rx 480 vs gtx 1060

Pagina: 1
Acties:

• Chielwww
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 29-01 00:31
Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?

ik ben op zoek naar een GPU om mijn pc built compleet te maken, speel momenteel op mijn Igpu van skylake processor 6700k dit is echter geenpretje als je overwatch speelt op de laagste settings. ik heb een full HD beeldscherm 144hz.

G-Sync ondersteuning Nee
FreeSync ondersteuning Ja
FreeSync min. 30hz refresh rate
FreeSync max. 120hz refresh rate

ik twijfel heel erg welke kaart het best voor mij zou zijn.

het schijnt dat de GTX 1060 tot wel 20% sneller is dan de RX480. daarnaast heeft mijn monitor freesync ondersteuning hoeveel verschil maakt dit uit ter opzichten van geen freesync. tevens ben ik van plan om te gaan streamen op 720p.

#ProductPrijsSubtotaal
1EVGA GeForce GTX 1060 GAMING 6GB€ 281,-€ 281,-
1Sapphire Radeon RX 480 NITRO+ 8G OC€ 319,-€ 319,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 600,-

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

300 euro+-

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.

geen. kleur het liefste zwart of wit, net als de rest van de pc.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

dit is de pc waar de GPU inkomt.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 349,-€ 349,-
1MSI Z170A KRAIT GAMING 3X€ 144,95€ 144,95
1NZXT S340 Zwart€ 65,95€ 65,95
1Iiyama G-Master GB2488HSU-B2 Zwart€ 272,-€ 272,-
1be quiet! Dark Rock 3€ 60,-€ 60,-
1Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16€ 86,90€ 86,90
1Corsair RM550x€ 95,95€ 95,95
1Samsung SM951 (NVMe) 256GB€ 143,51€ 143,51
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.218,26

spelen die ik wil gaan spelen zijn:

Leage of legends
Overwatch
Wow
bf1

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-01 22:56
Vul al direct aan wat je gaat spelen.

https://be.hardware.info/...ten-full-hd-medium--ultra

[ Voor 13% gewijzigd door anessie op 29-07-2016 04:25 ]

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12:58
Ik zou in ieder geval wachten totdat de prijs van de RX480 gezakt is tot een normaal niveau.
De adviesprijs van AMD is €260,-.
Bij nieuwere games (DirectX12) zal de RX480 sneller zijn dan een GTX1060: NitroX infinity in "CJ's AMD Radeon Info & Nieuwsdiscussietopic - Deel 137"

Verwijderd

De (videokaart)reviews van HWI zijn onzin, die testen de kaart koud voor enkele seconden, dit geeft bij nVidia een grote boost aan performance, omdat de performance naar enkele minuten hard inzakt door de temperatuur van de GPU die dan veel hoger komt te liggen. Dit heeft te maken met GPU Boost welke zorgt voor een dynamische kloksnelheid aan de hand van de temperatuur en het verbruik. Als je dan vervolgens de kaarten koud test voor enkele seconden ligt de performance vele procenten hoger dan in werkelijkheid waar de kaart wel gewoon warm wordt.
Chielwww schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 03:54:
het schijnt dat de GTX 1060 tot wel 20% sneller is dan de RX480.
Dit zei HWI idd, komt door hun slechte testmethode. Andere site's hebben het over gemiddeld zo'n 7% langzamer in DX11 en OpenGL games, maar sneller in moderne games met DX12 en Vulkan.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2016 11:50 ]

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-02 16:46
Ik zou voor de RX480 gaan. In de toekomst kun je er dan eventueel nog één bij prikken. De 1060 GTX is wellicht iets sneller op dit moment, maar de custom RX480 kaarten moeten nog komen. Daarnaast doen de AMD kaarten het erg goed in DX12 waardoor het gat bij toekomstige games nog kleiner wordt.

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
q-enf0rcer.1 schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 12:00:
Ik zou voor de RX480 gaan. In de toekomst kun je er dan eventueel nog één bij prikken. De 1060 GTX is wellicht iets sneller op dit moment, maar de custom RX480 kaarten moeten nog komen. Daarnaast doen de AMD kaarten het erg goed in DX12 waardoor het gat bij toekomstige games nog kleiner wordt.
Och hou op, dit verhaal heb ik al 100x gehoord vroeger, "dan kan je over een jaar", nee dat doet vrijwel niemand en degene die het wel doen hebben er later vaak weer spijt van. Het is gewoon beter om dan je eigen kaart te verkopen en er een andere mid range kaart van de volgende generatie bij te zetten. Ik hoor dit verhaal echt elk jaar weer voor de afgelopen 10 jaar, en altijd dezelfde dingen: SLI/CF schaalt in veel games nu wel goed en het wordt steeds beter, terwijl je in vele benhcmarks ziet dat bij maar de helft van de games er uberhaupt scaling is. Nog maar zwijgend over drivers, stuttering, warmte en energieverbruik.

Mijn advies: Koop één goede mid ranger en hou geen rekening met een 2e kaart, als je prestaties tekort komt vervang je kaart voor een volgende kaart die sterker is.

• FortyOne
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-02 15:17
Deze review geeft wel een goed beeld van de verschillen tussen DX11 en DX12/Vulkan met de RX480 en de 1060.

Weet verder niet hoe ze precies hebben getest en ze geven geen min FPS, dus ik sta niet in voor de kwaliteit van de individuele benchmarks maar het verschil tussen DX11/DX12 wordt wel inzichtelijk gemaakt.

Staar je vooral ook niet blind op benchmarks van (DX11) games waarbij de een 100 FPS haalt en de ander 120 FPS. In de praktijk merk je dat toch niet.

Zelf zou ik voor de RX480 gaan.

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-02 16:46
Santee schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 12:55:
[...]

