Toon posts:

Van Windows 7 Ultimate teruggaan naar Windows 7 Home Premium

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag van Windows 7 Ultimate teruggaan naar Windows 7 Home Premium, op mijn Packard Bell TJ76. Alleen ik kan helemaal niks vinden om het te doen. Er lijkt helemaal geen Packard Bell Recovery Management op de laptop te zitten of een hidden partition.

Weet iemand misschien hoe dit komt en een oplossing hoe ik het wel kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
volgens mij kun je Windows niet downgraden...
Als de pc geen recovery heeft (meestal bij de Post, F11 drukken)
mocht ie geen recovery hebben zit er niks anders op dan een gehele herinstallatie...
Maar waarom wil je van Ultimate terug naar home premium? in ultimate heb je meer functies dan home, de resources gebruik is na mijn weten ook gewoon het zelfde?

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
geenwindows schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 18:29:
volgens mij kun je Windows niet downgraden...
Als de pc geen recovery heeft (meestal bij de Post, F11 drukken)
mocht ie geen recovery hebben zit er niks anders op dan een gehele herinstallatie...
Maar waarom wil je van Ultimate terug naar home premium? in ultimate heb je meer functies dan home, de resources gebruik is na mijn weten ook gewoon het zelfde?
Waarom? Ik ben erachtergekomen dat dit geen legitieme windows versie is, daarom wil ik hem naar zijn standaard OS terugbrengen, zodat er weer een legitieme windows versie op zit waardoor ik hem kan upgraden naar een legitieme windows 10.

Ultimate is ook zwaarder.

Ik wil zo'n gehele herinstallatie doen om mijn standaard OS terug te krijgen, hoe doe ik dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Als je de functie gebruikt die in ultimate zitten dan gaat ie zwaarder lopen ja, schakel je dat allemaal uit dan is ie even snel als home premium.

herinstallatie doe je met een dvd of usb met de Windows installatie erop, en een fabrieks pc zit de Windows sticker met de Key erop geplakt.
en volgens mij kun je met de Windows 7 key nog Tot 29 juli Windows 10 legaal activeren.
deze software downloaden en een usb stickie erbij, 4gb was dacht ik genoeg..
http://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Alt + telkens F10 toets indrukken tijdens booten moet de recovery starten. Als deze niet aanwezig is, dan heb je dus de recovery disks nodig om dit te doen. Als je die niet hebt moet je kijken of de oem installatie medium kan kopen bij HP en activeren of zoeken of dit nig ergens op internet is te downloaden en te activeren aan de hand van je Windows activatiecode op de sticker van de kast.

Andere opties zijn er niet (behalve Windows 10 licentie meteen kopen )

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er is wel 1 probleem, de sticker is vervaagd, dus ik zie de code niet meer, naast een paar cijfers. Misschien enig idee hoe ik dit terug kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Nope, en doordat je die illegale versie hebt geïnstalleerd, is die oude code die hoorde bij je oorspronkelijke installatie ook niet meer uit te lezen.

Koop gewoon een losse Windows 10 activatiecode, download de bijhorende OS en klaar :

pricewatch: Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Pagina: 1