Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Sensatietitels

Pagina: 1
Acties:

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Het valt me zo nu en dan op, dat Tweakers toch redelijk wat sensatietitels gebruikt en heb zo een gevoel, alsof dat steeds meer gebeurd.

Zo ook bij nieuws: Android-ontwikkelaars voorzien Linux-kernel van aanvullende bescherming wat impliceert dat de Linux kernel in zijn geheel aanvullende bescherming krijgt. Echter maakt het artikel al heel snel duidelijk, dat het niet om de Linux kernel in zijn algemeenheid gaat, maar om de kernel zoals gebruikt in Android. De titel is dus iets te generiek, terwijl het artikel juist vrij specifiek is.

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-11 18:07

WoutF

Hoofdredacteur
Ik ben het met je eens dat niet compleet duidelijk is dat het om de Android-versie van de Linux-kernel gaat. De titel heb ik daarom aangepast naar: "Google voorziet Android-kernel van aanvullende bescherming".

Het idee dat de originele titel als 'sensatie' bedoeld was hebben we hier - met alle respect - om moeten gniffelen. Ten eerste doen we niet aan 'sensatietitels' - iig nooit met opzet - en als we dat al zouden doen, dan denk ik dat je veel sensationelere dingen kunt bedenken dan de oorspronkelijke headline van dit bericht :)

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
WoutF schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 09:37:
Ten eerste doen we niet aan 'sensatietitels' - iig nooit met opzet - en als we dat al zouden doen, dan denk ik dat je veel sensationelere dingen kunt bedenken dan de oorspronkelijke headline van dit bericht :)
Offtopic, maar hier ben ik het niet echt mee eens. Zoek in GR voor de grap eens op 'sensatietitel', daar verschijnen toch best veel topics mee naar mijn idee.

Bedankt voor het aanpassen in elk geval! :Y

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Je had ook in plaats van "sensatie" ook de GR er op kunnen wijzen dat de titel de lading niet goed dekt. Dus zonder meteen een beschuldiging te uiten zonder voorbeelden van andere zogenaamde sensationele titels.

LinkedIn WoT Cash Converter