Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingR2
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-11-2022

RagingR2

[GeekPride!]

Topicstarter
Is er een mogelijkheid dat ik via de systray en dan op "alle instellingen" klikken, meer te zien krijg dan alleen die 9 minimalistische blauwe iconen die in dat venster staan wat je dan krijgt?
Kun je dat op de een of andere manier ook uitklappen zodat je alle onderwerpen qua instellingen te zien zijn, net zoals je bij het ouderwetse configuratiescherm kan kiezen tussen 3 weergaves? (categoriën, kleine of grote pictogrammen).

Ik ben er nu inmiddels als achter dat het ouderwetse configuratiescherm ook nog gewoon in het start menu te vinden is, in elk geval via zoeken, en dan rechtermuisknop -> vastmaken aan start menu.

Maar is er een manier dat die instellingen die je dus via het systeemvak kunt aanklikken ook uitgeklapt worden, ofwel gelinkt aan het oude configuratiescherm? Want die 9 blauwe iconen daar heb ik dus echt niets aan, en vind ik totaal niet fijn werken.

Alvast bedankt voor enige tips!

[ Voor 2% gewijzigd door RagingR2 op 28-07-2016 23:16 . Reden: zinsbouw ]

P183, M4A78T-E, Phenom-II X4 955, OCZ 4GB Platinum 1333Mhz, MSI GTX 960 4GB, Syncmaster 2494HS + PS3 + XBOX360 + Samsung Galaxy S3 + Canon EOS 600D

Beste antwoord (via RagingR2 op 30-07-2016 13:23)

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:37
Klik eens rechts op de startknop. Dan krijg je een context menu met toegang tot Configuratiescherm en directe toegang tot diverse Configuratiescherm onderdelen.

[ Voor 3% gewijzigd door EricJH op 29-07-2016 00:26 . Reden: starte menu gewijzigd in startknop ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:37
Klik eens rechts op de startknop. Dan krijg je een context menu met toegang tot Configuratiescherm en directe toegang tot diverse Configuratiescherm onderdelen.

[ Voor 3% gewijzigd door EricJH op 29-07-2016 00:26 . Reden: starte menu gewijzigd in startknop ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Uhm... systray was genoemd wat rechtsonder in beeld staat, tijd, geladen programma's enz..
Via start (windows-logo) linksonder en dan instellingen kom je in het instellingen menu, echter via alle apps > systeem > configuratiescherm zit je in het klassieke configuratiescherm. Hier had je ook kunnen geraken door rechtsklikken op start(windows-logo) en dan het te selecteren. Echter geraak je vanaf sommige geavanceerde instellingen ook in het configuratiescherm, er staan blauwe links onderaan. De weergave is bijna rechtsboven in te stellen in het configuratiescherm, alleen geeft dit nooit een volledige boomstructuur weer of klapt dat alle opties uit.

edit: en soms staan er > er staan.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2016 23:47 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Of je maakt een godmode.

maak nieuwe map aan (rechtermuisknop > Nieuw > Map) geef deze de naam

GodMode.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C}.

De map zie je dan terug als een pictogram godmode. Daarin alle instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:55
Reepje schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 08:46:
Of je maakt een godmode.

is een mooie!, thx.

Heb je ook iets voor de 'uitknop' was zo gewend aan 'Win' > pijltjerechts > enter om uit te schakelen.
Ik heb wel de shutdown shortcut, maar dan moet je nog je muis pakken.

[ Voor 7% gewijzigd door Tens op 29-07-2016 09:13 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09 20:02
Tens schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 09:08:
[...]

is een mooie!, thx.

Heb je ook iets voor de 'uitknop' was zo gewend aan 'Win' > pijltjerechts > enter om uit te schakelen.
Ik heb wel de shutdown shortcut, maar dan moet je nog je muis pakken.
In de eigenschappen van de shortcut zou je een keyboard shortcut kunnen hangen. Zoals CTRL + ALT + Q (quit?). Je zou hem ook op de taakbalk kunnen vastpinnen. Stel hij staat op positie 3, dan kan je met WIN + 3 de shortcut activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:55
xFeverr schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 15:38:
[...]

In de eigenschappen van de shortcut zou je een keyboard shortcut kunnen hangen. Zoals CTRL + ALT + Q (quit?). Je zou hem ook op de taakbalk kunnen vastpinnen. Stel hij staat op positie 3, dan kan je met WIN + 3 de shortcut activeren.
Ach ja natuurlijk, had ik zelf moeten weten, thx!

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingR2

RagingR2

[GeekPride!]

Topicstarter
EricJH schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 23:39:
Dat is wel handig ja. Bedankt voor de tip.
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 23:41:

Via start (windows-logo) linksonder en dan instellingen kom je in het instellingen menu, echter via alle apps > systeem > configuratiescherm zit je in het klassieke configuratiescherm.
Ja, handig om te weten, bedankt. Ik had hem gevonden via de zoekfunctie. Hoe dan ook vind ik het wel handig hem via rechtsklikken > 'Aan Start vastmaken'. Dan staat hij als je op Start klikt ook altijd in dat rechtergedeelte met iconen. Alhoewel wat EricJH hierboven schrijft eigenlijk nog makkelijker is...
De weergave is bijna rechtsboven in te stellen in het configuratiescherm, alleen geeft dit nooit een volledige boomstructuur weer of klapt dat alle opties uit.
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt? Als je hem op grote/kleine pictogrammen zet (niet op 'categoriën' in elk geval), zie je wel de iconen die je het vaakst nodig hebt als intermediate-gevorderde gebruiker. Het is natuurlijk niet de volledige lijst uit de 'Godmode' die Reepje hieronder noemde, maar dat is in het Configuratiescherm nog nooit zo geweest volgens mij. :)

P183, M4A78T-E, Phenom-II X4 955, OCZ 4GB Platinum 1333Mhz, MSI GTX 960 4GB, Syncmaster 2494HS + PS3 + XBOX360 + Samsung Galaxy S3 + Canon EOS 600D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingR2

RagingR2

[GeekPride!]

