Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:50
Hoi Tweakers, ben bezig om de CAO te begrijpen. ( of alles wel klopt )

Bij mijn huidige werkgever val ik onder de metaaltechniek sector.
https://www.cnvvakmensen....1-03-2015tm30-04-2017.pdf
Ik loop nu even stuk bij de functie groepen en salaris groepen.

Als ik goed begrijp moet bij dit CAO een functiegroep en salarisgroep verplicht zijn.
Zie link: https://www.cnvvakmensen....-techniek/functiehandboek

Als dit zo is, mag het salaris dan ook lager zijn dan de ingedeelde salarisgroep?
In onderstaande link staat er wel info. Maar ik twijfel of ik ergens nog overheen leest.
https://www.cnvvakmensen....dboek/indeling-en-salaris

Ik ga nog navraag doen bij HR en evt kennissen. Maar dacht misschien hebben 1 van jullie ervaring?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Soms mag men werken met aan- en uitloop schalen. Met een aanloopschaal kan je dan minder verdienen dan dat je normaal zou krijgen volgens de CAO schalen.

Als je denkt dat het niet klopt kan je ook even met personeelszaken gaan praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
Is zo'n aanloopschaal niet tijdelijk? Ik ga sowieso in gespreken erover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Aanloopschaal is tijdelijk, maar kan (zoals bij mijn werkgever) 2 jaar duren...

Overigens hangt het er mede vanaf of de CAO bindend is of dat het bedrijf (passages uit de) CAO volgt.

Bij bindend geldt dat alles wat in de CAO staat opgevolgd dient te worden

Bij volgend geldt dat ze een aantal pssages uit de CAO volgen en deels daar vanaf mogen wijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:37

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ook wij werken met functiegroepen en schalen. En ook aanloopschalen zijn hier van toepassing. Die zijn vaak tijdelijk en zijn bedoeld voor mensen die bijvoorbeel (nog) geen ervaring hebben in de betreffende functie.
Zo'n aanloopschaal is altijd tijdelijk, meestal 1 of 2 jaar. Zolang je salaris elk jaar kan groeien maakt het eigenlijk niet zo veel uit; het is nooit de bedoeling dat je aan het einde van de aanloopschaal komt en niet meer kan groeien.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
Aan de hand van alle info wat ik kan vinden lijkt het erop dat mijn bedrijf het CAO volgt.

Bij vacatures wordt er gezegd dat we een goed CAO hebben.
Ik heb een functiematrix kunnen vinden waar bij sommige functies buiten het CAO lopen ( functie directie etc )
Mijn functie valt er binnen. Er staat ook dat mijn functie groep G is.

Een aanloopschaal heb ik niet kunnen vinden. Maar in mijn geval zou dat niet meer moeten zijn. Ik werk sinds 2009 bij dit bedrijf. En sinds 2012 op mijn huidige functie. ( over 1 maand 4 jaar )

Het lijkt erop dat mijn salaris al sinds dag 1 onder het functie minimum zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Staat er een functie vermeld in je contract?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
Ja, mijn functie is applicatie beheerder. In de functie matrix wat ik gevonden heb intern, valt dit onder functie groep G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Stap er mee naar je leidinggevende of HR en vraag gewoon netjes en beleefd hoe een en ander in elkaar zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peet79
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-03 17:21
Over het algemeen staat je er in je contract of op je loonstrook in welke salaris schaal je ingedeeld zit. Als je vier jaar op dezelfde functie zit, heb je minimaal 4 functie jaren. Let wel goed op dat je de juiste schaal pakt, dus voor vier weken of per maand en ook welke nu geldig is. HR moet je sowieso kunnen vertellen in welke salaris schaal je zit.

Let wel, de salaris groepen in het CAO zijn de minimale salaris schalen. Je ziet vaak dat bedrijven daar wat boven gaan zitten, om wat aantrekkelijker te zijn als werkgever. Ook hier moet HR je de salarisschalen kunnen geven, of ze nu van het CAO komen of van het bedrijf.

Als je echt twijfelt of je te weinig krijgt, kun je altijd even contact opnemen met je vakbond. Anders zou eventueel je ondernemingsraad je ook kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
Een kleine update:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:35
Wat staat er in je contract voor functie dan? Want volgens mij mag je onder een dergelijk gestructureerde CAO inderdaad niet een functie applicatiebeheerder noemen en betalen volgens een andere functienaam.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:15
Staat er een functiegroep en functie op je salarisstrook?

[ Voor 10% gewijzigd door celshof op 06-10-2016 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224360

Mocht je op je werk schriftelijk over de cao gaan schrijven, het is de cao niet het. Dat staat netter in formele communicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:02

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

corporalnl schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 09:33:
Een kleine update:

***members only***
Members only:

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
MrAngry schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 10:09:
Wat staat er in je contract voor functie dan? Want volgens mij mag je onder een dergelijk gestructureerde CAO inderdaad niet een functie applicatiebeheerder noemen en betalen volgens een andere functienaam.
Applicatiebeheerder. Sinds dag 1 dag ik de functie gekregen ook gelijk op contract.
Anoniem: 224360 schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 10:21:
Mocht je op je werk schriftelijk over de cao gaan schrijven, het is de cao niet het. Dat staat netter in formele communicatie.
Ik zie het inderdaad. Was vroeg :O en snel getypt.

[ Voor 26% gewijzigd door corporalnl op 06-10-2016 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Gelukkig is een functie bindend en niet de opleiding, maar dit zijn typisch trucks die ze uithalen om iemand wel de functie te geven met alle verantwoordelijkheden maar niet het salaris. Goed dat je de vakbond erop hebt gezet maar met onwil in het bedrijf kan je gelijk ook je einde betekenen. Probeer bovenal steun van je leidinggevende te krijgen, maakt je leven makkelijker. Succes.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
Een laatste update.
Members only:
Pagina: 1