Advies nodig voor fantasy F2P MMORPG

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computer1_up
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-08 19:25
Op dit moment ben ik op zoek naar een leuke free to play MMORPG, liefst in fantasy stijl.

Waar ik naar op zoek ben binnen de game:

- Goed crafting systeem, waar je met name ook zelf goede wapens en andere accesoires/items mee kunt bouwen,
- Redelijke graphics: genoeg kleur en een lichte setting zijn belangrijk,
- Een degelijk skillsysteem: hoeft niet extreem uitgebreid te zijn, maar genoeg variatie is erg fijn,
- Goede character customization is ook een groot pluspunt,
- Co-op mogelijkheden: ik speel vrijwel altijd samen met een goede maat van me, en Skypegesprekken van 5+ uur per dag in de vakantie/weekenden zijn niet zeldzaam, dus er moet genoeg te doen zijn dat makkelijk met kleine 'squads' te doen is,
- World die groot genoeg is, zodat er geneog te 'exploren' valt en er genoeg content is die je rustig aan kunt voltooien,
- Een 'leuke' weg die je doorloopt richting endgame.

Games die ik geprobeerd heb:
- ArcheAge
- Guild Wars 2
- Cabal 2
- Perfect World (ook al is dat jaren geleden)
- FireFall (mijn favoriet)

Een mooi voorbeeld is FireFall:
- Het heeft/had/krijgt een uitgebreid crafting systeem (atm is dat 'even' weg, bij de volgende update komt er iets voor terug)
- De wereld ziet er erg mooi uit
- De 'Battleframes' zijn goed customizable en je kunt heel eenvoudig wisselen tussen afzonderlijk trainbare classes
- Activiteiten die je ingame doet, zijn interessant en hebben een goede 'ja, dit doe ik graag-factor'.

Natuurlijk zijn laatstgenoemde en dergelijke persoonlijk. Waar het in principe op neerkomt is dat de game een 'goed gevoel' moet geven (ja ik weet het, erg vaag 8)7 ).

Misschien hebben jullie wel eens gehoord van de anime Sword Art Online. De game die ik zoek komt redelijk in de buurt van de game in die anime. In dit geval dan niet VR en, natuurlijk, zonder dat lastige dood-gaan :P

Did you try turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:20
Niet geheel f2p(kost je momenteel 20 euro).

Crafting vind ik erg uitgebreid. Maar makkelijk te doen. Dus je hoeft niet raid bosses te killen om goede gear te craften.

Er zijn duizend en 1 quests. De wereld is wel verdeeld is instances zones. Maar delen zijn erg groot. En voelen totaal niet leeg aan.

quests kan je prima met zijn 2e doen. Alleen dungeons zijn wel lastig met zijn 2de.

Het leuke van ESO vind ik dat iedere class(zijn er 4). Elke roll kan vervullen. Want iedere class heeft 3 base skill lines(in thema van je class). En elk wapen heeft zijn eigen skill line. Zo kan ook iedere class een heavy armor aantrekken en sword/shield en tanken. Maar zo kan nightblade(rogue) ook prima cloth dragen en een staff. En als lage door het leven. Tevens heb je magica(mama) en stamina skills en beide spelen weer anders. Dus genoeg te doen.

Het spel ziet er in mijn ogen erg mooi uit. En draait ook prima op een wat slechtere pc's. Zo draait hij redelijk op mijn laptop met een 660m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is geen fantasy maar swtor al geprobeerd? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computer1_up
Sh*t, had niet in de gaten dat er toch nog posts bij waren gekomen, sorry voor late reactie!

Had ESO al eens geprobeerd bij iemand anders, en vond het zelf best leuk. Via g2a.com is ie voor nog geen 15 euro te krijgen, dus misschien wel de moeite waard. Alleen vind mijn companion het, na gameplay op YT gezien te hebben, niet heel aantrekkelijk. Dus tot de tijd dat ik iemand vind met wie ik het vast samen kan spelen, wordt hem dat even niet.