Topicstarter
Reepje schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 08:46:
Of je maakt een godmode.

Jeetje!
Dat zijn dan weer zoveel instellingen dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Maar in elk geval fijn om te weten dat het bestaat! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:51
Je zou ook gewoon proberen te wennen aan het 'nieuwe' Settings scherm (met die in jouw geval 9 blauwe iconen..bij mij zijn het er 13). Het 'oude' configuratiescherm zit er nu nog in, maar dat zal in de toekomst denk ik langzaam aan verder migreren naar het nieuwe Settings scherm. Geen idee of het ook ooit gaat verdwijnen uit Windows, maar hou er rekening mee. De meeste instellingen kun je tegenwoordig ook gewoon via het Settings scherm vinden (althans bij de Anniversary Update die vanaf 2 aug uit komt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingR2

RagingR2

[GeekPride!]

Topicstarter
TheVMaster schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 20:07:
Je zou ook gewoon proberen te wennen aan het 'nieuwe' Settings scherm (met die in jouw geval 9 blauwe iconen..bij mij zijn het er 13). Het 'oude' configuratiescherm zit er nu nog in, maar dat zal in de toekomst denk ik langzaam aan verder migreren naar het nieuwe Settings scherm.
Als ze dan inderdaad ook alles makkelijk vindbaar maken via dat nieuwe menu, ja...
Waarom zijn het er bij jou trouwen 13???

Over het algemeen ga ik graag mee in de vernieuwing, daarom ben ik nu ook overgestapt op Windows 10, inderdaad om er maar z.s.m. aan te wennen.
Maar ik wordt er een beetje niet goed van dat ze maar alles veranderen om het te veranderen, over het algemeen om het schijnbaar 'gebruiksvriendelijker' te maken voor newbie gebruikers. Waarbij het voor intermediate gebruikers alleen maar irritanter wordt om alles te vinden. Sterker nog, zelfs newbie gebruikers vinden het irritant, want je weet net hoe een versie van Windows werkt en vervolgens veranderen ze het weer.
Om heel eerlijk te zijn vind ik dus eigenlijk elke verandering van User Interface sinds Windows 2000 een verslechtering.

Ik wordt er bijvoorbeeld niet goed van dat ze het Start Menu steeds verder verneuken.

En ik stoor me er ook mateloos aan, dat als ik de Windows verkenner open, ik eerst 5 seconden moet zoeken waar mijn schijven C/D/E/F ook alweer staan, in die lijst met allerlei nutteloze zooi zoals snelkoppelingen naar documenten/afbeeldingen/muziek/etc. die ik in meer dan 10 jaar nog NOOIT gebruikt heb.
Geen idee of het ook ooit gaat verdwijnen uit Windows, maar hou er rekening mee. De meeste instellingen kun je tegenwoordig ook gewoon via het Settings scherm vinden (althans bij de Anniversary Update die vanaf 2 aug uit komt).
Wat houdt dat precies in dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:51
RagingR2 schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 08:10:
[...]

Als ze dan inderdaad ook alles makkelijk vindbaar maken via dat nieuwe menu, ja...
Waarom zijn het er bij jou trouwen 13???
Geen idee, iets met resolutie (of schermgrootte) ofzo?
Over het algemeen ga ik graag mee in de vernieuwing, daarom ben ik nu ook overgestapt op Windows 10, inderdaad om er maar z.s.m. aan te wennen.
Maar ik wordt er een beetje niet goed van dat ze maar alles veranderen om het te veranderen, over het algemeen om het schijnbaar 'gebruiksvriendelijker' te maken voor newbie gebruikers. Waarbij het voor intermediate gebruikers alleen maar irritanter wordt om alles te vinden. Sterker nog, zelfs newbie gebruikers vinden het irritant, want je weet net hoe een versie van Windows werkt en vervolgens veranderen ze het weer.
Om heel eerlijk te zijn vind ik dus eigenlijk elke verandering van User Interface sinds Windows 2000 een verslechtering.

Ik wordt er bijvoorbeeld niet goed van dat ze het Start Menu steeds verder verneuken.

En ik stoor me er ook mateloos aan, dat als ik de Windows verkenner open, ik eerst 5 seconden moet zoeken waar mijn schijven C/D/E/F ook alweer staan, in die lijst met allerlei nutteloze zooi zoals snelkoppelingen naar documenten/afbeeldingen/muziek/etc. die ik in meer dan 10 jaar nog NOOIT gebruikt heb.
Ehh..ik vind om eerlijk te zijn het nieuwe Start Menu eigelijk steeds beter worden. Vond dat hele uitklap menu (wat soms wel 3 of 4 kolommen breed kon worden) een drame....met Windows 10 hebben ze het mooi opgelost. Wel is de verkenner behoorlijk wennen. Wat mij betreft maken ze die wat meer 'touch-geschikt'.
[...]
Wat houdt dat precies in dan?
Wat houdt wat precies in? Die Anniversary Update? Dat is gewoon 'de nieuwe versie' van Windows 10...met een hele bups fixes en finetune zaken.
Pagina: 1