posters aan een spack muur ophangen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-06 13:22
Zoals velen heb ook ik een enig huurhuis, het nadeel is dat alle muren bij ons beneden (slaapkamer, hal etc.) allemaal met spack zijn afgewerkt. Na enkele dagen/weken vallen alle posters van de muur af! We hebben het geprobeerd met dubbelzijdig tape, poster buddies, magneetjes in posterbuddies, speldjes krijgen we de muur niet in omdat de muur te hard is. Vannacht zat ik weer rechtop in bed toen ik de poster op mijn voorhoofd kreeg, dus tijd voor weer een andere optie.

Heeft iemand nog een goede tip hoe je posters aan een spack muur kunt bevestigen, zonder gaten te boren? Staalspijkers werkt wel, maar dan moet ik al relatief grote hebben omdat de muur keihard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Standaard dubbelzijdig tape is te stug, komt lucht onder, droogt uit, heeft weinig contact en laat dan los, je hebt echter ook een soort dubbelzijdig tape voor posters etc dat meer als rubber/kauwgum aanvoelt die je beter kan aandrukken in de poreuze muur en die niet uitdroogt.

Volgens mij heette dat Pritt Poster buddies of Tesa Power strips

[ Voor 10% gewijzigd door Breezers op 29-07-2016 09:42 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:51
Je hebt speciale rails voor aan het plafond waar je de posters dmv dunne kabeltjes op kan hangen.

Edit: Kijk hier maar eens: klik

[ Voor 26% gewijzigd door Ad de Jong op 29-07-2016 09:42 ]

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:08

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Die tesa powerstrip heb je speciaal voor posters, heb ik hier al kleine 2 jaar aan de muur hangen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morocius
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-06 20:43
Wat Breezers zegt dus, laatst wat spul van muren af moeten halen waar ze dat type tape hebben gebruikt
van ehbo dozen tot sleutel kluisjes.

Probleem word dan wel dat de spack mee van de muur af komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert26
Poster buddies van pritt geprobeerd en die vallen er ook af na ongeveer 2 weken. Dit was i.c.m een klein canvas doek dat niet veel weegt en idem dito met normale posters!

Die Tesa powerstrips zien er wel goed uit, ik zag dat ze ook iets grotere hebben die meer gewicht aankunnen. Ik ga die maar eens proberen.

Voor de rails moet je alweer boren en met pluggen werken. Het probleem is dat het plafond heel zacht is en de muren heel hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06 22:36
Plafond is gipsplaat? Daar heb je speciale gipspluggen voor, een soort wokkel die je erin draait.
Tsja, anders een betonboor lenen van iemand om een gaatje in de muur te boren, poster in een lijst en ophangen. Staat ook iets chiquer imo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:51
DrNizeGuy schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 13:31:
Plafond is gipsplaat? Daar heb je speciale gipspluggen voor, een soort wokkel die je erin draait.
Tsja, anders een betonboor lenen van iemand om een gaatje in de muur te boren, poster in een lijst en ophangen. Staat ook iets chiquer imo :)
Idd deze kan je dan gebruiken. En hierin kan je dan een schroef draaien. Werkt perfect.
Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase/large/FC/8/5/9/8/9200000010588958.jpg

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217290

old skool punaises? met zo'n platte kop.
dat spachtel spul is veelal gips achtig dus zit prima vast voor een poster of ga je de noordzee op met je huis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 798899

Als je iets van metaal in de muur kunt bevestigen, dan zijn magneten superhandig. Je kunt ze dan gemakkelijk vervangen als je iets nieuws wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaserJet
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-06-2023
Hoeveel tape heb je gebruikt en waar precies?

Met spack geen ervaring, maar wel met het ophangen van grote en zware posters (die uit een bushokje). Dat gaat prima met goedkoop dubbelzijdig tape, maar de truc is dat je ook verticale banen tape aan de zijkant van de poster moet aanbrengen. Dan komt er minder tocht/ lucht onder de poster en blijft het prima hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert26
Ik had met de dubbelzijdig tape alle 4 de zijdes helemaal getaped en nog een kruis in het midden, zelfs dit mocht niet baten.

Ik heb de posters nu met TESA powerstrips (2kg per plakker x4) geprobeerd, ben benieuwd hoelang het blijft hangen dit keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:38

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Tape gaat gewoon niet werken, en het laat zooi achter op de muur.

Gebruik (simpele) lijstjes of frames. Hang deze desnoods aan een railtje langs het plafond.
Er zijn wel wat handige oplossingen, maar tape moet je gewoon niet doen!

Mijn muziekcollectie op Discogs

Pagina: 1