Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

en hoe verder....?

Pagina: 1
Acties:
  • 64 views sinds 30-01-2008

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
ik ga van een oude laptop een LCD scherm afgeslopen ( toshiba t1200 ) en die wil ik met de pc gaan aansturen ik heb al een pinout

1 Ground
2 ?
3 Frame marker signal : indicates the start of a new display frame
4 Line Pulse : is used to latch a line of shifted data onto a LCD
5 Clock : is the clock output to wich the output data to the lcd panel is synchronized
6 Ground
7 Data line
8 Data line
9 Data line
10 Data line
11 Ground
12 +5V
12 Contrast : about -17 to -21v variable
12 -21V (reference for contrast ?)
15 Ground

scherm heeft een resolutie van 640x200
hier wil ik net zulke programma's als smartie enzo op gaan draaien dus het scherm aan de com poort of lpt poort of via een andere manier aansturen

maar hoe nu verder....?

Verwijderd

persoonlijk zou ik naar een adapter zoeken... en dan lijkt het me een goed moment om naar drivers te gaan searchen

Verwijderd

Programma's as smartie ondersteunen alleen parralele lcds op basis van n Hitachi hd44780 of compatible controller. dus de kans dat je dat aan de praat geslingerd met dit display krijgt is vrijwel te verwaarlozen, zelf aansturen is natuurlijk nog wel een leuke en uitdagende optie ;)

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
dus in principe ( of hoe je dat typed ) zou ik deze LCD ook via de lpt poort kunnen aan sturen?

BTW deze chip zit erop
TLX-561-121

Verwijderd

Ik heb een tijdje terug zo'n laptop in m'n handen gekregen (kapot) en ben wat gaan googlen over 't LCDtje, het zelfde dus als hierboven beschreven. De pinout lijkt te kloppen.

Nou bezit ik opzich genoeg kennis over digitale techniek om iig een testprogrammaatje in elkaar de draaien op een picje, maar het ontbreekt in m'n elektrotechnische kennis om het dingetje van de juiste spanning te voorzien en ben ik bang dat ik 'm opblaas ofzo. Is alleen de +5 en ground nodig, of ook perse die contrast-spanningen?

Verder heb ik geen idee op welke snelheid dat schermpje de bitjes naar binnen slokt, dus als iemand me daar over zou kunnen inlichten... graag!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Ja, als je de policy had gelezen had je geweten dat er hier op GoT ook een boel info te vinden is: in de FAQ hier hebben we zelfs een speciaal stukje opgenomen erover. Dit had je ook met de GoT-zoekfunctie kunnen vinden. Mag ik je aanraden om de volgende keer iets beter te zoeken, zoals je ook al in de CM&E policy aangeraden word? Daar staat ook in dat een topictitel het probleem moet beschrijven, wat in jouw geval niet echt het geval is.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Ahrg, ik zie dat dit een 4 jaar ouwe koe is. Nog meer reden om een slotje erop te zetten.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.