Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Er zijn een aantal dingen verkeerd aan mijn laptop...

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Een goedenavond Tweakers forum leden!

Ik heb een aantal dingen opgemerkt aan mijn laptop die voor mij niet helemaal correct zijn en hieronder zal ik er duidelijk uitleg over geven wat er mis is en wat van effect het heeft op mijn laptop en zal ik dus ook vragen wat hier eventueel de oplossing voor is.

1. Batterij laad niet meer op.

De batterij laad niet meer op in feiten hij geeft aan dat hij helemaal leeg is maar ik kan dan wel gewoon gebruik maken nog van mijn laptop maar als ik me lader stekker er uit trek dan vervolgens valt mijn laptop ook uit en ik denk persoonlijk dat dit niet klopt en ik weet hier echt geen raad mee.

2. Overige vraag: Welke operating systeem is het beste voor op een Toshiba laptop.

Als je een laptop koopt van een Winkel bijvoorbeeld Mediamarkt dan staat er bijvoorbeeld een versie op van Windows 8 van Toshiba. Ik was zo dom dat ik die er af gegooid heb waardoor er nu momenteel geen operating system meer op mijn computer staat. Ik ben van plan om bijvoorbeeld als jullie Windows 7 aanraden aan mij om die dan ook werkelijk te gaan kopen uit een winkel of online dat moet ik nog even uitvogelen maar welke operating system raden jullie mij aan?

Op dit moment heb ik deze laptop: Deze laptop

Hopelijk heb ik jullie genoeg geïnformeerd is dit niet zo dan vraag ik jullie dat te vermelden in de reacties dan zal ik duidelijker zijn en anders hoop ik snel tot een antwoord te komen. Alvast bedankt iedereen!

Beste antwoord (via Verwijderd op 28-07-2016 21:36)

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-11 21:17

kevin33

Welkom in Utopia.

Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 21:26:
[...]

Hoi Nick.

Het is moeilijk voor mij om een recovery uit te voeren als er geen Toshiba software meer op staat qua operating system. Ik zal deze alsnog gaan bekijken en als dit helpt dan bied ik me excuses aan dan ben ik dom geweest om niet naar je te luisteren en dan is het mijn fout. :P

Wat ook echt zo dom van mij is dat ik geen back-up gemaakt heb echt dom had ik wel even aan het begin mogen doen maar dat is allemaal achteraf hé. 8)7
Kevin trouwens. ;)

En dit?
http://www.mytoshiba.com.au/support/items/faq/776

1. If not already, ensure the computer is completely shut down.
2. Now restart the computer by pressing the power button - IMMEDIATELY start tapping the F12 key on the keyboard until the "Boot Menu" screen appears.
3. Using the arrow keys, select <HDD Recovery> and press "Enter".
4. On the next screen you are asked to confirm if you want to continue with recovery. Select "Yes".
5. The computer will bring you to the Advanced start up screen.
6. Select Troubleshoot. Under Troubleshoot you will see “Refresh” and “Reset”.
7. Select “Advanced options.” Located here is "System Restore."

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Alle reacties

• kevin33

kevin33

Welkom in Utopia.

Hoe weet je dat je accu niet werkt als je geen OS hebt geïnstalleerd?

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Verwijderd

Topicstarter
kevin33 schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 21:17:
Hoe weet je dat je accu niet werkt als je geen OS hebt geïnstalleerd?
Hoi Kevin.

Dit speelde al af voordat ik überhaupt al zo dom was om me schijf leeg te halen. Alleen ik trok me er niet veel van aan en liet hem gewoon verder laden maar als ik hem nu bijvoorbeeld boot en hij geeft dan aan dat er geen operating system op staat en ik trek de stekker er uit dan valt die alsnog uit.

Alvast bedankt!

• kevin33

kevin33

Welkom in Utopia.

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Laten we als eerste beginnen met een OS
Dus ik zou windows 10 erop zetten....
Een accu kan je altijd vervangen,

Johann Sebastian Bach

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11 10:27

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Het is een zeer zwakke CPU, je zou W10 kunnen proberen.
Maar houd er rekening mee dat de cpu trager is dan een middelmatige cpu uit 2008 terwijl deze uit 2012 komt.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Nick.

Het is moeilijk voor mij om een recovery uit te voeren als er geen Toshiba software meer op staat qua operating system. Ik zal deze alsnog gaan bekijken en als dit helpt dan bied ik me excuses aan dan ben ik dom geweest om niet naar je te luisteren en dan is het mijn fout. :P

Wat ook echt zo dom van mij is dat ik geen back-up gemaakt heb echt dom had ik wel even aan het begin mogen doen maar dat is allemaal achteraf hé. 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Nivida_intel schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 21:23:
Laten we als eerste beginnen met een OS
Dus ik zou windows 10 erop zetten....
Een accu kan je altijd vervangen,
Hoi Nvidia.

