Toon posts:

2 Verschillende GPUs?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik las op Reddit net ergens dat als je meerdere monitoren hebt, dit invloed heeft op de fps van je game. Klinkt logisch, want het moet meerdere beeldschermen aansturen.
Ik zag ook dat het toevoegen van een grafische kaart die speciaal is voor de andere beeldschermen, om bijvoorbeeld tijdens het gamen op te browsen of iets dergelijks.

Maar is dit ook gewoon zo simpel? Dat ik een gtx 1070 heb om op te gamen en dan een tweedehandsje haal voor de rest, bijvoorbeeld gtx 770 of zo.
En hoe weet de pc dan op welke die de games moet "spelen".

Dit is meer een vraag voor de toekomst. Denk niet dat de kaart nu problemen moet hebben met wat YouTube op een tweede scherm en facebook op een derde scherm.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2016 03:24 ]

Verwijderd

Is dit je pc?
gallery: www.Theovan.Es

Dan kun je gewoon in de BIOS instellen dat je naast je videokaart ook de interne GPU van de processor kunt gebruiken. Het tweede scherm kun je dan op je moederbord i.p.v. de videokaart aansluiten. Misschien even een setting aanpassen in Windows, maar je hebt kans dat het gelijk goed staat.

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ligt eraan wat je op het tweede scherm doet. ;)

Op het tweede schrrm heb ik vaak YT openstaan, ondertussen speel ik een game (bijv. FIFA 16).
Bij de wat zwaardere spellen als GTA V lukt mij dit minder en zie ik inderdaad een drop.

In het NV control panel kun je aangeven dat de prestaties deze worden optimaliseert voor één scherm of meerdere. Zelf lijkt me het overdreven. Mocht je toch het willen wagen dat kan je ook altijd de monitor uitschakelen via het Control Panel.

Met deze PC zou je dat eigenlijk geen prestatie drop moeten opleveren.

@JVRadeon: je zou ook weer kunnen zeggen dat de presentaties van de CPU afnemen door het gebruik van de Intel HD GPU.. Het is een beetje spijkers op laag water zoeken in mijn ogen. :p

Verwijderd

Topicstarter
Yea dat is mijn PC, heb zojuist echter een GTX 1060 besteld ipv de 1070 zodat ik nog wat andere dingetjes kan halen :P

Komt morgen als het goed is binnen en denk datik dat dan eens probeer JVRadeon. Dan kan ik inderdaad gewoon games spelen op de 1060 en op de processors gpu youtube, facebook etc..

ThanQ :D