Hi Tweakers,
Mijn desktop PC is inmiddels ruim 10 jaar oud en eigenlijk gebruiken we hier in huis voornamelijk laptops en tablets. Toch is het bouwen van een dikke desktop iets speciaals, zeker met al die mooie hardware die de laatste tijd verschijnt. Met de vakantie voor de deur is het mooi tijd om een oude hobby weer op te pakken: de nieuwe desktop gaat er komen
Ik hou het forum en diverse bronnen al enige tijd in de gaten en mijn setup is al een paar keer flink gewijzigd (van i7 naar i5, van 1060 naar 1070, van 1440p/144hz naar ultra wide), maar ik heb wat hulp nodig
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Allround werk (mailen, apps et)
Muziek (FL Studio, Midi apparatuur)
Games (Battlefield 1, Flight sim)
Wat mag het systeem gaan kosten?
rond de 2000 euro inclusief monitor (misschien een onrealistisch bedrag?)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
2 x Samsung 500GB HDD
Microsoft gaming mouse
Microsoft gaming keybord (wellicht dat ik dit alsnog ga vervangen)
Windows 10 pro
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren, wel heb ik enigszins rekening gehouden met de kleurstelling van de componenten (witte behuizing/monitor, zwart/rood componenten intern).
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stil en relatief energiezuinig, mooi uiterlijk en goed geschikt voor mijn midi apparatuur (Novation Keystation, Roland drumkit, diverse andere apparatuur via midi/usb).
Ga je overklokken?
Moeilijk, aan de ene kant is overclocken leuk en "hoort het er een beetje bij", echter lijkt het alsof je daar tegenwoordig flink extra voor moet betalen? Hoezo is een 6600K enkele tientjes duurder, waarom een veel duurder mobo nodig? Marketingcrap? Dan koop ik wellicht liever een nieuwe processor over een paar jaar mocht ik rekenkracht te kort komen.
Wat verwacht je van ons?[i]
Jullie hulp bij het samenstellen is zeer gewaardeerd. Zijn de componenten compatible? Zijn er betere alternatieven (als in goedkoper, energiezuiniger, stabieler, support/firmware)? Voldoet deze setup voor mijn doelen (gamen en thuisstudio)? Hierbij speelt de geluidskaart ook een rol, is de interne geluidskaart voldoende? Wat zijn de alternatieven?
Alvast veel dank voor de hulp!
Mijn desktop PC is inmiddels ruim 10 jaar oud en eigenlijk gebruiken we hier in huis voornamelijk laptops en tablets. Toch is het bouwen van een dikke desktop iets speciaals, zeker met al die mooie hardware die de laatste tijd verschijnt. Met de vakantie voor de deur is het mooi tijd om een oude hobby weer op te pakken: de nieuwe desktop gaat er komen
Ik hou het forum en diverse bronnen al enige tijd in de gaten en mijn setup is al een paar keer flink gewijzigd (van i7 naar i5, van 1060 naar 1070, van 1440p/144hz naar ultra wide), maar ik heb wat hulp nodig
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Allround werk (mailen, apps et)
Muziek (FL Studio, Midi apparatuur)
Games (Battlefield 1, Flight sim)
Wat mag het systeem gaan kosten?
rond de 2000 euro inclusief monitor (misschien een onrealistisch bedrag?)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
2 x Samsung 500GB HDD
Microsoft gaming mouse
Microsoft gaming keybord (wellicht dat ik dit alsnog ga vervangen)
Windows 10 pro
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6500 Boxed | € 206,50 | € 206,50 |
| 1 | MSI B150 GAMING M3 | € 103,95 | € 103,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G | € 543,- | € 543,- |
| 1 | NZXT S340 Wit | € 64,95 | € 64,95 |
| 1 | LG 34UC98-W Wit, Zilver | € 894,50 | € 894,50 |
| 1 | Scythe Mugen 4 | € 38,95 | € 38,95 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2133C13R | € 72,95 | € 72,95 |
| 1 | Corsair RM550x | € 95,95 | € 95,95 |
| 1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 148,95 | € 148,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.169,70 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren, wel heb ik enigszins rekening gehouden met de kleurstelling van de componenten (witte behuizing/monitor, zwart/rood componenten intern).
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stil en relatief energiezuinig, mooi uiterlijk en goed geschikt voor mijn midi apparatuur (Novation Keystation, Roland drumkit, diverse andere apparatuur via midi/usb).
Ga je overklokken?
Moeilijk, aan de ene kant is overclocken leuk en "hoort het er een beetje bij", echter lijkt het alsof je daar tegenwoordig flink extra voor moet betalen? Hoezo is een 6600K enkele tientjes duurder, waarom een veel duurder mobo nodig? Marketingcrap? Dan koop ik wellicht liever een nieuwe processor over een paar jaar mocht ik rekenkracht te kort komen.
Wat verwacht je van ons?[i]
Jullie hulp bij het samenstellen is zeer gewaardeerd. Zijn de componenten compatible? Zijn er betere alternatieven (als in goedkoper, energiezuiniger, stabieler, support/firmware)? Voldoet deze setup voor mijn doelen (gamen en thuisstudio)? Hierbij speelt de geluidskaart ook een rol, is de interne geluidskaart voldoende? Wat zijn de alternatieven?
Alvast veel dank voor de hulp!