Ik ben van plan om binnenkort een nieuwe processor (van Intel, heb op het moment AMD op AM3+) in combinatie met een nieuw moederbord(Als jullie een goed moederbord weten van ong. €100 dan staan ik open voor suggesties!). Alleen mijn vraag is moet ik dan voor Haswell gaan of Skylake? Ik heb veel benchmarks op YouTube gekeken en Skylake heeft een kleine marge over Haswell. Aleen het probleem ligt hem in het RAM geheugen als ik naar Skylake wil upgraden, dan moet ik namelijk DDR4 kopen, maar ik heb al DDR3 8 Gb. Mijn budget voor MOBO/CPU is €300-400 daarnaast heb ik nog €300 voor een GPU/RAM. Ik heb dus al 8Gb DDR3 en heb interesse voor nog een kit van 8Gb. Dat is ongeveer €30~, maar als ik dus Skylake wil dan moet ik DDR4 betalen en dat kost voor 16Gb RAM €70~ en dan heb ik nog maar €230 over voor een videokaart en ik heb interesse in een GTX 1060 of GTX 980 dus het liefst ga ik voor Haswell en DDR3, anders moet ik nog best lang wachten. Maar wat ik wil bereiken als ik uit ben over de componenten is 60~FPS in elke game op 1080p op High-Ultra setting voor 2 jaar, maar als het moet op medium
Mijn voorkeur gaat uit naar: Een ATX moederbord en een kaart van NVidea, want daar heb ik het meeste ervaring mee, en het 'liefst' Haswell zodat ik mijn DDR3 RAM kan houden, ook als het kan het liefst een i7
Mijn budget is: €600-700
Systeem specificaties (wat ik nu heb)
AMD FX6300
MSI Geforce GTX 750 OC Edition
8 Gb DDR3 1333 mhz RAM
MSI AM3+ MOBO Maximaal. 16 Gb ram (weet niet welk moederbord specifiek)
500 Watt voeding 80+ Bronze
Tja ik heb nu gewoon nog simpel 1Tb HDD 7200 rpm.
Dat is het zo een beetje wat ik wou vragen dank jullie allemaal voor het meedenken! En zeg vooral als er iets onduidelijk is (dit is pas de 2e keer dat ik iets post)
Groeten, Jasper
Mijn voorkeur gaat uit naar: Een ATX moederbord en een kaart van NVidea, want daar heb ik het meeste ervaring mee, en het 'liefst' Haswell zodat ik mijn DDR3 RAM kan houden, ook als het kan het liefst een i7
Mijn budget is: €600-700
Systeem specificaties (wat ik nu heb)
AMD FX6300
MSI Geforce GTX 750 OC Edition
8 Gb DDR3 1333 mhz RAM
MSI AM3+ MOBO Maximaal. 16 Gb ram (weet niet welk moederbord specifiek)
500 Watt voeding 80+ Bronze
Tja ik heb nu gewoon nog simpel 1Tb HDD 7200 rpm.
Dat is het zo een beetje wat ik wou vragen dank jullie allemaal voor het meedenken! En zeg vooral als er iets onduidelijk is (dit is pas de 2e keer dat ik iets post)
Groeten, Jasper