[PC] The Elder Scrolls Legends

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://legends.bethesda.net/images/header-image.png

Het nieuwe kaartspel van Bethesda in de wereld van The Elder Scrolls. De basis van het spel lijkt enorm op Hearthstone, maar er zijn ook wel wat verschillen. Eén van de grootste verschillen is dat in Legends je je minions in één van twee lanes op het spelbord moet plaatsen. Minions in een verschillende lane kunnen elkaar niet aanvallen.

Ik zit sinds gisteren in de beta en ik ben benieuwd of er ook andere Tweakers dit spel al spelen of in de toekomst gaan spelen. Misschien kunnen we een Tweakers community opbouwen in Legends. Geef je Bethesda account naam door en dan kunnen we elkaar als vriend toevoegen in de game.

Tweakers die The Elder Scrolls Legends spelen
DarthDavy
Espresso14
heckit
Tormbo

Officiële website: https://legends.bethesda.net/?locale=en

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tormbo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-07 11:00

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

Zojuist mijn beta invite binnen. Al eventjes gespeeld, wel enkel SP nog(act 1 moet af voor je versus kunt spelen) maar ziet er verdomd leuk uit. Aantal interessante nieuwe concepten ook, samen met beproefde ideeën zoals je deze ook in andere ccg's vind.

Mijn accountnaam is Tormbo.

Ik ben echter nog niet zover dat ik klaar ben voor pvp, zal eerst even de campaigns afmaken :)

[ Voor 20% gewijzigd door Tormbo op 02-08-2016 09:30 ]

PC: I7-4790, MSI GTX 1070 Gaming X 8G, 16GB HyperX Blu, Crucial BX100, Logitech G710+, Logitech G300s, Logitech Attack 3, Logitech F310, Logitech G430 Consoles: NES, SNES, N64, GameCube, WiiU, Gameboy, GBA, DSi XL, PS2, Xbox 360, Atari 2600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiljanvdb
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:32
Ik ben ook twee dagen geleden begonnen. Gisteren de campagne afgerond en mijn eerste solo arena gedaan (9-1). Vanochtend heb ik een paar potjes Versus gedaan met twee snel bij elkaar gegooide decks. Je merkt dan wel dat er nog weinig mensen spelen. Ik kwam op rank 12 meteen iemand tegen op rank 9 (helaas net verloren), maar uiteindelijk wel 2 potjes kunnen winnen tegen andere rank 12's :). Inmiddels is de beta open, dus het aantal spelers zal wel snel toenemen.

Ik vind de dynamiek met de runes en de twee lanes erg leuk in vergelijking met HS. Door de runes heb je wat minder vaak dat het spel over is zodra je board control verliest. Ook fijn dat er een stuk minder RNG in zit (a la Yogg zeg maar). En de rewards zijn een stuk beter dan in HS. Zojuist kreeg ik een epic kaart en 15 gold voor het winnen van 3 versus potjes (casual potjes tellen blijkbaar ook mee).

Ik zal jullie beiden toevoegen. Mijn accountnaam is heckit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tormbo

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

Ik verwacht niet heel veel te spelen de komende tijd, gezien de release van Starbound onlangs en No Man's Sky volgende week maar we gaan het zien :)

PC: I7-4790, MSI GTX 1070 Gaming X 8G, 16GB HyperX Blu, Crucial BX100, Logitech G710+, Logitech G300s, Logitech Attack 3, Logitech F310, Logitech G430 Consoles: NES, SNES, N64, GameCube, WiiU, Gameboy, GBA, DSi XL, PS2, Xbox 360, Atari 2600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23:54

g0tanks

Moderator CSA
Ik speel heel veel Hearthstone, ben benieuwd hoe vergelijkbaar het is. :)

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:10
Nu de beta is opengesteld voor iedereen ben ik ook begonnen. Ik heb de solo campaign uitgespeeld en een paar leuke potjes tegen anderen gespeeld. Ik heb veel ervaring met Magic en Heartstone. Legends speelt heerlijk en ik ben in ieder geval van plan om het veel te gaan spelen.
g0tanks schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 09:07:
Ik speel heel veel Hearthstone, ben benieuwd hoe vergelijkbaar het is. :)
Ik vond het heel erg vergelijkbaar, ook qua presentatie. Het grote verschil is de lore en de runes die een erg positieve invloed op de gameplay hebben.
Voor mensen die het niet weten: per 5 hitpoints die je verliest, verdwijnt een rune en krijg je een kaart van je eigen stapel. Je begint met 30 hitpoints, dus je hebt 5 runes in het begin van het spel. Kaarten met Prophecy kan je gratis spelen als je ze via een rune ontvangt, zodat je soms in de beurt van de tegenstander het tij nog kan keren. In ieder geval krijg je dus extra kaarten als het slecht gaat en op die manier heb je redelijk kans om je weer wat terug te vechten.
Daarnaast voegen de runes ook een taktisch element voor de aanvaller toe. Je moet er rekening mee houden dat een Prophecy kaart je planning in de war schopt.

