dvd via tv-out op tv probleem.

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Ik heb op mijn videokaart een tv-out en heb deze aangesloten op de tv.
Nou krijg ik waneer ik een dvd-film wil kijken een kader rond de film van 2cm aan alle kanten :(
en ik kan je zeggen dat dat niet fijn kijkt.
Het ziet er dan globaal zo ongeveer uit.

Afbeeldingslocatie: http://members.tripodnet.nl/bener/Untitled-1_copy.jpg

Ik heb al vanalles geprobeerd met de instellingen (resolutie, aantal kleuren, refresh frequency ect) en ook met tv-tools krijg ik het niet verholpen.
Ik heb ook al verschillende det. drivers geprobeerd, maar ook daar geen resultaten uit gehaald (det. 6.48-12.40) ook heb ik de via 4in1 geinstaleerd (4.31), maar wat ik ook probeer dat stomme kader blijft staan.

Als speler heb ik PowerDVD 3.0 en het probleem bestaat zowel onder winME als onder win2K ik krijg er echt de bale van :(

voor verdere specs zie sign:

Verwijderd

Is je grafische kaart overclocked? Een vriend van me had precies hetzelfde met zijn Radeon ViVo. FF teruggeklokt en probleem was over...

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
nee ik heb de kaart niet overklokt wel gehad maar prestatie winst wat te verwaarlozen :(

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:11
bovenstaande oplossing lijkt me nogal vreemd. ehm..
wat ik met mijn ATI kaartje wel heb is dat die zwarte randen er in het begin zaten. maar na het juist configureren van de beeldgrootte (beeldscherm-eigenschappen -> geavanceerd -> TV). komt het wel goed over. ik heb alleen boven en onderin nog een klein zwart randje. (maar dan moet ie die zwarte randen dus ook geven als je normaal je PC gebruikt ipv DVD draait)

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Verwijderd

dat is altijd zo met tv-outs (denk ik)
zoek wat tv-tools op het internet, die kunnen het probleem oplossen (meestal)

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 09:55
Het probleem is als volgt.
PAL = 720x576
VGA = 640x480 kleiner dus.
SVGA = 800x600 groter dus.

Er sluit dus geen enkele resolutie aan op TV.
Er zijn tv tools (zoek ff op google) waarmee je overscan tv-out krijgt.
PAL heeft ook overscan. Ongeveer 2 cm aan elke kant van het beeld valt er vanaf (of verdwijnt achter de plastic randen van de tv).
Als je je tv kaart in overscan zet vallen dus de zwarten randen ook van het zichtbare beeld.

ff zoeken op tv-out en overscan.

Coïtus ergo sum

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 09:55
Wat ik je trouwens het beste kant aanraden is een H+ (of dergelijke) kaart. Deze heeft een PAL/NTSC uitgang. Hij output dus gewoon het gedecompreste pal of ntsc signaal vanaf je dvd.
Hier heb je dus geen last van scaling/refreshrates etc.

Coïtus ergo sum

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Bedankt ik zal jullie tips gaan uitproberen.
Ik hoopt dat er een werk :)

Verwijderd

gebruik gewoon TvTool ... daarmee kan je gewoon je posities en formaat instellen..

mzzlz
;)
Pagina: 1