Swtor nog niet geprobeerd, maar trekt me niet zo heel erg aan. Ik kan er volgende week nog eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasA1991
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08-08 10:14
Ik heb dezelfde speurtocht gehouden en ook al heb je Guild Wars 2 al gespeeld, ik had die 3 jaar geleden ook gespeeld, maar vermaak mij er nu echt enorm mee weer. En in mijn ogen echt dé mmorpg momenteel (na WoW dan misschien, maar dat speel ik niet :D )

Dus weet niet wanneer je het toen geprobeerd hebt, maar misschien weer een kans waard!
Is ook nog gratis te spelen nu nu voor vrienden die willen beginnen, met weinig beperkingen t.o.v betaalde game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computer1_up
Zeker, zit nu met iemand anders inderdaar Guild Wars 2 te doen, en het is een goed spel. Zoektocht gaat alsnog verder, maar dit is een goede game om me nu mee bezig te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
GW2 is ook de betere titels als je f2p zoekt, of ESO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duakor1
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-09 11:26
Weet niet of het onder de categorie fantasy valt, maar misschien is Wildstar iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedius004
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16-09 18:17
RF Online USA speel ik all 8-9 jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:10

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Firefall vanaf closed beta gespeeld, zo zo jammer dat deze game kapot is gegaan (al lijkt er een community initiatief te zijn voor Ember, Firefall zoals het had moeten zijn), was zeker een toffe game. Maar revamp naar revamp naar revamp, en nu is het beetje doodgebloed.

Cabal 2 was ook een flinke domper, Cabal 1 grijs gespeeld, maar ergens kon Cabal2 mij absoluut niet meer trekken (combo systeem uit 1 was geweldig, zeker combinatie met de vette skills).

Sword Art Online ziet er geweldig uit, maar vond de gameplay erg matig (hoog perfect world engine gehalte), plus dat de content nu niet zo bijzonder groot is.

Heb je paar tientjes over? Black Desert en Blade & Soul, beide hebben aardig anime/fantasy smaakje (zeker die laatste), en combat is behoorlijk breed. Blade & Soul (samen met Tera) hebben behoorlijke dungeon/raid systeem, Black desert is alles 'open world' en nog niet echt harde end-content.

Dan heb je nog Rift en Allods, de eerste heeft een gigantisch groot class/soul systeem, Allods heeft extreme inspiritatie van WoW gehad :P

Mocht je nog meer games zien, kans groot dat ik ze ergens wel een keer gespeeld heb :P

[ Voor 4% gewijzigd door SinergyX op 26-08-2016 10:18 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computer1_up
SinergyX schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 10:17:
Firefall vanaf closed beta gespeeld, zo zo jammer dat deze game kapot is gegaan (al lijkt er een community initiatief te zijn voor Ember, Firefall zoals het had moeten zijn), was zeker een toffe game. Maar revamp naar revamp naar revamp, en nu is het beetje doodgebloed.
Firefall ben ik mee begonnen sinds ergens rond 1.4/1.5. Inderdaad jammer dat het nu doodgebloed is, vooral nu ze het grootste gedeelte van het team ook nog eens de deur uit gezet hebben.
Sword Art Online ziet er geweldig uit, maar vond de gameplay erg matig (hoog perfect world engine gehalte), plus dat de content nu niet zo bijzonder groot is.
De gameplay was over het algemeen inderdaad erg matig, wat mij wél erg aansprak was het crafting systeem, ten minste, wat er van in de anime te zien was. Het principe dat wapens bouwen even belangrijk was/belangrijker was dan het vinden van goede drops, en dat er zo ontiegelijk veel mogelijkheden waren, dat sprak me aan.
duakor1 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 10:11:
Weet niet of het onder de categorie fantasy valt, maar misschien is Wildstar iets?
Wildstar heb ik een paar dagen geleden voor het eerst geprobeerd, maar sprak me niet echt aan.

Verder probeer ik me nu te amuseren met GW2, en dat lukt ook best aardig. Echter blijf ik open staan voor alternatieven. ESO zal ik nog wel eens kopen, alleen niet op dit moment.

Black Desert vind ik dan weer iets te duur om maar 'even te proberen'. Ik weet, ons ben zunig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rettsu
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 30-07 16:18
Misschien 2 dingen die je kan proberen..

Flyff & Blade and Soul.

Het zijn allebei games die ik heb gespeeld en enorm gaaf vond. Tegenwoordig te weinig tijd om een MMORPG te grinden want het zijn echt grind games, dus nu houd ik het op de nieuwe release van Attack on Titan. Helaas niet F2P (48 euro tot 1 september), maar wel een enorme zieke game

You can be a king, or a streetsweeper.. but everybody is dancing with The Grim Reaper - Robert Alton Harris

Pagina: 1