[ Voor 34% gewijzigd door Playa del C. op 06-08-2016 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Heb er nu zo'n 2-3 uur in zitten en het is inderdaad erg vergelijkbaar met Hearthstone. De story mode met zijn lore is wel een stuk leuker dan die van Hearthstone, maar aan de andere kant vind ik runes/prophecy dan weer niks omdat het een groot RNG element met zich meebrengt.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiljanvdb
g0tanks schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 15:11:
Heb er nu zo'n 2-3 uur in zitten en het is inderdaad erg vergelijkbaar met Hearthstone. De story mode met zijn lore is wel een stuk leuker dan die van Hearthstone, maar aan de andere kant vind ik runes/prophecy dan weer niks omdat het een groot RNG element met zich meebrengt.
RNG ja, maar het is wel RNG waar je rekening mee kunt houden. Je weet dat er runes kapot gaan als je roekeloos face aanvalt, en je weet welke prophecies daaruit kunnen komen. Ook zijn de meeste prophecies wat zwakker dan andere kaarten voor dezelfde magicka cost, waardoor het ook een risico is om ze in je deck te stoppen. Ik vind dit lang niet zo'n vervelende RNG als wanneer er bijv. een Yogg op het bord gegooid wordt in HS. Ik probeer gewoon niet teveel face te gaan met kleine creatures, maar op board control spelen. Vervolgens je opponent richting 16 krijgen, en daarna lethal proberen op te zetten.

Vandaag lekker gerankt, 17-4 :). Ik ben inmiddels op rank 5 aangekomen met een heel simpel rood/groen deckje. Ik mis hier zelfs nog een hoop fatsoenlijke commons, maar kan toch goed meekomen omdat alle decks nog niet zo gepolijst zijn. MVP van dit deck is de combo Soulrest Marshal - Triumphant Jarl/Quin'rawl Burglar/Chaurus Reaper. Thieves Guild Recruit is ook fantastisch om grote threats mee aan te pakken. Snowy Sabre Cat icm een wapen of Savage Ogre is ook dodelijk.

Wat voor decks spelen jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Tot nu toe alleen maar versus arena gespeeld. Dat leek mij de beste manier om alle kaarten beter te leren kennen. :) ES:L is wel een stuk vrijgeviger met coins dan Hearthstone, waardoor het veel makkelijker is om continu arena runs te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacejockey
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 01-08 20:04
Legendaries zijn volgens mij ook een stuk minder zeldzaam dan in Hearthstone, zojuist een pakje met 5 legendaries geopend. Ik heb nog niet heel veel gespeeld, wat story mode en twee versus potjes waarvan 1 gewonnen, maar tot nu bevalt het me wel dat de ontwikkelaars niet bang zijn om complexere kaarten te maken. In Hearthstone moet alles zo simpel mogelijk zijn en dat wordt snel saai.

[ Voor 58% gewijzigd door Spacejockey op 09-08-2016 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacejockey
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 01-08 20:04
Jammer dat er nog weinig animo is op dit forum voor dit spel. Als je Hearthstone leuk vindt en wat meer diepgang wil dan moet je zeker Legends proberen.

[ Voor 14% gewijzigd door Spacejockey op 10-08-2016 17:57 ]

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:22
Sinds gisteren een paar potjes gespeeld. Zit gewoon wat aan te kloten om te kijken wat de pro's en cons zijn.
Een eigen deck in elkaar zitten geeft uiteraard flink voordeel, hier heb ik nog geen zin in gehad.

Pilfer is wel een erg sterke bonus.
Kaart met guard ernaast en woei.

• Espresso14
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21:44
Damn.... Ben ik even blij dat ik dit topic (en dus het spel) heb gevonden! _/-\o_

Speel regelmatig een potje Heartstone. Elder Scrolls is op bepaalde gebieden vergelijkbaar maar er zijn imo ook een paar vette verschillen (lanes, runes).

Heb 3 potjes casual gespeeld en alle drie gewonnen. Smaakt echt naar meer moet ik zeggen.

Accountname = Espresso14 (voeg gerust toe)

• Playa del C.
Ik heb veel gespeeld sinds de open beta, ik denk 50 uur ongeveer. Ik heb nog geen kaarten bijgemaakt met soul gems en ook nog geen geld uitgegeven. Ik heb wel een eigen deck samengesteld, maar daar kan dus nog heel wat aan verbeteren met de betere kaarten.

Het verveeld in ieder geval geen moment en ik speel nu gewoon lekker door. Het is uiteindelijk het meest efficiënt om de kaarten zo laat mogelijk te craften. Voor hetzelfde geld vind je wat je nodig hebt in een card pack.

