Ik vroeg me af waarom efi het filesysteem fat32 gebruikt?
Wie kan mij vertellen waarom Apple dit gedaan heeft.
Welke verklaring zit hier achter?
Waarom niet? Het is niet alsof FAT32 nadelen kent waar de piepkleine EFI partitie problemen gaat ondervinden. Het is een open standaard ten slotteHavelock schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 15:19:
Ik vroeg me af waarom efi het filesysteem fat32 gebruikt?
I reject your reality and substitute my own
Ik denk dat dat de hoofdreden is, vrijwel alle (desktop-)OS'es zijn compatible met FAT32, dus het kan in de toekomst ook niet zo gauw misgaan wanneer OS X bijvoorbeeld overgaat op een ander default filesystemnelizmastr schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 15:36:
[...]
Waarom niet? Het is niet alsof FAT32 nadelen kent waar de piepkleine EFI partitie problemen gaat ondervinden. Het is een open standaard ten slotte
Kalm aan! En rap een beetje!
Dat is het strikt genomen niet. Het is proprietary van Microsoft, en je moet eigenlijk ook een licentie halen als je het wilt inbouwen.nelizmastr schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 15:36:
[...]
Waarom niet? Het is niet alsof FAT32 nadelen kent waar de piepkleine EFI partitie problemen gaat ondervinden. Het is een open standaard ten slotte
[ Voor 7% gewijzigd door Daedalus op 28-07-2016 16:20 ]
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq