Thunderbird unlocken

Pagina: 1
Acties:

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:15

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Topicstarter
Ik ben eruit... denk ik. Ik ga een Socket T-Bird 750/800 aanschaffen en een Abit KT7(-RAID?) mobo. Maar zijn de T-Birds ook te unlocken op dezelfde manier als de Durons???

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

ja
met een H potlood

Verwijderd

Was toch HB??

• Muurbestormer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-08 20:38
ik zeg: koop de RAID! dat mobo gaat wel ff mee, gezien het feit dat socket A toch de toekomst is (in compu-land dus goed voor een half jaar ofzow) maar raid is gewoon de moeite waard. en wat maken die 75 piekies nou uit?

Verwijderd

Xaran ja een HB sorry,

tikfoutje

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-09 09:24
Ik denk alleen dat je je HDs langer hebt dan je mobo -> dan kun je beter een RAID kaartje kopen en die in je mobo prikken. Want anders moet je per sé een mobo met een compatible RAID controller kopen later.

Verwijderd

'ik zeg: koop de RAID! dat mobo gaat wel ff mee, gezien het feit dat socket A toch de toekomst is '

Dus het ligt eraan hoelang je van plan bent je mobo te houden....en wat kost een GOEDE RAID kaart dan ?
vast wel meer als 75 pieken...

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:15

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Topicstarter
Was idd wel van plan de RAID te nemen... :7
Maar werkt de "Bruna-GFD" truc dus ook op de T-Bird???

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

jah
maar wat is nu GFD ?
GFdevice ?
ofzo ?
:D

• RealCato
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-06-2025
GF = Golden Finger, kun je je CPU mee overklokken.

wat houdt RAID nou eigenlijk PRECIES in?? Veel mensen zeggen dat het beter is en dat je ermee je HD's kunt koppelen zonder snelheidsverlies, maar als ik nu een 20gb HDD koop en over 1 jaar daar wat bij wil pluggen, dan moet die 2de HDD precies even groot zijn anders dan pakt de raid hem niet ofzo? what's the deal here?

Rijtjeshuis 170 m^2 uit 1955, bij renovatie in 2022 dak/vloer/spouwisolatie, overal HR++, vvw benedenverdieping, 7x Jaga Strada en 2 handdoekradiatoren met Tado’s. Quatt hybrid op dakkapel sinds einde 2023.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:28
volgens mij is de gold finger dat stukkie op je cpu pcb en een GFD het overklok apparaatje

Verwijderd

Nou simpel bij de KT7 heb je 2 vormen van RAID.

RAID 0 en RAID 1. Voor 90% van ons is RAID 0 het leukste omdat je twee HD's als 1 HD kan laten fungeren. De data word ook op 2 HD's opgeslagen waardoor je het ook sneller weer op kan halen.

Verwijderd

RAID 0 is niet bedoelt om je data sneller op te halen, maar alleen als backup...

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Ik weet niet hoor maar RAID-1 is gewoon 1 op 1 disk mirroring, en RAID-5 is spread redudancy over 3(+) gelijke SCSI HD's. Voor de prijs van een goede RAID-5 controller heb je ook zeer vette T-Bird CPU+Mobo.. Dit zijn grappen die horen in een dikke fileserver thuis, ik zie niet echt in hoe je hier Unreal Tournament sneller mee zal laten lopen :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Muurbestormer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-08 20:38
ok, voor alle mensen die even heel kort en duidelijk uitgelegd willen zien wat je nou met dat RAID kan:
http://www.thetechzone.com/reviews/controllers/iwill/side-raid66/index.shtml

Het gaat over een review van een raid controller, maar er wordt ook verteld over raid zelf. best handig..
Pagina: 1