Arena vind ik persoonlijk het leukst om te spelen, maar dat kost gold (of echt geld), dus dat speel ik beperkt. Je hebt dan wel geluk nodig met de random kaarten die je krijgt. Ik ben een zeer ervaren speler (veel MtG en Heartstone gespeeld), maar ik heb in Arena ook wel eens meteen drie op rij verloren met daarna heel weinig beloning natuurlijk. Puur omdat andere decks meerdere legends hadden en/of de sterkere support kaarten. Die support kaarten kunnen in Arena vrijwel nooit worden verwijderd, omdat er heel weinig kans is dat iemand een support-removal in zijn Arena-deck heeft zitten. Daarnaast vind ik bijvoorbeeld 'Divine Fervor' (Friendly creatures have +1/+1.) iets te sterk.

Ik speel ondertussen in rank 5 en daar zie ik vooral groen/blauw (ward/lethal/finish off combo's) en geel (token spam (het spammen van kleine 'token' kaarten, bijv. 'Imperial Reinforcements' (Fill a lane with 1/1 imperial grunts.) gecombineerd met Divine Fervor en dat soort kaarten.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Espresso14
Inmiddels een paar solo arena runs er op zitten. Hoogste score tot nu toe: 6 wins. Beleef echt veel plezier aan dit spelletje.

Ik vind het wel opvallend dat de animo voor dit topic/game klein lijkt. Iedereen bezig met heartstone of spreekt het thema mogelijk minder aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-09 06:38
Beta maar is even aan het downloaden. Ben benieuwd of het wat is :)

PSN: Brwmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tormbo

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

Espresso14 schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 14:04:
Inmiddels een paar solo arena runs er op zitten. Hoogste score tot nu toe: 6 wins. Beleef echt veel plezier aan dit spelletje.

Ik vind het wel opvallend dat de animo voor dit topic/game klein lijkt. Iedereen bezig met heartstone of spreekt het thema mogelijk minder aan?
Het heeft natuurlijk nog lang niet de bekendheid/impact die HS heeft. HS begon al snel met grote streams/streamers die voorheen andere Blizzard games streamden, waardoor ze gelijk een groot publiek hadden.

Geef het even de tijd, het komt wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Ik vermoed dat Bethesda veel aandacht gaat geven aan Legends als straks Skyrim opnieuw wordt uitgebracht voor de nieuwe consoles (en pc) met de grafische update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiljanvdb
Ik begon het al een beetje vervelend te vinden dat ik nog geen legendaries uit pakjes heb gehaald, maar ik krijg er nu net 1 voor het halen van 3 wins. :) Helaas niet een hele goede (Mentor's Ring), maar toch leuk.

Ik ben nu level 24 en net Ayrenn gekregen. Die is wel sterk. Ik zal binnenkort eens proberen om een Mage deck te maken. Ik twijfel nu tussen Breton of Wood Elf (High King Emeric of Ungolim the Listener lijken me beiden erg goed) voor mijn volgende legendary.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiljanvdb
Zijn er nog mensen die dit een beetje actief spelen?

Ik heb eindelijk rank 1 behaald. Een lange tijd op rank 2 blijven hangen met verschillende decks, o.a. Spellsword, Monk en Archer. Uiteindelijk een paar aanpassingen gedaan aan mijn Archer deck. Wat meer burst om het af te ronden (paar Cliff Racers erin), Allena Benoch als dodelijke ping tegen control decks en Burn and Pillage tegen Token decks. Hiermee in 1 keer doorgestoomd van 'de slang' bij rank 2 naar rank 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Espresso14
Ik speel het spelletje actief. Volgens mij zit ik met m'n rood/groene deck nu op rank 6. Beleef er nog steeds erg veel plezier aan moet ik bekennen. Met name het "tactische" aspect wat betreft de runes. Geeft mij echt een kick als ik uit een (op het oog) verloren positie toch nog de winst pak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AequitasII
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:58
Ik snap niet dat dit topic (en het spel zelf ook trouwens) nog zo rustig is. Een stuk beter en vermakelijker dan Hearthstone in mijn ogen. En je kan best een eind komen met F2P.

Mijn tweede Versus Arena in een 7-1 winst omgezet. Kreeg daar een behoorlijk dikke reward voor. Had een sicke draw en de meeste tegenstanders gaven al na turn 4 op :D .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AequitasII
Niemand die dit speelt?

Zojuist level 50 geworden en ranked 3 gehaald afgelopen seizoen. Nu even kijken of het mij dit seizoen lukt om rank 1 te halen.

Zeer leuk spel, aanrader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tormbo

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

In mijn geval is het vooral een beetje TCG-moeheid. Ik heb geen zin om wederom een berg kaarten, specials en synergies uit mijn hoofd te leren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiljanvdb
AequitasII schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 15:00:
Niemand die dit speelt?

Zojuist level 50 geworden en ranked 3 gehaald afgelopen seizoen. Nu even kijken of het mij dit seizoen lukt om rank 1 te halen.

