Toon posts:

Korte cold boot = no video signal / lange cold boot = ok

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

(Eerst wil ik me excuzere als dit topic hier verkeerd staat)

Sinds kort heb ik namelijk een raar probleem met mijn pc. Als ik mijn computer uitzet en terug wil gaan aanzetten krijg ik geen video-signaal meer naar mijn monitor toegestuurd.
De pc start wel normaal geen rare geluiden of wat ook.
Wat mij ook opgevallen is dat dan 2 van de 3 fans dan ook niet meer draaien.

Wat ik ontdekt heb is dat de computer de volgende dag weer gewoon normaal functioneert zoals het hoort. Zodra ik de pc uitzet en er terug wil op gaan de zelfe dag nog, heb ik opnieuw de bovens vermelde probleem terug.

Wat ik geprobeerd heb:

Zonder ram geheugen starten
Zonder SSD/HDD starten
Dvi kabel aan Onboard gpu van mobo aangesloten
Fans losgekoppeld
Alle rand apparatuur losgekoppeld.

PC specificaties:

Corsair 230T
8 gb Corsair
Gtx 770 2gb
I5 4670 stock
H87-G43 Gaming
Corsair CX600M
Crucial SSD 120 Win 7 64bit
WD HDD 1TB

Sinds dit probleem laat ik mijn computer gewoon aan staan overdag. Ik zou in godsnaam niet weten wat ik nog kan doen als iemand mij hier mee kan helpen die dit eerder ook aan de hand heeft gehad zou ik blij zijn...

Mvg Enis

Beste antwoord (via Verwijderd op 23-08-2016 08:15)

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-01 13:20
Mijn PC doet dat alleen als ik de stroom/spanning er echt helemaal af haal, dus de stekker eruit en dan te snel weer aanzet.
Het lijkt net of de voeding 10 seconde moet laden voordat ik de PC aan zet.

Ik weet niet hoe jij de PC uit zet, maar het probleem lijkt mij gerelateert aan je voeding.

Alle reacties

Verwijderd

Heb je al de hdmi/vga kabel naar de monitor vervangen misschien is die stuk het kan ook nog aan je beeldscherm liggen dat die stuk os of dat 1 van de poorten stuk is waar de kabel naar monitor gaat of de videokaart dat daar iets mee is dat er een draadje stuk is probeer anders is een hele goedkope videokaart erin te doen erop aan sluiten en kijken wat hij doet of je hebt er nog een liggen kan ook

Probeer de hdmi/vga kabel is om te draaien

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2016 10:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al eens mijn broertje's monitor aangesloten en een ander dvi/vga kabel dat hielp ook niet. Het heeft eigenlijk niks met de monitor te maken, het is de computer zelf maar wat ik helemaal niet begrijp is dat als ik de computer wil gebruiken dat het gewoon werkt en als ik het uitzet en terug over paar uurtjes er terug op wil dat het dan niet meer gaat en moet wachten tot morgen....😕

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21-01 20:32
Toevallig een nieuwe bios geflasht?

Verwijderd

Zet je het systeem misschien in slaapstand ipv uit?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:43

br00ky

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 00:55:
Beste Tweakers,

(Eerst wil ik me excuzere als dit topic hier verkeerd staat)
Je kunt beter excuses aanbieden voor de slecht gekozen titel ;). Als je het topicoverzicht voor je hebt, is het handig als je van te voren al een idee hebt waar het topic over gaat. Nu is dit natuurlijk niet het geval.

Hierbij dan ook een nieuwe naam en een schopje naar het juiste subforum.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de mobo eerder wel geflasht naar de nieuwste versie maar dat is wel even geleden.

In slaapstand zetten heb ik nog niet geprobeerd dat zal ik deze avond eens proberen, maarja dat gaat ook wat verbruiken als het steeds op stand by gaat staan.

En bedankt voor de nieuwe topic naam :)

Verwijderd

Topicstarter
Bumpske

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01-2025
Andere voeding geprobeerd?

Acties:
  • Beste antwoord

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-01 13:20
Mijn PC doet dat alleen als ik de stroom/spanning er echt helemaal af haal, dus de stekker eruit en dan te snel weer aanzet.
Het lijkt net of de voeding 10 seconde moet laden voordat ik de PC aan zet.

Ik weet niet hoe jij de PC uit zet, maar het probleem lijkt mij gerelateert aan je voeding.
Pagina: 1