Och hou op, dit verhaal heb ik al 100x gehoord vroeger, "dan kan je over een jaar", nee dat doet vrijwel niemand en degene die het wel doen hebben er later vaak weer spijt van. Het is gewoon beter om dan je eigen kaart te verkopen en er een andere mid range kaart van de volgende generatie bij te zetten. Ik hoor dit verhaal echt elk jaar weer voor de afgelopen 10 jaar, en altijd dezelfde dingen: SLI/CF schaalt in veel games nu wel goed en het wordt steeds beter, terwijl je in vele benhcmarks ziet dat bij maar de helft van de games er uberhaupt scaling is. Nog maar zwijgend over drivers, stuttering, warmte en energieverbruik.

Mijn advies: Koop één goede mid ranger en hou geen rekening met een 2e kaart, als je prestaties tekort komt vervang je kaart voor een volgende kaart die sterker is.
Ik heb dit in het verleden anders al vaker gedaan. Zowel met nVidia als AMD kaarten. Je hebt gelijk dat de resultaten niet altijd even goed zijn. Maar het is het zeker wel waard. Twee keer een RX480 scoren in sommige games zelfs beter dan een enkele 1080 GTX. Het prijskaartje van laatstgenoemde is zoals je weet veel hoger.

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Dan blijven de nadelen gelden. In sommige games ben je idd beter uit qua pure prijs prestatie. Alleen jij hebt het over 1 kaart en later nog 1 bijprikken, later kan zo een jaar of 1.5 zijn en dan zijn er vaak nieuwe generaties en is de huidige weer achterhaald.

• Ergo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23-11-2025
Als je al een freesynch scherm heb zou ik zeker een rx480 aanschaffen. die bonus in frames die een 1060 heeft ( in dx11, geldt niet voor dx12 en vulkan) wordt makkelijk recht getrokken door het gevoel van vloeiendheid met freesynch. Ook presteert deze kaart beter in Dx12 en vulkan en is die toch ietsjes goedkoper ( wanneer ze goed leverbaar zijn). wel zou ik zeker eventjes wachten op de aftermarket kaarten want die zijn stukken stiller en koeler. ook toch net ietsjes mooier :)

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:41

br00ky

Moderator Harde Waren

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Je hebt een Freesnyc scherm, dan is de keuze denk ik best makkelijk. Voor een RX480 gaan, met de nieuwe api's zoals Vulkan en DX12 zal hij sneller zijn dan een GTX1060.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 11:48:
[...]

De (videokaart)reviews van HWI zijn onzin,
Even dan een vraagje, dan weet ik dat ook weer. De reviews van https://www.techpowerup.c...GTX_1060_Gaming_X/21.html zijn ook onzin? Want daar keek ik nu juist graag naar.

Want daar moet je echt zoeken naar die 7 % verschil die bij tweakers het heilige getal is.

Of hier dan voor Rise of the tomb raider, dx12 game toch?
https://www.techpowerup.c...GTX_1060_Gaming_X/19.html

[ Voor 12% gewijzigd door Reepje op 04-08-2016 15:40 ]

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:36

Thomg

Aww yiss

Rise of the Tomb Raider staat er dan wel om bekend om een erbarmelijke Dx 12 port te hebben.
Zie de review van HardOCP.

http://www.hardocp.com/ar...der_dx11_vs_dx12_review/1

Nvidia neemt een performance hit, maar AMD nog veel erger. Tankt zelfs. ( En de 970... )

Eigenlijk belachelijk dat ze Dx12 reviewen waar Dx11 beter performt. Maximale performance is interessant, niet omdat het een nieuwe likje heeft. Misschien los nog even toevoegen als extra en niet opnemen in de %performance, dit is onprofessioneel.

Verwijderd

Reepje schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 15:32:
[...]

Even dan een vraagje, dan weet ik dat ook weer. De reviews van https://www.techpowerup.c...GTX_1060_Gaming_X/21.html zijn ook onzin? Want daar keek ik nu juist graag naar.
Nee, maar houdt er wel rekening mee dat die eens in de zoveel maanden alle kaarten benchmarkt. De benchmarks die je daar ziet zijn alleen nieuw van de kaart die wordt gereviewed. De meest oudste kaarten in de review zoals bijvoorbeeld de R9 280X zijn dus met driver van enkele maanden oud. En de RX 480 is dus met launchreview driver van die kaart. Opnieuw testen van alle kaarten staat overigens dacht ik binnen een maand op de planning. Zo wordt bijvoorbeeld Hitman ook nog op DX11 getest omdat DX12 in die game in het begin echt bagger was, dat is nu stukken beter, maar de tekst en test is nog niet aangepast.
Want daar moet je echt zoeken naar die 7 % verschil die bij tweakers het heilige getal is.
Dat is waar TPU ook uitkomt maar alleen op 3,8K, op 2,5K is het een kleine 2% meer. Maar dat zit zo dicht bij elkaar dat het er maar net aan licht welke games je pakt met welke instellingen.

Computerbase is trouwens ook erg goed om de verschillen te zien, daar kun je namelijk met je muis over de resultaten heen gaan om het verschil in procenten te zien, hoef je het niet meer uit te rekenen. En je kunt ook nog eens de games aan en uitvinken voor het berekenen van een gemiddelde over andere games.

https://www.computerbase.de/2016-08/radeon-rx-470-test/3/

Duidelijker en beter dan Computerbase ken ik niet.
Of hier dan voor Rise of the tomb raider, dx12 game toch?
https://www.techpowerup.c...GTX_1060_Gaming_X/19.html
Met Rise of the Tomb Raider moet je erg oppassen als benchmark, die is vrij gaar. Laatste patches is het dacht ik wel beter, maar geen idee of het nu allemaal wel werkt zoals het hoort.
Pagina: 1