Zeer leuk spel, aanrader :)
Zeker wel! Afgelopen seizoen rank 2 gehaald, niet zoveel tijd gehad en heb wat meer Arena gespeeld. In principe als je genoeg speelt met een fatsoenlijk deck moet Legend wel te doen zijn, want je kunt niet terugvallen in rank.

Zit nu op level 45, en rank 1 bij solo arena. Versus arena nog niet zo hoog, pas eenmaal 7 wins gehaald.

Wat voor deck(s) speel je? Ik had gisteravond wat succes met Assassin. Vorig seizoen nog veel Archer gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JulesvH
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 07:18
Prima spel. Maar ik wacht eigenlijk totdat ik het op de ipad kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AequitasII
Ik ben nog een beetje zoekende. Afgelopen seizoen met een geinig midrange battlemage deck gespeeld en nu speel ik Rampscout.

Assassin en archer heb ik beide ook gespeeld, maar vind tot nu toe de control stijlen wat leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nRealsus
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-07 12:47
Zijn er nog tweakers actief in dit spel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMKa
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik speel het regelmatig. Het valt me echt tegen hoe weinig mensen dit spelen. Het is best een aardig alternatief voor Hearthstone bijvoorbeeld. Veel minder RNG, wat imo alleen maar goed is!

De development lijkt wel een beetje stil te staan, jammer want het heeft een goede basis(lore).

Intel Core i7 950 - Asus Sabertooth X58 - Asus GTX690 - BenQ XL2420T | Wallpapers | Flash Games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiljanvdb
Ik speel het ook nog wel regelmatig, maar het spel lijkt inderdaad wel redelijk dood. Ik zit nu op Rank 6, en speel regelmatig tegen mensen op rank 9, 11, en net zelfs rank 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retonator
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-08 12:07
Ik kom deze game gister avond tegen in iOS store. Het bevalt me meteen erg goed. Ik heb vroeger veel mtg gespeeld en hoewel ik het vaak geprobeerd heb heeft Hearthstone me nooit echt kunnen grijpen.

TES:L lijkt meer strategische diepte te hebben en de setting en flavor bevalt me wel.Dit zou wel eens een serieus concurrent van hs kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JulesvH
Ah. Released voor de ipad, dus ik pak het weer op.
Verder zit er een uitbreiding aan te komen in de vorm van een story-mode in april met 40 nieuwe kaarten.

https://legends.bethesda....ark-brotherhood?locale=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retonator
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-08 12:07
JulesvH schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 13:39:
Ah. Released voor de ipad, dus ik pak het weer op.
Verder zit er een uitbreiding aan te komen in de vorm van een story-mode in april met 40 nieuwe kaarten.

https://legends.bethesda....ark-brotherhood?locale=en
Dat gaat denk ik meteen de eerste content worden die ik ga aanschaffen voor dit spel. Ik ben benieuwd hoe het zich gaat ontwikkelen ook qua community.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyguy
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01-09 09:24
Dit spel ook sinds dit weekend opgepakt na een stream op Twitch hierover te hebben gezien. Ik speel Hearthstone sinds de Beta en was wel tevreden over dat spel om het af en toe casual te spelen maar nu er meer en meer RNG en discovery in dat spel begint te komen was ik op zoek naar iets anders om mee af te kunnen wisselen.
Er zit zo gelijk in de storymode al een stukje meer diepgang in het spel dan in Hearthstone met verschillende soorten abilities en conditionele kaarten. Dit bevalt me heel goed. Daarnaast lijkt te curve om aan kaarten te komen ook een stuk lager dan bij Hearthstone waar je ook weer veel geluk moet hebben om aan "legendary" kaarten te komen als je er geen geld aan uit wil geven.
Ik zie wel dat de community een stuk kleiner is en het sowieso een stuk minder aandacht krijgt dan Hearthstone. Dat is op zich jammer, maar ik heb er op dit moment nog niet veel last van. Eens kijken hoe dat gaat veranderen op het moment dat ik meer spelen PvP ga spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
Net even een uurtje gespeeld.. heerlijk!

Ik was HS echt zo gigantisch beu met al die saaie overpowered decks en alleen maar rush.

In ESL heb je nog de kans terug te vechten. Control decks met genoeg prophecy kaarten kunnen echt terugvechten.

Op zoek naar een alternative voor HS lijkt me dit wel wat.. Gwent is me te saai, ze proberen iets totaal anders te zijn.. maar ik begrijp de gameplay simpelweg niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Ik ben deze game dit weekend met toeval op Steam tegengekomen en gelijk geïnstalleerd. Ik heb tot vorig jaar HS fanatiek gespeeld sinds dag 1 van de beta maar was er op een gegeven moment klaar mee toen RNG een te grote invloed begon te krijgen. Superleuk voor sommige potjes maar als je serieus probeert te stijgen op de ladder dan ben je er snel klaar mee. Ook verveelde de meta me vaak mateloos maar dat zou hier ook zo kunnen zijn, dat weet ik nog niet.

