Oud muisje wordt binnenkort vervangen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InGen10
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:55
Ik zoek een?

Ik ben al een poosje op zoek naar een vervanger van mijn oude Razer Abyssus (1e generatie geloof ik, blauw logootje en een DPI switch onderop de muis (450-1800-3500). Ik dacht: ''nieuwe muis nodig, deze oude abyssus vind ik perfect in de hand liggen dus ik haal gewoon even een nieuwe abyssus'' :9

...

niet dus, er is een ''vernieuwd'' model op de markt welke imho een afschuwelijk scrolwiel heeft en hij voelde ook veel groter aan. Dus toen ben ik verder gaan kijken naar andere modellen.

Omdat ik een Steelseries ramplank, muismat en headset bezit keek ik eerst naar dit merk. De Rival 300 en hoger vond ik allemaal te groot dus bleef de rival 100 over. Deze lag wel redelijk in de hand maar vond hem wel erg goedkoop aanvoelen, en de switches onder de muisknoppen voelden net wat sponsiger aan (of komt dit omdat het een mediamarkt model was die iedereen heeft kunnen mishandelen?)
Vervolgens vond ik de sensei muizen wel erg lekker in de hand liggen, maar ik las dat laser sensoren allemaal een acceleratie bevatten waardoor die voor mij al afvallen.

Toen keek ik weer even stiekem bij Razer, en daar leek mij de ouroboros ook wel geschikt, omdat deze zo goed aan te passen valt, en deze is ook vast wel lekker compact te maken.. maar deze bevat ook een laser sensor.. Ook is deze draadloos wat mij ook een beetje afschrikt. Ook zijn de reviews redelijk verdeeld over deze muis.

Wat is je budget?

rond de 100 euro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?

Deze oude abyssus klikt zeer fijn en het rubberized plastic goedje wat erop zit spreken mij ook zeer aan; alle muizen die dit ook hebben, hebben een streepje voor.

Ook zoek ik een sensor zonder acceleratie of jitter. (betekend dit dat alle laser sensoren afvallen?)

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

Ik speel voornamelijk FPS games en gebruik een Steelseries Qck mini muismat. Mijn grip is een soort fingertip/claw combi: mijn hand lijkt op de muis te rusten maar ik raak deze niet aan met de palm van mijn hand, de muis beweeg ik door mijn vingers te bewegen terwijl de muis van mijn hand/pols op een vaste plek blijven liggen (als dit te begrijpen is :P)

TLDR:

Abyssus: aan vervanging toe.
Zoek een nieuwe muis geschikt voor kleine handen voor mijn claw/fingertip grip combi.
Veel muizen vast gehad; de meesten waren echt te groot.

muizen die ik heb overwogen: Steelseries Rival 100, Sensei RAW, Razer Abyssus V2, Ouroboros(nog niet vast gehad)

Ergonomische muizen en meer dan 3 muisknoppen vind ik overbodige luxe.

eigenlijk zoek ik een nieuwe oude Abyssus met jitterloze sensor :+

Fujifilm X-T5 | XF16mm f1.4 | XF35mm f2.0 | XF18-55 f2.8-4 | Helios 44-2 58mm f2.0 | Nikon Z5 | Nikon Z5ii | Z 40 f2.0 | Z 50 f1.8 S | Z 85 f1.8 S | Z 105 MC f2.8 | Tamron 28-70 F2.8 v2 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-09 12:44
De oude versie is nog steeds via Amazon te bestellen... als je het echt graag weer zou willen is dat denk ik je beste optie.

https://www.amazon.com/gp...p_0?ie=UTF8&condition=all

Edit: volgens mij is de oude ook nog 'gewoon' te krijgen, zoek eens naar de Abyssus Essential... is blijkbaar in gelimiteerde oplage uitgebracht.

[ Voor 25% gewijzigd door MicGlou op 28-07-2016 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InGen10
MicGlou schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 16:09:
De oude versie is nog steeds via Amazon te bestellen... als je het echt graag weer zou willen is dat denk ik je beste optie.

https://www.amazon.com/gp...p_0?ie=UTF8&condition=all

Edit: volgens mij is de oude ook nog 'gewoon' te krijgen, zoek eens naar de Abyssus Essential... is blijkbaar in gelimiteerde oplage uitgebracht.
Dankje voor je reactie!

Ik houdt die optie dan nog even open inderdaad, al vind ik die prijzen voor een nieuw exemplaar wel erg aan de hoge kant. Ook zijn dat eerste generatie abyssusen(?) en die sensor (zoals die van mij) vertonen best vaak jitter en daar zou ik ook best zonder kunnen ;)

Over de ''essential'' kan ik niet zoveel vinden, razer noemt de abyssus voluit ''Razer Abyssus essential ambidextrous gaming mouse'' dus als ik google op ''Abyssus essential'' vind ik eigenlijk alle exemplaren die ooit zijn uitgebracht.

Ligt het aan mij of bestaan er relatief weinig muizen van dit kleinere formaat?

