Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Eerste game/audio bewerking pc. Budget ~€1600,-

Pagina: 1
Acties:

• Locomotivelung
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 28-08-2023
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil de PC met name gebruiken voor audiobewerking (Pro Tools, Cubase) en gaming (1440p) op minimaal 60 FPS op games als Witcher 3, Skyrim, GTA V etc.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn richtlijn was +- €1600,- maar ik ben bereid er iets over te gaan (zie ook wensenlijst onderaan, zit er al iets boven). Max €1800,-.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Beeldscherm, muis en toetsenbord heb ik al. Momenteel nog een 1080p monitor maar deze zal ik later dit jaar/begin volgend jaar gaan upgraden voor een knappe 1440p monitor. Ik zal later ook nog een externe DAC kopen en mogelijk nog willen uitbreiden met een betere geluidskaart. De reden dat ik dit nu er nog niet bij neem is omdat ik pas volgend jaar serieuzer ga werken met audio en dat dus nog even kan wachten.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie onderaan mijn verlanglijst.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb niet echt een sterke voorkeur, maar gezien ik sowieso voor een Gtx 1070 wil gaan (prijs/prestatie) wordt het een Nvidia/Intel combinatie.
Enige sterke voorkeur is géén Asus moederbord. Hen klantenservice is op het moment ronduit klote. Vandaar ook dat ik voor de ASRock ben gegaan.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
500GB SSD voor Pro Tools/Cubase met plugins en OS + enkele game, 256 GB zal te klein zijn.
CD/DVD drive intern is een pré, maar geen must. Kan altijd nog extern via usb. De case waar ik nu voor heb gekozen bied wel deze mogelijkheid.
Een ruime kast zodat over een paar jaar er nog mogelijkheid is om mijn GPU te upgraden (SLI).
CPU koeling is een must gezien ik voor de Intel i7 6700K wil gaan (iets hogere clocksnelheid, hyperthreading en mogelijkheid om te overclocken)
OS komt er ook nog bij maar ik ben er niet uit of ik voor een OEM wil gaan of een consumer editie.

Ga je overklokken?
Niet direct, maar ik ben wel van plan te gaan overclocken zodra ik meer prestaties nodig heb.

Wat verwacht je van ons?

Ik heb het idee dat mijn build momenteel redelijk goed in elkaar zit (ben er al enkele weken mee gaan puzzelen), maar zou graag als het mogelijk is nog iets op de kosten schrappen zonder voor lagere prestaties te gaan. Mocht er voor een kleine meerprijs nog ruimte zijn om te upgraden sta ik daar ook voor open.

Ik twijfel het meest over welke aftermarket GTX 1070 ik wil hebben. Veel goede dingen gelezen over EVGA qua klantenservice maar volgens de benchmarks lijkt de Gainward momenteel een van de beste keuzes. Deze is wat aan de dikke kant waardoor SLI weer lastiger wordt mocht ik willen upgraden in de toekomst.

Ander punt van twijfel is de SSD. De 850 pro komt in de SATA en M2 variant, de M2 zou iets beter zijn maar ik heb het idee dat het prestatieverschil verwaarloosbaar is.

Tot slot: ik ben er ook niet helemaal uit waar ik het beste kan bestellen. Lijkt me dat het verstandig is zoveel mogelijk bij één bedrijf te bestellen en enkele dingen los. Ik denk momenteel aan Afuture of 4Launch gezien die voordelig uitkomen.

Wishlist:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 349,-€ 349,-
1ASRock Z170 Extreme4€ 136,50€ 136,50
1EVGA GeForce GTX 1070 FTW GAMING ACX 3.0 8GB€ 524,-€ 524,-
1Seagate Desktop HDD, 2TB€ 71,50€ 71,50
1Corsair Obsidian 750D - Airflow Edition€ 159,90€ 159,90
1Noctua NH-U14S€ 63,95€ 63,95
1Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16€ 77,92€ 77,92
1Samsung DVD-RW SH-224FB/BEWE€ 12,35€ 12,35
1EVGA SuperNOVA 550 GS (V2)€ 89,50€ 89,50
1Samsung 850 EVO 500GB€ 148,95€ 148,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.633,57

Verwijderd

Jammer van de lelijke koeler die je door het raam goed ziet. Dan smoelt een pricewatch: be quiet! Dark Rock Advanced C1 een stuk beter.

Als ssd kan ik de pricewatch: Crucial MX300 2,5" 525GB aanbevelen. Meer opslag voor minder geld, erg goed presterend en Crucial wil itt Samsung erg weinig van je weten als je de firmware eens wil updaten. Wellicht is de 750gb versie pricewatch: Crucial MX300 2,5" 750GB ook wel iets voor je.

• Locomotivelung
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 28-08-2023
De koeler verdient inderdaad geen schoonheidsprijs, maar het is wel een fantastische koeler. Ik weet ook niet of ik zulke koelprestaties nodig heb voor mijn gebruik (misschien overkill?). Ik ben enigzins bang dat mijn CPU anders oververhit.

Een andere koeler waar ik bijvoorbeeld naar keek was de Scythe Mugen 4 PCGH Edition

Qua SSD zal ik eens naar kijken. Even snel gegoogled en het lijkt dat de Crucial over het algemeen ietsje langzamer is dan de Samsung.

Bedankt voor de tips!

• kilmanio
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 14-07-2019
(gewoon wat info, doe ermee wat je wilt)
Je hebt aangegeven dat je in de toekomst misschien wilt gaan overclocken, ik ben zelf van mening dat een i7-6700 sterk genoeg is voor ~alles. Als je de i7-6700 (niet k) en een niet-overclockbaar moederbord koopt scheelt het een hoop geld.

[ Voor 0% gewijzigd door kilmanio op 29-07-2016 11:46 . Reden: spellingsfoutje ]