De eerste indrukken zijn vrij goed, er zit meer diepgang in door de 2 lanes en door de runes/prophecy welke ik geweldig vind. Ik kan me voorstellen dat mensen runes/prophecy juist te RNG vinden maar dat vind ik wel meevallen omdat je je deck erop kunt inrichten.

Van het weekend 2 x solo arena gedaan, dat is wel te makkelijk lijkt het, 1e keer gelijk een 9-1 en 2e keer een 8-3. Dat ging in HS niet zo makkelijk. Beide keren overigens een Legendary als reward, dat was best relaxed.

Deze week of van het weekend maar eens verder mee spelen.

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wiljanvdb
Solo Arena is inderdaad heel makkelijk op de lagere ranks. Vanaf rank 4 of 3 begint de AI met constructed decks te spelen, waardoor het een stuk lastiger wordt. 2x een legendary is wel heel nice!

De meta is vrij divers, al lijkt er op het moment geen heel sterk aggro deck te zijn. Wel sterke control (mage, monk), midrange (Archer, sorcerer) en combo (Merric) decks.

[ Voor 30% gewijzigd door wiljanvdb op 07-06-2017 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
wiljanvdb schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 15:56:
Solo Arena is inderdaad heel makkelijk op de lagere ranks. Vanaf rank 4 of 3 begint de AI met constructed decks te spelen, waardoor het een stuk lastiger wordt. 2x een legendary is wel heel nice!

De meta is vrij divers, al lijkt er op het moment geen heel sterk aggro deck te zijn. Wel sterke control (mage, monk), midrange (Archer, sorcerer) en combo (Merric) decks.
Je hebt dan ook niet de achterlijke synergie van bijvoorbeeld een pirate warrior in HS.
En door de runes/prophesy is pure aggro inconsistent, imho.
Het is overall gewoon een betere game met minder RNG en waar skill dus wel net iets meer uitmaakt.

HS ziet er wat leuker en vooral afwisselender uit, maar ESL ziet er dan weer strakker uit met betere artwork imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiljanvdb
Dit weekend krijg je een gratis Event ticket, o.a. te gebruiken voor de nieuwe Gauntlet mode. Ik ben net 9-1 gegaan in Gauntlet met een Midrange Archer deck. Ik stond relatief eenvoudig op 8-0, totdat ik een hyper aggressieve Prophecy BattleMage tegenkwam waar ik echt niets tegen kon beginnen.

Ik had eigenlijk meer Control decks verwacht, vandaar mijn keuze voor een midrange Archer met lekker veel burst damage (de 2 5-drop chargers die 4 damage doen zijn zo sterk tegen control decks), maar ik kwam vooral midrange (2x Sorcerer, 3x Archer, 1 Warrior) tegen. De decks waar ik tegen speelde leken in ieder geval in de eerste 6 - 7 matches ook niet erg refined, dus volgens mij zijn er veel beginnende spelers die dit nu even proberen met de gratis ticket.

Helaas weinig aan de rewards gehad. De legendary kaart had ik al (Dawnbreaker) en uit de pakjes niets anders dan rares en commons, die ik ook al vrijwel compleet heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JulesvH
Het spel is sinds kort ook via steam te spelen.

Verder komt er 29 juni een uitbreiding gerelateerd aan skyrim.

YouTube: The Elder Scrolls Legends – Heroes of Skyrim E3 2017 Trailer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

wiljanvdb schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 15:56:

Dat verklaard dan gelijk waarom het daarna moeilijker werd, leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

JulesvH schreef op maandag 12 juni 2017 @ 15:13:
Het spel is sinds kort ook via steam te spelen.

Verder komt er 29 juni een uitbreiding gerelateerd aan skyrim.

YouTube: The Elder Scrolls Legends – Heroes of Skyrim E3 2017 Trailer
Nee joh, nog ff wachten met meer uitbreidingen ;). Ik ben gisteren net begonnen aan de eerste uitbreidingsset van 20 euro en daar ben ik nog wel ff zoet mee.

*edit, ff door zitten halen maar de expansion is klaar op normal.

[ Voor 6% gewijzigd door Ngangatar op 20-06-2017 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radensca
  • Laatst online: 20-08 12:08
Nog weinig leven in het topic..
Heerlijk spel, even gekeken of het wat was en vervolgens al tegen de 100 uur er in zitten haha.

Voor wie wil, voeg maar toe: Radensca

Spel is inmiddels ook op mac en tablets, binnenkort ook op mobile (TS aanpassen?)

