Rubber voetjes terugplaatsen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:05
Met regelmaat loop je er al tweakend tegenaan; schroeven die onder een rubber voetje zitten. Voetje eraf, schroefje eruit, tweaken/repareren, schroefje erin, en voetje er weer terug op.

Minder leuk is als de tape van het voetje is beschadigd, of vies geworden, zodat het niet meer plakt. Of voetjes die spontaan losraken van je laptop/wekker/weegschaal/whatever zodat het apparaat eeuwig wiebelt.

Ik heb nu al een aantal variaties geprobeerd qua tape: 3M (voor display repair bv) scotch dubbelzijdige, tapijttape, en verder bisonkit, hotglue...maar helaas. Het rubber blijft nergens lekker aan plakken.
Her en der lees ik over secondenlijm, maar dat heeft weer een verwoestende werking op het plastic, en je wilt het eventuele schroefje niet vast lijmen...en wie weet moet het device nog eens open.

Dit probleem moet toch bekend zijn, dus dan is er ook een oplossing voor! Wie heeft de gouden tip: waar plak ik die maffe voetjes weer lekker mee vast?!?

NB: Het zijn vaak speciale maatjes, dus een standaard voetje terugplakken is meestal geen optie, want de vorm klopt zelden.

Ik zoek echt tape of lijm waarmee het voetje weer vast zit, zoals de fabriek ze plakt.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Alle reacties

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:15
Ik durf het niet met zekerheid te zeggen, maar ik heb de ervaring met UHU POR lijm dat het van alles plakt en ook wat flexibel blijft. Ik heb het idee dat het op zon rubber voetje (incl lijmresten) aardig plakt.
Misschien het proberen waard.
Dit spul:
http://www.rc-point.nl/in...0000058&aid=16188&lang=nl

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-11 15:51
Move naar AZ. :)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:01
Beste advies wat ik je kan geven is Bison Tix eens te proberen (http://www.bison.nl/nl-nl...t/product/2279-bison-tix/)

Na opdrogen wordt deze lijm rubber achtig, hecht op vele oppervlakken en je krijgt de pootjes er nog steeds vanaf met een beetje kracht. Voordeel is dat je het ook van kleine oppervlakken redelijk makkelijk afkrijgt zolang je het niet te dik aanbrengt :).

• Mistraller
Die Tix ga ik eens proberen binnenkort...ben benieuwd.

---------------

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 12:47
De voetjes niet terugplaatsen maar vervangen door sugru? Ik ben er iig helemaal wild van.

Zie sugru.com

• Mistraller
Helaas. Bison Tix hecht voor geen meter. Volgens mij zijn de voetjes dan ook eerder een soort siliconen oid.

---------------

Verwijderd

tapijt tape. is zeer dun dubbelzijdige tape.
Wel even de tijd geven om te hechten (1 a 2 uur voordat het zijn volle sterkte haalt)

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07:39
Gewoon die goedkope hobbylijm van de action gebruiken, werkt prima.

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

• Mistraller
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2016 @ 15:36:
tapijt tape. is zeer dun dubbelzijdige tape.
Wel even de tijd geven om te hechten (1 a 2 uur voordat het zijn volle sterkte haalt)
Heb ik ook geprobeerd (3 soorten zelfs). Het plakt wel, maar haalt het helaas bij lange niet bij de tape die er oorspronkelijk aan zat.
Is dit van die foam tape? Probleem daarvan is dat het voetje dan buiten de kunststof randjes uitsteekt en dan dus extra snel losraakt omdat het geen supports heeft...

[ Voor 33% gewijzigd door Mistraller op 11-09-2016 02:26 ]

---------------

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Mistraller schreef op zondag 11 september 2016 @ 02:24:
[...]

Heb ik ook geprobeerd (3 soorten zelfs). Het plakt wel, maar haalt het helaas bij lange niet bij de tape die er oorspronkelijk aan zat.

[...]

Is dit van die foam tape? Probleem daarvan is dat het voetje dan buiten de kunststof randjes uitsteekt en dan dus extra snel losraakt omdat het geen supports heeft...
Blijkbaar niet. Spul lijkt me superkrachtig.
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/dd98b30e37f1429ac54bc836ab0dccbb.png

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
Ik zit ook met dit probleem, de rubbertjes onder mijn laptop laten los, ik ben er al een kwijt. Dus ik ben ook benieuwd naar een oplossing. Het valt me wel op dat het een speciaal goedje is wat ze gebruiken voor zulke dingen.

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

• Vitamine
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-11 13:44
Loctite 454 :Y :

Afbeeldingslocatie: https://www.conrad.com/medias/global/ce/2000_2999/2600/2650/2651/240532_BB_00_FB.EPS_1000.jpg

Monsterachtig goede (gel)lijm.

Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...

• Mistraller
iPodKiller schreef op zondag 11 september 2016 @ 02:31:
[...]

Blijkbaar niet. Spul lijkt me superkrachtig.
[afbeelding]
Thickness 2mm dus het is wel foam in elk geval.

---------------

Pagina: 1