Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Game pc rond 1600-1700 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zoals de titel aangeeft, zal het systeem hoofdzakelijk voor gaming gebruikt worden. Ervan uitgaande dat ik in ieder geval het komende jaar alles op 'High graphics' met 1080p en 144Hz kan spelen (met een hoge FPS).

Wat mag het systeem gaan kosten?
1700 voor alleen de componenten is toch wel zo'n beetje het limiet! Met goede argumentie zijn limieten altijd wel te verschuiven :)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, keyboard en OS hoeven er niet aan toegevoegd te worden. Die zijn al beschikbaar.
Een HDD hoeft er voorlopig ook nog niet in, SSD is voldoende.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
-

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Over het algemeen gaat mijn voorkeur bij CPU uit naar Intel en voor de grafische kaart naar GeForce. Bij goede argumentatie ben ik altijd te overtuigen voor iets anders ;)

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Tijdens een warme zomerse dag moet het systeem niet als een helicopter klinken zodra een game gespeeld word of een film gekeken word.

Ga je overklokken?
Standaard instelling zijn prima voor mij.

Wat verwacht je van ons?[i]
Volgens mij heb ik een redelijk gebalanceerd systeem uitgekozen. Echter is het alweer meer dan 10 jaar geleden dat ik zelf een systeem heb samen gesteld dus tips voor verbetering (in prijs of prestatie) zijn altijd welkom.

De juiste voeding vinden was voor mij een beetje een mysterie. Past degene die ik heb uitgezocht bij de rest?
Verder is de ventilatie/koeling hetgene waar ik onzeker over ben:
  • Is de standaard koeling die met de CPU wordt meegeleverd voldoende, zonder al te luid te worden?
  • Moet ik zelf nog extra thermische pasta voor de CPU kopen? Of wordt dat ook standaard meegeleverd en is die voldoende?
  • Voor zover ik weet is het enige wat ik nog mis in me lijst zijn extra ventilatoren om verse lucht in de kast te krijgen en warme lucht er weer uit. Tips op dit gebied zal welkom!
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 206,50€ 206,50
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 86,90€ 86,90
1MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G€ 543,-€ 543,-
1Fractal Design Define R5 Zwart€ 103,95€ 103,95
1Asus VG248QE Zwart€ 279,99€ 279,99
1Logitech Z213€ 27,58€ 27,58
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2133C13€ 80,95€ 80,95
1Kingston HyperX Cloud Wit€ 74,22€ 74,22
1Corsair RM550x€ 98,-€ 98,-
1Samsung 850 EVO 500GB€ 148,95€ 148,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.650,04

Alvast bedankt voor reacties!

• kameleleon
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:09
Ziet er goed uit. Weet zo snel niet wat ik zelf zou aanpassen. Alleen de case maar dat is persoonlijk. Ik zou zelf een NZXT s340 nemen.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Je kan eventueel een goedkopere voeding nemen, zoals bijvoorbeeld deze pricewatch: Corsair CX450M, scheelt toch even €30,-.

Als je niet gaat overclocken, kan je overwegen de stock koeler te gebruiken. Mocht die stil genoeg zijn, bespaar je dus wederom wat en een andere koeler is immers ook zo besteld en gemonteerd. ;)

[ Voor 41% gewijzigd door CH4OS op 28-07-2016 22:24 ]

Verwijderd

Ziet er erg netjes uit.
Als ssd zou je een pricewatch: Crucial MX300 2,5" 525GB kunnen overwegen. Lagere prijs, grotere capaciteit en net zo snel.

Voeding zou ik zo laten. Zeer goede prijs/kwaliteit. Kost per gebruiksjaar net zoveel als een CX450M.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2016 22:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.

Hoe zit het met extra fans om de lucht in en uit de kast te blazen? Ik neem aan dat die niet bij de kast zij inbegrepen en extra aangeschaft moeten worden?

Bijvoorbeeld 2 van deze: be quiet! Shadow Wings SW1 120mm mid-speed, 120mm

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2016 09:56 ]

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 09:15:

Hoe zit het met extra fans om de lucht in en uit de kast te blazen? Ik neem aan dat die niet bij de kast zij inbegrepen en extra aangeschaft moeten worden?
Die zitten er wel bij hoor.

Verwijderd

Topicstarter
Ah ok. Thanks!
Pagina: 1