Toon posts:

M.2 ssd+gewone ssd of m.2+hdd voor videos bewerken/gamen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om videos te bewerken en te gamen op dezelfde pc. Ik heb externe schijven voor backups, maar wil mijn games op mijn pc hebben en zal een snelle m.2 ssd gebruiken voor het opstarten. Ik heb meestal ongeveer 3 grote games en een stuk of 15 kleine indy games geinstalleerd op de pc thuis. Ik ga nu flink upgraden door mijn eigen pc te kopen. Budget is niet een erg groot probleem, maar meer dan 300-400 wil ik niet kwijt aan opslag. Waarschijnlijk zal ik nooit meer dan 3 filmpjes op mijn pc hebben staan, en ik verplaats altijd zoveel mogelijk bestanden naar externe schijven.

Gezien het feit dat ik al externe harde schijven heb is de interne opslag volgens mij vooral nodig voor videos die ik bewerk, hoognodige algemene bestanden en games. Wat zouden jullie me aanraden te kopen?

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Ik zou eerder gewoon een paar normale SSD's gebruiken. Kleine kans dat je iets te winnen hebt met M.2 SSD's in jouw setup.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, maar hoeveel opslagcapaciteit heb ik voor de eerste, en hoeveel voor de tweede nodig? Ik heb nog geen ervaring met videobewerken, dus weet ik niet hoeveel opslagcapaciteit daarvoor nodig is, zelfs als ik alle bewerkte videos verplaats naar backupschijven.

Uiteraard kan ik ook gewoon ruwe filmpjes op youtube plaatsen, maar dat wil niemand zien. Filmen is een interesse, en videobewerken komt daar helaas bij.

[ Voor 155% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2016 21:25 ]