amd athlon x4 860k of 880k

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• youri1504
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 02-10-2023
Hallo,

Ik stond op het punt om de amd athlon x4 860k te kopen maar hierna ontdekte ik de 880k, ik ben redelijk onder de indruk van deze cpu vanwege zijn stillere en betere fan,(had liever een i5 gekocht maar dat zit er niet in aangezien mijn budget, deze cpu heeft ook dezelfde socket als mijn moederbord).
Mijn vraag was: Kan ik met deze cpu games maxed-out spelen met goede fps?, games als battlefield 4, h1z1, world of tanks, arma 3(deze game sowieso niet maxed-out)
Videokaart is de amd r9 380 4gb.
Moederbord: msi a68 grenade
Ram: 8gb

Mvg Youri.

Alle reacties

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-02 14:36

Thomg

Aww yiss

Nee, spellen die jij opnoemt zijn notoir shite met amd processoren, vooral WoT.
Met de spellen die jij speelt ben je veel beter af met een intel kit...

Maar als het echt een keuze moet zijn, 880k, deze komt met de wraith koeler en is gecombineerd de meerprijs het wel waard.

Verwijderd

Je kunt prima gamen met AMD processors hoor. Niet high-end of maximale FPS, maar je kunt er alledaagse dingen mee doen voor een prima budget.

Ook als je ze OC'ed pers je er veel betere prestaties ook uit. Onzin om AMD af te schrijven als de second-class CPU ofzo.

/me draait zelf ook met een 8320BE op 4.6GHz... Doom 2560x1080 op een R480X = flawless.

Verwijderd

youri1504 schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 23:26:
(had liever een i5 gekocht maar dat zit er niet in aangezien mijn budget, deze cpu heeft ook dezelfde socket als mijn moederbord).
Heb je al eens in vraag & aanbod gekeken?
Er staan een paar Intel quadcores in, weliswaar van oudere generaties (alhoewel ik ook een haswell xeon zie staan) maar nog altijd stukken sneller dan deze amd.
Toegegeven je zult waarschijnlijk even verder moeten sparen voor een bijbehorend moederbord maar dat is het misschien waard?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:23

br00ky

Moderator Harde Waren

• youri1504
oke, bedankt voor jullie antwoord ik ga dan toch voor de 880k en later misschien kijken voor intel.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:20

Nemesizz

Untouchable

Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 03:48:
Je kunt prima gamen met AMD processors hoor. Niet high-end of maximale FPS, maar je kunt er alledaagse dingen mee doen voor een prima budget.

Ook als je ze OC'ed pers je er veel betere prestaties ook uit. Onzin om AMD af te schrijven als de second-class CPU ofzo.

/me draait zelf ook met een 8320BE op 4.6GHz... Doom 2560x1080 op een R480X = flawless.
Het punt is niet zo zeer dat AMD slecht zou zijn, maar TS geeft aan:
Kan ik met deze cpu games maxed-out spelen met goede fps?
Metname bij CPU intensieve games hebben AMD's vaak het nakijken, dus maxed-out is dan vaak niet mogelijk. Met een beetje settings tweaken kom je heus wel een heel eind, maar maxed out...nee.

Wat betreft overklokken, als ik me niet vergis heb jij ook een high-end bord dat er geschikt voor is.
Meeste mensen kopen echter beetje budget borden en daar kom je vaak lange zo ver niet. Bord van de TS heeft ook nog eens ongekoelde VRM's dus verwacht er maar niet te veel van qua overklokken.

Komt bij dat jou RX480 ook wel wat sneller is dan een (non-x) R9 380 (dus maxed-out word hier ook wat twijfelachtig, want bij veel mensen is dat "z0mg ultra settings 8x AA" enz).

• youri1504
weetje, zolang de fps boven de 30 zit vind ik het allemaal prima heb nu alleen soms een beetje lag waar je helemaal kriegel van word(snel klaar met gamen)en daar wil ik maar al te graag van af, fijne avond.

Verwijderd

Nemesizz schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 14:01:
[...]

Het punt is niet zo zeer dat AMD slecht zou zijn, maar TS geeft aan:

[...]

Metname bij CPU intensieve games hebben AMD's vaak het nakijken, dus maxed-out is dan vaak niet mogelijk. Met een beetje settings tweaken kom je heus wel een heel eind, maar maxed out...nee.
Maar dat is de vraag niet. Hij stelt of hij kan gamen met die AMD cpu. Het antwoord is Ja. Niet alles maxed out nee of op full resoluties ofzo, maar gamen kan je er prima mee.
Wat betreft overklokken, als ik me niet vergis heb jij ook een high-end bord dat er geschikt voor is.
Meeste mensen kopen echter beetje budget borden en daar kom je vaak lange zo ver niet. Bord van de TS heeft ook nog eens ongekoelde VRM's dus verwacht er maar niet te veel van qua overklokken.
Paar honderd MHz is al voldoende voor 10 tot 20% meer prestaties.
Komt bij dat jou RX480 ook wel wat sneller is dan een (non-x) R9 380 (dus maxed-out word hier ook wat twijfelachtig, want bij veel mensen is dat "z0mg ultra settings 8x AA" enz).
Maxed out = Vulkan / 8x TSAA / 2560x1080 met vsync aan. No sweat. :)
youri1504 schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 23:09:
weetje, zolang de fps boven de 30 zit vind ik het allemaal prima heb nu alleen soms een beetje lag waar je helemaal kriegel van word(snel klaar met gamen)en daar wil ik maar al te graag van af, fijne avond.
Daar zit je wel goed mee. En een paar honderd MHz meer doet je moederbord niet anders van. :)

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:05
Ik heb jarenlang WoT gespeeld op een AMD X4 965 CPU en 2x HD67xx als gpu in CF. Werkte ook, maar natuurlijk niet maxed out. De verre details dichtgeschroefd, wat minder gras op de voorgrond, schaduwen iets hoekiger. Maar speelbaar. Dus is het aan u om te beslissen wat belangrijk is : ofte het vlot gamen ofte mooie graphics. Qua laadtijden in WoT deed een SSD echter wonderen.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Pagina: 1