Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Router goed geinstalleerd?

Pagina: 1
Acties:

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:53
Hoi allemaal,

Ik heb naast mijn standaard Tele2 modem/router nu een externe router gekocht, een TP Link Archer C7. Nu ik de externe router heb aangesloten merk ik al een groot positief verschil in snelheid en bereik.

Wat ik nu heb gedaan:

- WLan functie van de router Tele2 uitgeschakeld;
- Internetkabel vanuit Tele2 router ingeplugd in mijn externe router WAN-poort.

De Tele2 router zit op 192.168.1.1 en de TP-Link op 192.168.0.1.

Als het goed is, is de externe router nu goed ingesteld toch? Alles werkt nu. DHCP hoeft ook niet veranderd te worden omdat beide routers op een ander IP-adres zitten?

Alvast bedankt!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:42

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je hebt hier twee keer NAT achter elkaar. Dat is niet optimaal - het kost je wat snelheid, mocht je ooit poorten willen forwarden levert het gedoe op en als je een apparaat direct op de Tele2 router aansluit kan het niet communiceren met apparaten achter de Archer C7.

Beter idee - stel de C7 in als een AP:
[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Oslik blyat! Oslik!

• Cheezborger
Bedankt voor je tip. Ik heb de Archer C7 als AP ingesteld. Echter kan ik nu niet meer inloggen op de Archer C7 via 192.168.0.1, is dat normaal?

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Dat is normaal ja, de Archer krijgt nu een IP adres via de dhcp van je tele2 routers. Even daarop inloggen, het IP van de Archer opzoeken en dan kun je daarmee weer inloggen.

• Cheezborger
Ok, bedankt! Laatste vraag, ik heb via Tele2 een 50 mb/s verbinding maar ik haal nu met mijn externe router 94 mb/s.
Is het zinvol om bij Tele2 up te graden naar 100 mb/s of zal dat niet veel verschil maken dan?

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-11 20:50

Younes

Wie, Wat, Waar?

Je wilt maar 1 router op je netwerk. Je hebt een router gekocht en ik vermoet dat je die voor wifi gaat gebruiken. Er zitten ook een aantal netwerkpoorten aan. Je kan dat apparaat dus als accesspoint gebruiken en de routerfunctie aan je tele2 router overlaten.

Stel de router in met een vast IP adres buiten de DHCP range van de tele2 router. Dan krijg je ook geen conflicten. Daarna plaats je een netwerkkabel vanaf de tele2 router naar 1 van de 4 netwerkpoorten van de TP link. Dus niet in de WAN poort van de TP link. Nu heb je een mooie accesspoint erbij...

...en waarom?

Pagina: 1