocamera optie van de RX100 gebruiken?

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
Ik heb een GoPro, maar om heel eerlijk te zijn: als ik nu iets zou moeten kopen, zou ik zo'n budget camera kopen. Als ik de beelden online vergelijk, is het (zo goed als) hetzelfde en het scheelt echt honderden euros!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTfoto
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-09 20:32

JTfoto

Work hard

Je kan ook voor het instapmodel van go pro, de go pro hero of hero+ gaan (afhankelijk of je 1080p 30 of 60fps wil filmen). Deze geven, wat mij betreft, best wel prima beelden af voor het geld. Deze modellen zijn voor zover ik weet niet meer via de officiële site van gopro te verkrijgen, maar je kan ze nog wel bij verschillende webshops vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Ben ook aan het kijken. Toevallig Sony HDR-AS50 maakt voor mij grote kans

Je minpunt
-Helaas kun je de beelden niet zien op deze camera.

Zit een soort remote horloge bij dan zie je wat je filmt. Ideaal als hij op een helm zit.

Daar zit net mijn zoektocht is er een helmmount?

Zit standaard module bij dat je bandje door kunt doen (denk aan skibril). Maar dat kan niet bij mijn helm.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRinze
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:05
Kijk eens naar de Xiaomi Yi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:19
Xioam heb ik ook. Leuk apparaat, prima scherp beeld en voor nog geen 100 euro.
Check wat beelden op YouTube.

wijze woorden

Pagina: 1