Fujifilm X-T5 | XF16mm f1.4 | XF35mm f2.0 | XF18-55 f2.8-4 | Helios 44-2 58mm f2.0 | Nikon Z5 | Nikon Z5ii | Z 40 f2.0 | Z 50 f1.8 S | Z 85 f1.8 S | Z 105 MC f2.8 | Tamron 28-70 F2.8 v2 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:32

MsG

Forumzwerver

Wat is het euvel met de huidige muis? Ik heb mijn MX518 eens helemaal open gehaald, schoongewassen, etc. en hij was weer als nieuw. Dat zou je ook eens kunnen proberen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
MsG schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 16:20:
Wat is het euvel met de huidige muis? Ik heb mijn MX518 eens helemaal open gehaald, schoongewassen, etc. en hij was weer als nieuw. Dat zou je ook eens kunnen proberen.
En als de knopjes niet goed meer werken kan je zo voor een paar centen nieuwe microswitches erop solderen (3 pootjes) :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InGen10
MsG schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 16:20:
De muis die ik nu heb lijkt steeds meer jitter te gaan vertonen, al weet ik niet of dat wel mogelijk is of dat ik er nu gewoon meer op aan het letten ben..

Ook piept het scrolwiel ontzettend tijdens het scrollen wat erg vervelend begint te worden. Daarnaast ben ik bang dat de kabel het binnenkort gaat begeven omdat hier enkele hoeken in zitten door het vele verplaatsen van de muis naar verschillende locaties.

Qua gebruik is het nog wel goed te doen hoor, misschien dat het ook gewoon een beetje begint te kriebelen voor wat nieuws :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-09 13:06

Soggney

Zeekomkommer

Persoonlijk ben ik zeer tevreden van de roccat xtd, deze is ook in optische vorm te verkrijgen.
Blijf zeker weg van RAT. my 2 cents.

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InGen10
Soggney schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 16:28:
Persoonlijk ben ik zeer tevreden van de roccat xtd, deze is ook in optische vorm te verkrijgen.
Blijf zeker weg van RAT. my 2 cents.
Heb jij de laser versie? Zo ja dan ben ik wel benieuwd naar hoeveel je van enige acceleratie merkt eigenlijk en of dit opvalt in het dagelijkse gebruik?

Voor de xtd, zelf ben ik niet zo weg van ergonomisch gevormde muizen, omdat deze vaak voor palm-grip users zijn.

De RAT heb ik nog niet zoveel over kunnen vinden, zijn hier veel bekende problemen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tritimee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:03
waarom eigenlijk geen Logitech muizen?

Ik ben persoonlijk echt fan van de vormgeving. Heb tegenwoordig een G400S, vind dit een van de beste muizen waar ik ooit mee heb gewerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-09 13:06

Soggney

Zeekomkommer

Zelf heb ik de laser versie, maar zit op een sense van 1600 of 800 dpi. Waarbij ik geen issues heb van acceleratie. Andere roccat kone versies hebben ofwel laser ofwel een optische sensor. Maar misschien vind je je gading wel bij andere muizen. Ik raad deze vooral aan wegens de bouwkwaliteit.

Van RAT had ik de 5 versie, maar de bouwkwaliteit laat te wensen over. 1 van de zijknoppen was volledig losgekomen toen ik die als push to talk knop had. Een vriend heeft hun keyboard, wat serieuze slijtage vertoond, sindsdien heb ik hun hele gamma afgeschreven.

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InGen10
tritimee schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 16:35:
waarom eigenlijk geen Logitech muizen?

Ik ben persoonlijk echt fan van de vormgeving. Heb tegenwoordig een G400S, vind dit een van de beste muizen waar ik ooit mee heb gewerkt
De logitech muizen die ik tot nu toe allemaal in de hand heb gehad waren allemaal van die enorme ''ergonomische'' muizen; ik ben voor de rest niet zo heel bekend met logitech muizen en kon op hun site niet zo 123 een kleinere claw-grip muis vinden. Misschien dat de 303 niet zo groot is? al heeft deze wel een vreemd uiterlijk met die aflopende palm grip. Als ik weer eens een mediamarkt binnenwandel zal ik hier ook zeker even naar kijken.

Voor mijn laptopje gebruik ik een Logitech M235, hier kan ik ook wel redelijk een potje WoT mee spelen al ontstaat er na een paar uur wel een beetje kramp (wat logisch lijkt met zo'n mini-laptop muisje)
Soggney schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 16:41:
Zelf heb ik de laser versie, maar zit op een sense van 1600 of 800 dpi. Waarbij ik geen issues heb van acceleratie. Andere roccat kone versies hebben ofwel laser ofwel een optische sensor. Maar misschien vind je je gading wel bij andere muizen. Ik raad deze vooral aan wegens de bouwkwaliteit.

Van RAT had ik de 5 versie, maar de bouwkwaliteit laat te wensen over. 1 van de zijknoppen was volledig losgekomen toen ik die als push to talk knop had. Een vriend heeft hun keyboard, wat serieuze slijtage vertoond, sindsdien heb ik hun hele gamma afgeschreven.
Dankje voor je antwoord, ook mooi om te weten dat je op lagere DPI's weinig last hebt van acceleratie, misschien dat laser sensoren dan toch niet volledig af te schrijven zijn..

[ Voor 31% gewijzigd door InGen10 op 28-07-2016 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13:28
Heb je al eens maar de Logitech g502 gekeken die heeft aan de zijkant rubberen pads en ligt heerlijk in de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjm De Groot
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02-2021
Zowie muizen zijn ook heerlijke knaagdieren zou daar ook eens kijken.

I7 8700K, MSI PRO CARBON Z370, GTX MSI 1080, 16 gigabyte ddr4 3200.

Pagina: 1