Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UncleEddy
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-09 01:10
Beste Tweakers,

Ik ben bezig met het afmaken van mijn Skylake build. Nu ben ik op zoek naar custom PSU kabels voor mijn Corsair RM550x. Ik heb een tijdje lopen zoeken naar resellers, ik vond er een aantal maar zij boden een set kabels aan voor €100+. Ook heb ik voor een veel goedkopere prijs sleeved kabels gevonden op Aliexpress, daarbij vraag ik me wel af of deze te vertrouwen zijn in een dure build. Heeft iemand ervaring met het kopen van custom PSU kabels op Aliexpress of elders ?

Mijn componenten:
MSI Z170A Gaming Pro
Intel i5 6600K
Corsair LPX 16GB (2x8GB) DDR4 2666MHz (XMP)
Sapphire Nitro R9 380X 4GB
Corsair RM550x
Corsair H115i
Western Digital Blue 1TB

Thanks !

[ Voor 6% gewijzigd door UncleEddy op 29-07-2016 01:12 ]

Beste antwoord (via UncleEddy op 29-07-2016 12:38)

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
De enige kabels die echt boeiend zijn om te sleeven zijn de CPU, MOBO + 1 of 2 PCI-E kabels. Dit zijn immers de enige kabels die je echt kan zien (note: in de meeste behuizingen). Ik zou daarom voor een Cablemod setje gaan met alleen die 4 kabels:

http://www.highflow.nl/mo...-rmx-basic-cable-kit.html

50 euro voor volledige kabels in allerlei kleuren, dus geen extensions. Je krijgt er dan 2 x 6+2 PEG bij, maar ik geloof dat ze ook varianten hebben met 6 & 8 of 6 & 6 etc. Met 2x 6+2 zit je echter altijd safe, je kan die 2 extra pin kabels altijd een beetje weg vouwen als je ze niet gebruikt :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Post eens de link van de kabels van Aliexpress. Tenzij er specifiek bij staat dat ze voor de RM550X te gebruiken zijn zou ik het risico niet wagen. Als de pin out van de kabels anders is dan van de voeding wordt je niet blij (zacht gezegd).

Welke behuizing heb je? Als het beginstuk van de kabels onder een PSU cover zitten zijn sleevede verlengkabels misschien nog een optie:
https://tweakers.net/cate...FpZIOkDIxBFKW5gbGSrG1tbUA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:02
Er zijn nog 2 andere mogelijkheden. 1: op V&A een advertentie plaatsen of iemand ze wil sleeven voor je. Of 2: zelfs de onderdelen kopen en zelf leren. Heb je de rest van je leven goedkope sleefs voor je PSU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 07:22:
Post eens de link van de kabels van Aliexpress. Tenzij er specifiek bij staat dat ze voor de RM550X te gebruiken zijn zou ik het risico niet wagen. Als de pin out van de kabels anders is dan van de voeding wordt je niet blij (zacht gezegd).
Zelfs al waren ze bedoeld voor de RM550x dan nog zou ik ze absoluut niet vertrouwen.
Welke behuizing heb je? Als het beginstuk van de kabels onder een PSU cover zitten zijn sleevede verlengkabels misschien nog een optie:
https://tweakers.net/cate...FpZIOkDIxBFKW5gbGSrG1tbUA
Bij die dingen gaat het ook vaak genoeg mis, zo'n verlengstuk is nu eenmaal een erg zwakke schakel.

Beste is zelf sleeven of kabels van cablemod of Corsair halen, duur maar de kans op problemen en defecten is vele malen kleiner.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja das waar veel soeps zal het niet zijn via AlieXpress. CableMod kabels vond TS wat duur dus dan zijn die verlengkabels een goedkopere oplossing wat ook gewoon goed kan gaan als je goede kabels neemt, maar voegt inderdaad wel een risico toe.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2016 10:49 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
De enige kabels die echt boeiend zijn om te sleeven zijn de CPU, MOBO + 1 of 2 PCI-E kabels. Dit zijn immers de enige kabels die je echt kan zien (note: in de meeste behuizingen). Ik zou daarom voor een Cablemod setje gaan met alleen die 4 kabels:

50 euro voor volledige kabels in allerlei kleuren, dus geen extensions. Je krijgt er dan 2 x 6+2 PEG bij, maar ik geloof dat ze ook varianten hebben met 6 & 8 of 6 & 6 etc. Met 2x 6+2 zit je echter altijd safe, je kan die 2 extra pin kabels altijd een beetje weg vouwen als je ze niet gebruikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UncleEddy
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-09 01:10
stin00 schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 12:21:

Thanks dit zocht ik !!

[ Voor 94% gewijzigd door UncleEddy op 29-07-2016 12:39 ]

Pagina: 1