Dag gamers onder jullie,
ik heb technische hulp nodig voor het bouwen van mijn allereerste gaming pc.
Ik ben het altijd gewend geweest om vanaf mijn iMac de online game World of Warcraft te spelen, maar deze begeeft het langzamerhand en dat is een goede reden om toch echt eens over te gaan naar een keigoede gaming pc.
Hoe meer ik lees, hoe duizeliger ik word van alle informatie. Ik zie door de bomen het bos niet meer. Daarom heb ik afgaande van alles wat ik gelezen heb, een lijst gemaakt waarvan ik denk dat ik op de goede weg ben. Maar is het te weinig, genoeg, of is het juist teveel en niet nodig voor wat ik wil, wat is dus precies goed voor mij?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik speel voornamelijk WoW, tussen goede en hoge setting (ultra setting is niet nodig). Ik zou hierbij graag video's van fights willen opnemen en mogelijk ook kunnen streamen. Ik heb tegelijk met WoW meerdere programma's lopen zoals ventrilo/teamspeak, internet Chrome. Het moet tijdens het spelen dus allemaal soepel lopen, zonder lag en frozen screens.
Wat mag het systeem gaan kosten?
mijn budget is rond de 1500 euro. iets meer mag, iets minder natuurlijk altijd.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik ben al in het bezit van een monitor. dat is de LG 34UM58-P (2560x1080)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
ik heb geen merkvoorkeuren. natuurlijk moet het allemaal samen kunnen werken
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn eisen staan hierboven. Geen lag of frozen screens tijdens het spelen op hoge setting, met meerdere programma's open. Moet ook mogelijk zijn om video van het gamen op te nemen of mogelijk te streamen.
Ga je overklokken?
Ik heb geen idee wat overklokken is en of ik dat met mijn doel nodig heb
Wat verwacht je van ons?
Het is mijn allereerste keer dat ik een gaming pc wil samenstellen. Ik ben niet zo technisch en heel veel van computers weet ik ook niet. Ik weet alleen dat zelf bouwen de beste pc geeft, dan een vaste pc kant en klaar kopen. Daarom heb ik alle hulp nodig die ik kan krijgen. Normaal ben ik iemand die altijd voor het beste van het beste gaat. Maar ik ben me er van bewust dat het beste van het beste misschien niet altijd nodig is, en dus zonde van het geld als het geen zak uitmaakt. Ik heb van alle informatie een lijstje opgesteld, maar wie kan met mij deze build verder uitwerken zodat ik de meeste bang voor mijn bucks heb?
Ik ben jullie eeuwig dankbaar!
ik heb technische hulp nodig voor het bouwen van mijn allereerste gaming pc.
Ik ben het altijd gewend geweest om vanaf mijn iMac de online game World of Warcraft te spelen, maar deze begeeft het langzamerhand en dat is een goede reden om toch echt eens over te gaan naar een keigoede gaming pc.
Hoe meer ik lees, hoe duizeliger ik word van alle informatie. Ik zie door de bomen het bos niet meer. Daarom heb ik afgaande van alles wat ik gelezen heb, een lijst gemaakt waarvan ik denk dat ik op de goede weg ben. Maar is het te weinig, genoeg, of is het juist teveel en niet nodig voor wat ik wil, wat is dus precies goed voor mij?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik speel voornamelijk WoW, tussen goede en hoge setting (ultra setting is niet nodig). Ik zou hierbij graag video's van fights willen opnemen en mogelijk ook kunnen streamen. Ik heb tegelijk met WoW meerdere programma's lopen zoals ventrilo/teamspeak, internet Chrome. Het moet tijdens het spelen dus allemaal soepel lopen, zonder lag en frozen screens.
Wat mag het systeem gaan kosten?
mijn budget is rond de 1500 euro. iets meer mag, iets minder natuurlijk altijd.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik ben al in het bezit van een monitor. dat is de LG 34UM58-P (2560x1080)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
ik heb geen merkvoorkeuren. natuurlijk moet het allemaal samen kunnen werken
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn eisen staan hierboven. Geen lag of frozen screens tijdens het spelen op hoge setting, met meerdere programma's open. Moet ook mogelijk zijn om video van het gamen op te nemen of mogelijk te streamen.
Ga je overklokken?
Ik heb geen idee wat overklokken is en of ik dat met mijn doel nodig heb
Wat verwacht je van ons?
Het is mijn allereerste keer dat ik een gaming pc wil samenstellen. Ik ben niet zo technisch en heel veel van computers weet ik ook niet. Ik weet alleen dat zelf bouwen de beste pc geeft, dan een vaste pc kant en klaar kopen. Daarom heb ik alle hulp nodig die ik kan krijgen. Normaal ben ik iemand die altijd voor het beste van het beste gaat. Maar ik ben me er van bewust dat het beste van het beste misschien niet altijd nodig is, en dus zonde van het geld als het geen zak uitmaakt. Ik heb van alle informatie een lijstje opgesteld, maar wie kan met mij deze build verder uitwerken zodat ik de meeste bang voor mijn bucks heb?
Ik ben jullie eeuwig dankbaar!
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6600K Boxed | € 251,- | € 251,- |
| 1 | Asus Z170 PRO GAMING | € 144,95 | € 144,95 |
| 1 | Palit GeForce GTX 1060 Dual 6GB | € 299,- | € 299,- |
| 1 | Seagate Barracuda STBD2000201, 2TB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Phanteks Enthoo Pro M Zwart | € 74,50 | € 74,50 |
| 1 | Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM | € 39,74 | € 39,74 |
| 1 | Cooler Master Hyper 212 EVO | € 29,99 | € 29,99 |
| 1 | CM Storm QuickFire TK (Red switch) | € 89,90 | € 89,90 |
| 1 | Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16 | € 86,90 | € 86,90 |
| 1 | Seasonic G-series 550 watt | € 83,95 | € 83,95 |