Een overeenkomst komt tot stand door aanbod (plus eventueel correct aangeboden voorwaarden) en acceptatie. Wat voor gegevens jij overlegt is geheel irrelevant. (De webwinkel moet wel bepaalde info verplicht aanbieden)
De kans dat er een actie loopt die niet overgaat in een betaalde dienst is klein: dat is het hele doel van dat soort acties.
Het staat volgens mij niet ter discussie dat TS zich heeft ingeschreven voor dat domein. Daarmee staat (bijzondere uitzonderingen daargelaten) vast dat een overeenkomst tot stand kwam. Een overeenkomst kán ook zijn dat het gratis is en afloopt, maar het komt niet overeen met wat je bij acties ziet. Bedrijven gaan niet kosten maken met weinig kans dat terug te verdienen.
Voor wat betreft misbruik door anderen, zal er sowieso een kopie van de overeenkomst zijn gestuurd naar dat mailadres. Wellicht met bevestigingslink tegen misbruik.
Het is uiteraard wél zo dat het bedrijf jou moet kunnen laten zien wanneer en hoe de overeenkomst tot stand kwam en onder welke voorwaarden. Dat zou ik eerst opvragen.
De verjaringstermijn bij diensten is 5 jaar. Daar is dus ook geen sprake van.
https://www.consuwijzer.nl/thema/verjaring
Sowieso verjaart het alleen als er geen herinneringen komen. Die zijn wellicht naar een niet meer bestaand mailadres gegaan. Gezien alleen een mailadres was gegeven, is dat een logische manier van communiceren - en dat zal ook wel in de voorwaarden genoemd zijn.
De Wet van Dam regelt de mogelijkheid tot opzeggen - maar dan moet je wel opzeggen. Daar is hier dus geen sprake van.
Of er wel of geen factuur is gestuurd is de vraag. 1 mail per jaar die wellicht als reclame gezien wordt is zo vergeten. Dat is niet echt meer vast te stellen, en zal in het geheel ook niet als goed verweer gezien worden als je kijkt naar de andere zaken die spelen zoals het 'uitgaan van' en voorwaarden dus niet lezen. Het is snel aannemelijk dat TS dat gewoon gemist heeft.
Ik zou dus eerst contact met ze opnemen en vragen wat ze kunnen overleggen aan bewijs van de overeenkomst en wat die inhoud plus de toen geldende voorwaarden.
Misschien is er daar iets te vinden dat niet op orde was. Maar wellicht dat je met goed overleg en een verminderde vergoeding er makkelijker vanaf bent - en zij ook.
[
Voor 17% gewijzigd door
Anoniem: 27535 op 29-07-2016 09:08
]