Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zoals de titel aangeeft, zal het systeem hoofdzakelijk voor gaming gebruikt worden. Ervan uitgaande dat ik in ieder geval het komende jaar alles op 'High graphics' met 1080p en 144Hz kan spelen (met een hoge FPS).
Wat mag het systeem gaan kosten?
1700 voor alleen de componenten is toch wel zo'n beetje het limiet! Met goede argumentie zijn limieten altijd wel te verschuiven
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, keyboard en OS hoeven er niet aan toegevoegd te worden. Die zijn al beschikbaar.
Een HDD hoeft er voorlopig ook nog niet in, SSD is voldoende.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
-
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Over het algemeen gaat mijn voorkeur bij CPU uit naar Intel en voor de grafische kaart naar GeForce. Bij goede argumentatie ben ik altijd te overtuigen voor iets anders
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Tijdens een warme zomerse dag moet het systeem niet als een helicopter klinken zodra een game gespeeld word of een film gekeken word.
Ga je overklokken?
Standaard instelling zijn prima voor mij.
Wat verwacht je van ons?[i]
Volgens mij heb ik een redelijk gebalanceerd systeem uitgekozen. Echter is het alweer meer dan 10 jaar geleden dat ik zelf een systeem heb samen gesteld dus tips voor verbetering (in prijs of prestatie) zijn altijd welkom.
De juiste voeding vinden was voor mij een beetje een mysterie. Past degene die ik heb uitgezocht bij de rest?
Verder is de ventilatie/koeling hetgene waar ik onzeker over ben:
Alvast bedankt voor reacties!
Zoals de titel aangeeft, zal het systeem hoofdzakelijk voor gaming gebruikt worden. Ervan uitgaande dat ik in ieder geval het komende jaar alles op 'High graphics' met 1080p en 144Hz kan spelen (met een hoge FPS).
Wat mag het systeem gaan kosten?
1700 voor alleen de componenten is toch wel zo'n beetje het limiet! Met goede argumentie zijn limieten altijd wel te verschuiven
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, keyboard en OS hoeven er niet aan toegevoegd te worden. Die zijn al beschikbaar.
Een HDD hoeft er voorlopig ook nog niet in, SSD is voldoende.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
-
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Over het algemeen gaat mijn voorkeur bij CPU uit naar Intel en voor de grafische kaart naar GeForce. Bij goede argumentatie ben ik altijd te overtuigen voor iets anders
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Tijdens een warme zomerse dag moet het systeem niet als een helicopter klinken zodra een game gespeeld word of een film gekeken word.
Ga je overklokken?
Standaard instelling zijn prima voor mij.
Wat verwacht je van ons?[i]
Volgens mij heb ik een redelijk gebalanceerd systeem uitgekozen. Echter is het alweer meer dan 10 jaar geleden dat ik zelf een systeem heb samen gesteld dus tips voor verbetering (in prijs of prestatie) zijn altijd welkom.
De juiste voeding vinden was voor mij een beetje een mysterie. Past degene die ik heb uitgezocht bij de rest?
Verder is de ventilatie/koeling hetgene waar ik onzeker over ben:
- Is de standaard koeling die met de CPU wordt meegeleverd voldoende, zonder al te luid te worden?
- Moet ik zelf nog extra thermische pasta voor de CPU kopen? Of wordt dat ook standaard meegeleverd en is die voldoende?
- Voor zover ik weet is het enige wat ik nog mis in me lijst zijn extra ventilatoren om verse lucht in de kast te krijgen en warme lucht er weer uit. Tips op dit gebied zal welkom!
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6500 Boxed | € 206,50 | € 206,50 |
| 1 | Gigabyte GA-B150-HD3P | € 86,90 | € 86,90 |
| 1 | MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G | € 543,- | € 543,- |
| 1 | Fractal Design Define R5 Zwart | € 103,95 | € 103,95 |
| 1 | Asus VG248QE Zwart | € 279,99 | € 279,99 |
| 1 | Logitech Z213 | € 27,58 | € 27,58 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2133C13 | € 80,95 | € 80,95 |
| 1 | Kingston HyperX Cloud Wit | € 74,22 | € 74,22 |
| 1 | Corsair RM550x | € 98,- | € 98,- |
| 1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 148,95 | € 148,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.650,04 | |