[ Voor 20% gewijzigd door Radensca op 24-06-2017 09:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JulesvH
Weten jullie trouwens dat je 600 gold, 1500 soul gems of 1 legendary pack kunt krijgen door het bekijken van TESL streamers op twitch? Deze "drops" zijn ongeveer iedere 24 - 26 uur na je vorige drop. Je krijgt een whisper van Bethesda via twitch als je een drop hebt gekregen, vervolgens kun je die ingame claimen. Om kans te maken op drops dien je wel eerst je Bethesda account aan twitch te koppelen. Je status hoeft niet op "online" te staan. Je kunt dus ook gewoon een stream opzetten en AFK gaan. Zolang het een streamer is die aan dit programma deelneemt (eigenlijk alle grote streamers. Je kunt het ook vaak zien aan "!drop" in de titel)

https://bethesda.net/en/a.../introducing-twitch-drops

Het linken van je account:
YouTube: Twitch Drops - How to link Bethesda Account and get FREE rewards for...

Prima promotie van Bethesda!

Verder heeft de site legends-decks.com een "collection importer" en " deck tracker" voor de pc. Het houdt je winrates (per deck) bij en je kunt heel gemakkelijk je collectie exporteren en decks importeren naar/van legends decks.
Verder krijg je een overlay tijdens een match die je deck en de gespeelde kaarten van de tegenstander toont.
Deze tracker past geen game files aan. Het houdt alleen bij wat je zelf met pen en papier ook zou kunnen bijhouden, dus het is niet illegaal.

https://www.legends-decks...on-import-and-deck-export

Edit:
Als je "pre-ordered" in de Google play store (voor telefoon) krijg je een notificatie en een bonus, waarschijnlijk een legendary pack, als het spel in de app store komt.

[ Voor 29% gewijzigd door JulesvH op 24-06-2017 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JulesvH
De Heroes of Skyrim uitbreiding in beschikbaar.
Als je inlogt krijg je een van de 5 pre-made decks met kaarten uit de core en nieuwe set. De overige 4 pre-made decks zijn beschikbaar voor 500 gold per stuk. Wat overigens prima waar voor je gold is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Espresso14
Heb het spel weer ''herondekt'' na bijna een jaar afwezigheid (laatste post van mij in dit topic in augustus 2016 zag ik zojuist). Ben nu bijna 4 uur non-stop bezig n.a.v. het uitbrengen van de nieuwe expension. Ben echt lichtelijk hooked. Wat een toffe kaarten en mogelijkheden zijn er vergeleken met bijvoorbeeld Hearthstone (waar bij mij toch ook redelijk wat tijd in zit... ;-))

Hoop dat er meer enthousiastelingen zijn zoals ondergetekende! _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Espresso14 op 29-06-2017 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Espresso14
Even een (kleine) kick van dit topic ihkv de mobile launch: https://bethesda.net/en/a...-now-available-for-phones en omdat ik benieuwd ben of er inmiddels al meer Tweakers spelen.

Ik beleef nog steeds enorm veel plezier aan dit spel. Rank 5 is mijn max. Vind ik prima daar dit toch mooi twee kaarten oplevert aan het einde van het seizoen (https://bethesda.net/en/a...legends-july-monthly-card)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Zag ook de mobiele release voorbijkomen. Is dit spel toegankelijker dan Hearthstone? Merk na een aantal weken Hearthstone dat als je niet betaald je echt niet verder komt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Radensca
Exocet schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 11:48:
Zag ook de mobiele release voorbijkomen. Is dit spel toegankelijker dan Hearthstone? Merk na een aantal weken Hearthstone dat als je niet betaald je echt niet verder komt.
Er zijn twitch drops (gold, soul gems en legendary)

YouTube: Twitch Drops - How to link Bethesda Account and get FREE rewards for...

In mijn beleving is het spel heel toegankelijk.
Begin juni met de steam release aan begonnen, zit in deze season in rank 2 (meta shift sinds HoS).
Het is goed te doen, nu bijna elke weekend special events, de twitch drops en je hebt ook nog je solo/versus arena waarbij packs goed worden toegediend.

Ook is de community open en vriendelijk, devs zijn veel betrokken met de spelers.
Https://www.reddit.com/r/elderscrollslegends

[ Voor 14% gewijzigd door Radensca op 28-07-2017 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 17:52
Radensca schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 12:24:
[...]

Er zijn twitch drops (gold, soul gems en legendary)

In mijn beleving is het spel heel toegankelijk.
Begin juni met de steam release aan begonnen, zit in deze season in rank 2 (meta shift sinds HoS).
Het is goed te doen, nu bijna elke weekend special events, de twitch drops en je hebt ook nog je solo/versus arena waarbij packs goed worden toegediend.

Ook is de community open en vriendelijk, devs zijn veel betrokken met de spelers.
Https://www.reddit.com/r/elderscrollslegends
Hoe werken de twitch drops nadat je je account hebt gelinkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radensca
Junia schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 12:00:
[...]

Hoe werken de twitch drops nadat je je account hebt gelinkt?
Nadat je accounts zijn gelinkt met elkaar moet je een stream aanzetten van iemand die Legends speelt.
Nou moet de streamer drops aanzetten en vaak zetten mensen !Drop neer in de titel als aanduiding.
9 van 10 keer staat dit gewoon aan als standaard voor de streamers.

