Game PC á 600/700 euro (kleine behuizing)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ghighoegha
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-09 11:09
Hallo allemaal,

Alvast bedankt voor jullie tijd

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gamen. Kijk erg uit naar Battlefield 1. Daarnaast simpele taken voor studie. Tekstbewerken, internetten enz.

Wat mag het systeem gaan kosten?
600 tot 700 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
nee

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil de huidige games en de games in de nabije toekomst goed kunnen spelen. Het hoeft voor mij niet persé ultra en in de allerhoogste resoluties te zijn. Met medium/high ben ik vaak al tevreden.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
nee

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zou graag een zo klein mogelijke behuizing willen hebben. Woon op een kleine kamer en vind zo'n ontzettend grote kast erg lelijk. Hij moet zo min mogelijk ruimte in beslag nemen.

Ga je overklokken?
nee

Wat verwacht je van ons?
Ik heb een aantal vragen waar ik mee zit:

1. Er worden ontzettend veel videokaarten aangeboden. Wat is een goede keuze voor mijn eisen? Ik heb nu de R9 380 4G erin zitten. Maar ik zie ook de GTX 960 2G. Die is weer iets goedkoper. Of kan ik beter nog ff wachten tot de RX 480 beschikbaar is?

2. Is het voor mij misschien beter om voor een goedkopere CPU te gaan en dan voor een duurdere GPU? Krijg ik dan betere game-resultaten binnen mijn budget?

3. Ik wil graag een zo klein mogelijke behuizing. Ik heb nu voor dit voorbeeld maar even de Cooler Master Elite 110 gebruikt maar dit is dit hoeft hem niet persé te worden ofzo. Zou alleen willen weten of al mijn onderdelen in zo'n kleine kast passen of dat dit problemen gaat geven.

4. Klein vraagje over de SSD. Als ik het goed heb begrepen zet je bepaalde programma's op de SSD en niet op de normale harde schijf. En hierdoor starten ze sneller op. Is dit het enige voordeel van een SSD?

Hier de PC die ik had samgesteld:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 181,50€ 181,50
1Gigabyte GA-H110M-S2H€ 53,95€ 53,95
1Sapphire Nitro R9 380 4G D5 met backplate€ 205,35€ 205,35
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 48,95€ 48,95
1Cooler Master Elite 110€ 40,95€ 40,95
1Corsair Value Select CMV8GX4M1A2133C15€ 29,95€ 29,95
1Cooler Master GM G450M€ 52,01€ 52,01
1Samsung 850 EVO 250GB€ 91,50€ 91,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 704,16

Alvast bedankt voor jullie tijd en moeite.

Alle reacties

Verwijderd

pricewatch: Cooler Master Elite 342 deze kast gaat de boel wel in passen. Verder zou ik inderdaad wachten op de RX 480 het is twee of drie tientjes meer, maar je krijgt er zo veel performance voor terug. Zou zonde zijn als je nu voor een van de andere twee kaarten gaat.

Verwijderd

Moederbord past niet in de Elite 110. Daar heb je een pricewatch: ASRock H110M-ITX voor nodig of een behuizing als pricewatch: Cooler Master N200 Closed of pricewatch: Thermaltake Versa H15 Closed.

De 850 EVO is veel te duur. Neem een pricewatch: Crucial MX300 2,5" 275GB. 10% meer opslag voor minder geld en net zo snel.
Een ssd zorgt ervoor dat alles razend snel opstart. De reactietijd van een ssd is veel lager dan van een hdd waardoor het systeem veel sneller aanvoelt.

• Wolvganger
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 26-11 16:49

Wolvganger

Do not eat the yellow snow.

Combi past inderdaad niet. Daarnaast zou ik 2 geheugenreepjes inzetten, volgens mij heb je nu maar 1 reepje geheugen (1 kan ook, maar is niet altijd optimaal).

"Hoe meer het kan, hoe sneller het stuk is."

• ghighoegha
Bedankt voor de reacties. Ik heb dus een speciaal moederbord nodig die in zo'n mini-ITX past. Ik zag deze behuizing. Erg goedkoop, compact en volgens de reacties vrij degelijk en ruim. Misschien een goede optie?

#ProductPrijsSubtotaal
1Sharkoon QB One€ 35,95€ 35,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 35,95

En zou iemand me misschien nog iets wijzer kunnen maken met betrekking tot betere processor/mindere videokaart >< mindere processor/betere videokaart?