Dit is inderdaad een optie, heb een beetje Google werk gedaan en moet dus inderdaad een nieuwe accu kopen. Waar kan je 't beste een Toshiba Accu kopen en laat ik dan ook gelijk beginnen met een nieuw Toshiba toetsenboord want me censoren doen het niet meer dus ik moet nu typen met een aangesloten toetsenboord!

Bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
prutser001 schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 21:25:
Het is een zeer zwakke CPU, je zou W10 kunnen proberen.
Maar houd er rekening mee dat de cpu trager is dan een middelmatige cpu uit 2008 terwijl deze uit 2012 komt.
Hoi Prutser.

Bedankt voor je reactie ik zal hem morgen even kopen het heeft geen haast maar ik vond het wel een interessante vraag om te stellen.

Bedankt!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Klinkt en beetje alsof je maar beter een nieuwe laptop kunt aanschaffen. Zowel een accu als een geheel toetsenbord en windows 10 is ook niet gratis en dan nog blijf je met een zeer matige laptop zitten...

Verwijderd

Topicstarter
Fly-guy schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 21:28:
Klinkt en beetje alsof je maar beter een nieuwe laptop kunt aanschaffen. Zowel een accu als een geheel toetsenbord en windows 10 is ook niet gratis en dan nog blijf je met een zeer matige laptop zitten...
Hoi Fly.

Het maakt mij niet uit hoeveel geld ik er aan moet opgeven want ik heb dat geld in dit geval wel. Moet alleen weten waarvan ik die spullen kan halen want in principe is die gewoon nog gloed nieuw buiten 't feit dat de accu het niet meer doet en ik de toetsenboord moet vervangen doet alles het gewoon nog en een operating system.

Als je eventueel met links kan komen dan ben ik zeer geïnteresseerd!

Bedankt!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11 10:27

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Je kan de microsoft download tool downloaden puur om even te testen.

https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

Maak een stikje met de installatie erop (tooltje doet dat voor je, je hebt alleen een lege usb stick nodig).

Zonde om nu dingen te gaan kopen.

https://viadennis.nl/toet...Z2IBP0L7h5ngzcaAoV48P8HAQ

32,95 voor keyboard.

https://viadennis.nl/accu...ljCb5I0u0z19AMaAkyZ8P8HAQ

33.95 voor accu.

Windows 10 135 euro. : https://www.microsoftstor...ModA-ShopNow-072916-MSEEA

Nu met link.

[ Voor 52% gewijzigd door prutser001 op 28-07-2016 21:36 . Reden: linkje ]

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Verwijderd

Topicstarter
prutser001 schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 21:31:
Je kan de microsoft download tool downloaden puur om even te testen.

https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

Maak een stikje met de installatie erop (tooltje doet dat voor je, je hebt alleen een lege usb stick nodig).

Zonde om nu dingen te gaan kopen.
Hoi Prutser!

Bedankt voor deze link ik heb gelukkig nog een 16GB USB stick liggen die ik nog wel kan gebruiken nogmaals bedankt! _/-\o_

• kevin33

kevin33

Welkom in Utopia.

Verwijderd

Topicstarter
Ben ik het niet mee eens. Ik ben goedkoper uit als ik alles zelf doe en de onderdelen koop wat niet minder dan 50 - 100 euro zal kosten dan dat ik nogmaals 400 euro neerleg voor een nieuwe laptop snap je. Toch bedankt! _/-\o_

Acties:
  • Beste antwoord

• kevin33

kevin33

Welkom in Utopia.

Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 21:26:
[...]

Hoi Nick.

Kevin trouwens. ;)

En dit?
http://www.mytoshiba.com.au/support/items/faq/776

1. If not already, ensure the computer is completely shut down.
2. Now restart the computer by pressing the power button - IMMEDIATELY start tapping the F12 key on the keyboard until the "Boot Menu" screen appears.
3. Using the arrow keys, select <HDD Recovery> and press "Enter".
4. On the next screen you are asked to confirm if you want to continue with recovery. Select "Yes".
5. The computer will bring you to the Advanced start up screen.
6. Select Troubleshoot. Under Troubleshoot you will see “Refresh” and “Reset”.
7. Select “Advanced options.” Located here is "System Restore."

Pagina: 1