Nu is het een kwestie van RNG, wat ikzelf doe is gewoon een stream aanzetten op 160p en lekker afk aan laten staan, tussentijds even checken of de streamer er nog is.
Als je 1 van de drops krijgt, krijg je pm op twitch van Bethesda en als je inlogt claim je het.

~ Sorry voor de late reactie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struukduuker
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-03-2023
Sinds de mobile release van dit spel er ook maar aan begonnen. Moet zeggen dat na 3 jaar hearthstone dit spel echt een verademing is. Het speelt in mijn ogen zoveel fijner omdat je ook tijdens je tegenstander zijn beurt nog kansen krijgt om een Attack te counteren.

Er zijn genoeg spelers dus wachten op een tegenstander duurt meestal nog geen 3 seconden.

De story mode was ook wel leuk om te doen en solo arena is ook een leuke verandering voor de mensen die ff geen zin hebben in een pvp match.

Ik ben iig om, hearthstone staat nu stof te happen :p

[ Voor 27% gewijzigd door struukduuker op 08-08-2017 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radensca
Zijn er meer tweakers die er aan begonnen zijn?
Anders wel een leuk idee om wat mensen bij elkaar te hebben om wat potjes te spelen o.i.d.

Als er interesse is kan ik een Discord servert op zetten :)

[ Voor 47% gewijzigd door Radensca op 08-08-2017 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JulesvH
Yep, heb je een invite gestuurd.

Voor diegene die willen, voeg me maar toe.
TESL: JulesvH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• struukduuker
Add me maar op tesl: Struukduuker

Heb je geadd jules.

Heb bij hearthstone heel wat mensen in mijn friendlist.
Als je dan ineens een ander spel gaat spelen is het toch wel erg rustig met 0 friends haha.

[ Voor 58% gewijzigd door struukduuker op 09-08-2017 07:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AequitasII
Voor de mensen die nog willen beginnen met spelen (stap aub over van hearthstone..) is dit een mooie gelegenheid. Door twitch te kijken en je accounts te koppelen lukt het heel snel om gold, legendarisch en soul gems te sparen :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struukduuker
Dat twitch drop systeem is wel goed ja. Ben zelf geen f2p speler dus heb al wat geïnvesteerd en kan al leuke decks maken. Maar dat twitch drops systeem heeft me wel geholpen met geld in de zak te houden. Dit spel is zoveel f2p friendlier dan hearthstone is. Je kan veel makkelijker mee komen met de rest, ook zonder het spenderen van geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AequitasII
Klopt. Ik heb DB en in het verleden wat packs gekocht, maar dankzij de drops heb ik nu ook al bijna de gehele collectie. Komende maanden maar eens proberen legend te worden :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mighty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

Ik ben hier ook aan begonnen omdat het nu op mobile kan. Zijn er nog tips voor beginners? Zoals welk ras te kiezen...

|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AequitasII
Breton geeft de kans op de leukste legendaries. Je gold opsparen voor de starterpack (500G). Veel twitch kijken voor de twitch drops en je hebt binnen een paar weken een leuke collectie bij elkaar.

Lees en volg onderstaande guide!

https://www.reddit.com/r/...de_to_what_do_i_spend_my/

[ Voor 5% gewijzigd door AequitasII op 06-09-2017 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struukduuker
Mighty schreef op woensdag 6 september 2017 @ 09:15:
Ik ben hier ook aan begonnen omdat het nu op mobile kan. Zijn er nog tips voor beginners? Zoals welk ras te kiezen...
De beginners guide zal ik goed doorlezen in de reply boven mij.
Mijn grootste tip is dat je soms goed na moet denken over het breken van runes. Soms is het beter om een beurt of meerdere beurten te skippen van het face attacken. Een prophecy kan games echt swingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnosis
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15:02
Ik ben sinds deze week ook begonnen, omdat ik verveeld raakte met Hearthstone.

Ik kreeg het Parthunaax (of zoiets) deck gratis en heb de Ancano en Alduin starter decks gekocht. Het is tof om te spelen. Weer eens wat anders. Er zijn nog niet zo veel kaarten dus je ziet veel dezelfde.

Uiteraard zie je nog veel archetypes die bij andere TCG's ook veel voorkomen weer opduiken.

Je kan je er maar druk om maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:59

Dhrax

Prog Lord

Sinds gisteren per toeval deze game ook ontdekt. Echt een verademing t.o.v. Hearthstone welke ik eigenlijk al een jaar niet meer actief speel. Helaas is die game toch ten onder gegaan aan zijn eigen succes, voor mij althans. De game zelf is natuurlijk spring levend.

De game mechanics en GUI ogen zeer goed, Spel loopt ook lekker soepel, zelfs op de iPad zonder vertragingen. Wat me helaas wel vrij snel opviel zijn ook hier de idiote prijzen die ze voor packs durven te vragen ... al lijkt er wel veel meer value in te zitten dan HS ;)

Vanavond maar weer eens verder klooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-09 01:08
Dhrax schreef op maandag 18 september 2017 @ 11:07:
Sinds gisteren per toeval deze game ook ontdekt. Echt een verademing t.o.v. Hearthstone welke ik eigenlijk al een jaar niet meer actief speel. Helaas is die game toch ten onder gegaan aan zijn eigen succes, voor mij althans. De game zelf is natuurlijk spring levend.