• ghighoegha
Kleine bump. Denk dat dit hem zo'n beetje gaat worden

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 178,-€ 178,-
1ASRock H110M-ITX€ 68,22€ 68,22
1XFX Radeon RX 480 Core Edition 4GB€ 245,50€ 245,50
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 48,95€ 48,95
1Fractal Design Define Nano S Zwart€ 63,14€ 63,14
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 35,25€ 35,25
1Cooler Master GM G450M€ 52,01€ 52,01
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 73,95€ 73,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 765,02

Dit gaat de eerste keer worden dat ik zelf een pc ga bouwen dus heb nog een paar kleine vragen voor jullie.

1. Passen al deze componenten bij elkaar?

2. Ik heb aardig wat filmpjes gekeken op youtube over hoe je nu een pc in elkaar zet. Het meeste lijkt me vrij gemakkelijk. Enige wat me echt een puzzel lijkt is de bekabeling van voeding naar moederbord en van alle harde schijven enz. Ik kon op het net zo snel niet echt een duidelijke tutorial vinden met betrekking tot de bekabeling in z'n kast. Weten jullie misschien een goede website/tutorial hiervoor? Of staat het zelf duidelijk op de kabeltjes/moederbord enz. aangegeven?

3. Hoe krijg ik windows 10 op deze pc zonder cdrom drive. Kan dit gewoon via een usb stick? Misschien een hele domme vraag maar ben nogal onbekend op dit gebied.

Mocht er niemand gaan reageren op deze bumb. Is er op het forum een soort verzamel topic waar je gewoon korte vragen kan stellen? Kwam het niet tegen en vind het ook een beetje overdreven om weer een nieuw topic te openen.

• fastandfourier
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online

fastandfourier

Veel voor weinig

1) De i5 4460 past niet op een H110-moederbord, vervang 'm met de i5 6400.
2) Zie de handleiding voor de voeding en het moederbord, daar staat alles goed in uitgelegd.
3) Dat gaat gewoon met een usb-stick.

Verwijderd

Je kunt nu beter met 1x 8gb ram pricewatch: Corsair Value Select CMV8GX4M1A2133C15 beginnen zodat je op een later tijdstip nog eenvoudig een upgrade naar 16gb kunt doen.

De 4460 wisselen voor een i5-6400 of 6500.

• ghighoegha
Bedankt voor de reacties. Ik denk dat het allemaal wel gaat lukken.

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Koop dan gewoon gelijk 16GB, RAM is momenteel spotgoedkoop en de 15 euro die je misschien bespaard door het later te kopen weegt niet op tegen de tijd die dat kost.

Die kast is trouwens niet echt compact en een mATX Combi kost minder en je hebt meer keuze.

• ghighoegha
Weet dat deze kast voor een mini-ITX wat aan de grote kant is. Maar nog steeds een stuk kleiner dan de normale atx kasten. Heb voor deze gekozen juist omdat hij iets ruimer is. Het is voor het eerst dat ik een pc ga bouwen dus dan is het iets makkelijker. Wat ik erover gelezen heb is hij makkelijk in te bouwen, goed geïsoleerd (laat weinig geluid door), makkelijk schoon te maken dmv stoffilters en erg degelijk gebouwd.

Wat zou precies het voordeel zijn van een mATX combi? Of wat houd dat precies in?

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ghighoegha schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 14:16:
Weet dat deze kast voor een mini-ITX wat aan de grote kant is. Maar nog steeds een stuk kleiner dan de normale atx kasten. Heb voor deze gekozen juist omdat hij iets ruimer is. Het is voor het eerst dat ik een pc ga bouwen dus dan is het iets makkelijker. Wat ik erover gelezen heb is hij makkelijk in te bouwen, goed geïsoleerd (laat weinig geluid door), makkelijk schoon te maken dmv stoffilters en erg degelijk gebouwd.

Wat zou precies het voordeel zijn van een mATX combi? Of wat houd dat precies in?
mATX kasten en borden kosten minder en er is meer keuze. Een mATX bord bied ook meer uitbreidingsmogelijkheden.

Een https://tweakers.net/product/331050/cooler-master-n200/ is nauwelijks groter dan de Define alhoewel de Define natuurlijk een hele mooie kast is.

[ Voor 16% gewijzigd door Olaf van der Spek op 02-08-2016 21:06 ]

Pagina: 1