Hoi Allemaal,
Dit is mijn eerste post op dit forum, dus als ik dingen verkeerd doe dan hoor ik dat graag
. Verder is dit ook de eerste desktop die ik zelf in mekaar ga zetten. Zeker nu ik zomer vakantie heb, kan ik daar in alle rust aan werken, en leek me een erg goede leer ervaring ipv. hem in mekaar te laten zetten.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen op hoge settings als het even kan zoals witcher 3, DOOM, warhammer total war in de toekomst etc.
Game assets 2D/3D maken met programmas zoals Maya, photoshop(quixel), zbrush, xnormal, 3Dcoat, unity, en soms meerdere programma's tegelijkertijd open.( bv. unity en maya, voor het exporteren van 3D models).
Graag heb ik op mijn andere scherm( een cintiq 13hd) een filmpje aanstaan terwijl ik werk.
Wat mag het systeem gaan kosten?
ik denk dat ik rond de 1100 -1500 euro een heel eind moet kunnen komen wat betreft een redelijk toekomst bestendig systeem. 4K gaming is niet een prioriteit voor mij.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
cintiq 13HD, als 2e scherm en als tablet. Voor de rest heb ik al alle randapparatuur al, muis, toetsebord etc.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb de laatste best buy guide genomen als uitgangs punt (Main-stream game systeem). en daarop verder gebouwd,
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
niet echt
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Dat ik er een behoorlijk eind mee vooruit kan gaan. 3-4 jaar?
Het systeem moet goed kunnen samenwerken met mijn cintiq 13, hoewel ik daarbij weinig problemen verwacht.
Ga je overklokken?
Nee, vandaar dat ik de Gigabyte GA-B150-HD3P aanhoud ipv de Asus Z170 Pro Gaming die wordt aangeraden als ik de i5 6600K
Wat verwacht je van ons?[i]
Feedback, advies,
graag wat tips over een geschikte video kaart, heb mijzelf er redelijk in verdiept maar door de recente ontwikkelingen met de nieuwe gtx 1070 en 1080 en amds en alle verschillende bedrijven die nu hun eigen spin de aan geven weet ik niet zo zeker welke ik moet kiezen.
is mijn systeem gewoon domme overkill?
gaat er iets niet werken?
Zijn er plekken waar nog een investering gedaan kan worden?(processor? (hoewel ik vaak tegen kom dat het meer geld tegen de duurdere modellen aangooien niet veel extra's opleverd)
Alvast heel erg bedankt
, nogmaals als ik iets verkeerds doe laat het me weten ^^.
Dit is mijn eerste post op dit forum, dus als ik dingen verkeerd doe dan hoor ik dat graag
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen op hoge settings als het even kan zoals witcher 3, DOOM, warhammer total war in de toekomst etc.
Game assets 2D/3D maken met programmas zoals Maya, photoshop(quixel), zbrush, xnormal, 3Dcoat, unity, en soms meerdere programma's tegelijkertijd open.( bv. unity en maya, voor het exporteren van 3D models).
Graag heb ik op mijn andere scherm( een cintiq 13hd) een filmpje aanstaan terwijl ik werk.
Wat mag het systeem gaan kosten?
ik denk dat ik rond de 1100 -1500 euro een heel eind moet kunnen komen wat betreft een redelijk toekomst bestendig systeem. 4K gaming is niet een prioriteit voor mij.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
cintiq 13HD, als 2e scherm en als tablet. Voor de rest heb ik al alle randapparatuur al, muis, toetsebord etc.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb de laatste best buy guide genomen als uitgangs punt (Main-stream game systeem). en daarop verder gebouwd,
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
niet echt
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Dat ik er een behoorlijk eind mee vooruit kan gaan. 3-4 jaar?
Het systeem moet goed kunnen samenwerken met mijn cintiq 13, hoewel ik daarbij weinig problemen verwacht.
Ga je overklokken?
Nee, vandaar dat ik de Gigabyte GA-B150-HD3P aanhoud ipv de Asus Z170 Pro Gaming die wordt aangeraden als ik de i5 6600K
Wat verwacht je van ons?[i]
Feedback, advies,
graag wat tips over een geschikte video kaart, heb mijzelf er redelijk in verdiept maar door de recente ontwikkelingen met de nieuwe gtx 1070 en 1080 en amds en alle verschillende bedrijven die nu hun eigen spin de aan geven weet ik niet zo zeker welke ik moet kiezen.
is mijn systeem gewoon domme overkill?
gaat er iets niet werken?
Zijn er plekken waar nog een investering gedaan kan worden?(processor? (hoewel ik vaak tegen kom dat het meer geld tegen de duurdere modellen aangooien niet veel extra's opleverd)
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6600K Boxed | € 251,99 | € 251,99 |
| 1 | Gigabyte GA-B150-HD3P | € 86,90 | € 86,90 |
| 1 | MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G | € 367,01 | € 367,01 |
| 1 | Seagate ST2000DX001, 2TB | € 96,- | € 96,- |
| 1 | NZXT S340 Zwart | € 65,95 | € 65,95 |
| 1 | Cooler Master Hyper 212 EVO | € 28,87 | € 28,87 |
| 1 | Crucial CT2K8G4DFD8213 | € 59,99 | € 59,99 |
| 1 | Cooler Master GM G450M | € 52,01 | € 52,01 |
| 1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 148,95 | € 148,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.157,67 | |
Alvast heel erg bedankt