De game mechanics en GUI ogen zeer goed, Spel loopt ook lekker soepel, zelfs op de iPad zonder vertragingen. Wat me helaas wel vrij snel opviel zijn ook hier de idiote prijzen die ze voor packs durven te vragen ... al lijkt er wel veel meer value in te zitten dan HS ;)

Vanavond maar weer eens verder klooien.
Je hoeft in principe niks te kopen in TES, door gewoon te spelen en aan Twitch te koppelen unlock je alles, als je gewoon Twitch openzet tijdens het spelen heb je heel snel goede decks. Heb zelf wel die adventures gekocht, die zijn ook echt leuk.

Speel zelf niet zoveel TES meer omdat ik Faeria, Gwent en Eternal leuker vind maar het blijft een goede CCG.
Hier ook ooit begonnen met HS omdat er eigenlijk geen goede online ccg's waren (de mtgo client is nog steeds een draak van een programma), maar als je eenmaal één van de andere online CCG's probeert zie je hoe saai HS eigenlijk is.
Ook TES gaat zoveel dieper dan het HS-principe van turn na turn op curve uitbraken van je deck en hopen op goede RNG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 21:40

Scighera

swim-bike-run

Mijn favo spel op de tabblet, en nee, geen ervaring met dit soort spellen, ik kom van TES, dus ben het gaan spelen om die naam.

Begonnen met geel rood een 2mnd geleden, toen een tijdje Assassin en nu dus als Scout, met succes.

Dit testpotje in Adept was een beetje overkill
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4456/37547651092_a63a6b1510_c.jpgScreenshot_20171008-231845 by Tn, on Flickr

Maar in de pvp ligt dit deck mij ook wel.

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Heeft iemand toevallig een Doom Wolf mount code voor Elder Scrolls Online die hij wil ruilen voor een ESL card pack code?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JulesvH
TESL heeft vanaf vandaag een "story expansion" genaamd Return to Clockwork City.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er nog mensen die spelen? Gisteren begonnen en hooked. Wil eigenlijk weten of het het waard is om voor 20 euro de expansions te kopen en niet dat ik er redelijk snel doorheen ben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AequitasII
Is het wel waard ja! En je coins opsparen voor de 500g decks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

AequitasII schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 20:50:
Is het wel waard ja! En je coins opsparen voor de 500g decks.
Heb gisteren mn eerste 500G deck gekocht, elke avond toch weer een aantal uur veel vermaak met deze game. Heb ook het gevoel dat het meekomen hierin makkelijk gaat dan bij Heartstone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AequitasII
Vanaf rank 9 ga je meer netdecks tegen je krijgen. De variëteit is echter veel groter dan bij bv hearthstone. Probeer vooral veel soorten decks uit eb kies de speelstijl die bij je past. Ga daar de Legends van craften. Je gaat idd veel sneller naar een volle collectie als bij andere Mtg’s. Vergeet ook de twitchdrops niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AequitasII schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 16:04:
Vanaf rank 9 ga je meer netdecks tegen je krijgen. De variëteit is echter veel groter dan bij bv hearthstone. Probeer vooral veel soorten decks uit eb kies de speelstijl die bij je past. Ga daar de Legends van craften. Je gaat idd veel sneller naar een volle collectie als bij andere Mtg’s. Vergeet ook de twitchdrops niet!
Ben nu voornamelijk met het imperial knight deck aan het spelen, op de een of andere manier kan ik me hierin meer verliezen dan in andere mtg's nu hopen dat de nieuwe Magic Arena ook wat is 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AequitasII
https://legends.bethesda....f-morrowind-available-now

Vorige week is de nieuwe uitbreiding: House of Morrowind uitgekomen!

Nieuwe features als three coloured decks, rally, plot, exalt en betray zorgen weer voor een gehele nieuwe meta. De meta was al goed met zeer veel diverse decks en is nu alleen maar nog beter geworden. Dat heeft Dire Wolf goed gedaan. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Het verbaast me dat dit topic niet zo actief is op GoT.

Ik ben recent begonnen met spelen nadat de behoefte aan een kaartspel begon te kriebelen. Aangezien ik geen zin had om weer in Hearthstone te stappen werd het al snel TESL.

In de eerste maand slechts tot rank 7 gekomen met een aangepast Aela's Companions deck en nu gold aan het sparen voor de stories. :)

• struukduuker
Nieuwe client is gisteren uitgekomen.
Ik vind het wel een verbetering voor mobile dan teminste.
Maar de look en feel zijn alleen niet meer zo "elder scrolls".
Pagina: 1