Windows 10 wil naar laatste versie updaten*

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreenEye
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-09 23:35
Ik heb op mijn PC windows 10 geinstalleerd staan. (Al bijna een jaar en zonder problemen)
Nu krijg ik op een nogal dwingende manier een scherm voor me neus waarop staat dat ik windows 10 moet installeren.

Ik snap niet hoe dit mogelijk is.

Ik kan het annuleren maar als ik mijn pc opnieuw opstart komt het scherm gewoon keihard terug.
Als ik op nu bijwerken druk gaat hij heel windows 10 downloaden en waarschijnlijk opnieuw installeren

Wat is dit voor achterlijk gedoe. 8)7

Hoe kom ik ervan af ?

Op mijn 2e PC (Ook windows 10) krijg ik deze melding niet.

Afbeeldingslocatie: https://www.image-share.com/upload/3289/267m.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door GreenEye op 28-07-2016 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:33

nFo

Is gewoon een Windows 10 update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-08 23:08
Lijkt er op dat je (aangezien je al bijna een jaar ervan gebruik maakt) een testversie hebt draaien, en dat ze graag willen dat je de officiële release versie draait, lijkt me niet zo gek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreenEye
hugoy schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 15:09:
Lijkt er op dat je (aangezien je al bijna een jaar ervan gebruik maakt) een testversie hebt draaien, en dat ze graag willen dat je de officiële release versie draait, lijkt me niet zo gek...
Beide zijn dezelfde versie, geïnstalleerd met dezelfde ISO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreenEye
nFo schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 15:09:
Is gewoon een Windows 10 update.
Waarom krijgt de andere pc deze melding dan niet ?
Beide zijn identiek aan elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je nou eens vertelt welke build/versie van 10 het is...
Wellicht draai je nog de initiële versie en is dit de upgrade naar 1511. ;)
Zou ik dan even overslaan en wachten tot volgende week woensdag, kun je 1607 installeren, scheelt weer wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-10 11:20
GreenEye schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 15:12:
[...]

Waarom krijgt de andere pc deze melding dan niet ?
Beide zijn identiek aan elkaar.
Komt misschien een dag later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
De uitrol van een nieuwe Windows 10 build gaat gefaseerd. Toen de 1511 build uitkwam zat er een paar dagen tussen voordat al mijn PC's de nieuwe build via Windows Update aangeboden kregen.

Zonder te weten op welk build nummer je nu zit valt hier weinig over te zeggen. Het is nog een week te vroeg voor de Anniversary Update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-09 00:37
Om de versie te weten te komen dan het winver commando uit via het zoekveld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik kreeg die popup net ook, ook op een up to date windows 10 build 10240 machine. (accu was leeg dus nog niet daadwerkelijk die update uit kunnen voeren)

Of dit is een voorbereidende update op de anniversary update, of de update zelf. Ik gok op het laatste.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-10 22:13

TheVMaster

Moderator WOS
DrivinUCrazy schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 21:40:
Ik kreeg die popup net ook, ook op een up to date windows 10 build 10240 machine. (accu was leeg dus nog niet daadwerkelijk die update uit kunnen voeren)

Of dit is een voorbereidende update op de anniversary update, of de update zelf. Ik gok op het laatste.
Eh...Windows 10 build 10240 is niet een up to date Windows versie. De huidige versie is build 10586 (toch? ik zit al maanden in de 14xxx range) ook wel build 1511 geheten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dat zou dan een hoop verklaren. Ik heb dat buildnummer net opgezocht en in mijn post geëdit na een herstart. Voor zover ik wist was die pc up to date, geen idee waarom die dan zo ver achter liep. Anyway, ik heb net de update opnieuw gestart.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
TheVMaster schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 22:47:
Eh...Windows 10 build 10240 is niet een up to date Windows versie. De huidige versie is build 10586 (toch? ik zit al maanden in de 14xxx range) ook wel build 1511 geheten.
Buiten het Insider programma op zijn er nog maar twee grote releases geweest. De RTM versie (build: 10240) en de November update (build: 10586).
DrivinUCrazy schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 21:40:
Ik kreeg die popup net ook, ook op een up to date windows 10 build 10240 machine.
Je werkt nog met de RTM versie van Windows 10. Dit is denk ik de November update. De Anniversary update komt pas 2 augustus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Het gaat in mijn geval om een asus transformer tablet. Ik denk ook dat deze nu de november update krijgt, mogelijk als voorbereiding op volgende week. Geen idee waarom die dan nu al een half jaar achter loopt, terwijl de rest van de maandelijkse updates netjes zijn binnen gekomen.

Wel heb ik nu te weinig schijfruimte, ik moet nog 8 GB vrij zien te maken...

Mijn desktop pc die vanaf dag een op windows 10 over is, heeft inderdaad een nieuwere build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
DrivinUCrazy schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 23:03:
Het gaat in mijn geval om een asus transformer tablet. Ik denk ook dat deze nu de november update krijgt, mogelijk als voorbereiding op volgende week. Geen idee waarom die dan nu al een half jaar achter loopt, terwijl de rest van de maandelijkse updates netjes zijn binnen gekomen.
De RTM build wordt gewoon onderhouden naast de 1511 build. Alleen zal het denk ik werken net als met service packs. Je krijgt nog een beperkte tijd patches, maar na een tijd moet je echt over op de nieuwe build.

Sowieso installeren nieuwe builds automatisch. De 1511 update ging voor mij geheel automatisch. Mogelijk dat die bij jou dan nooit gelukt is door een gebrek aan schijfruimte.
Wel heb ik nu te weinig schijfruimte, ik moet nog 8 GB vrij zien te maken...
Ik geloof dat je ook een USB stick tijdelijk kan gebruiken om meer ruimte te verkrijgen voor de setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dat zal wel moeten, ik ga niet meer schijfruimte vrij krijgen dan 8,5 GB. :P Ik heb er 16 nodig.

Dat zal de automatische installatie van deze build inderdaad altijd hebben geblokkeerd. Nu de anniversary update aanstaande is, wordt deze update blijkbaar alsnog gepusht. Wel vreemd dat ik nooit eerder een popup met een foutmelding heb gezien; deze is me echt nooit aangeboden op deze tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-10 22:13

TheVMaster

Moderator WOS
CMD-Snake schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 22:54:
[...]

Buiten het Insider programma op zijn er nog maar twee grote releases geweest. De RTM versie (build: 10240) en de November update (build: 10586).
I know :+
[...]

Je werkt nog met de RTM versie van Windows 10. Dit is denk ik de November update. De Anniversary update komt pas 2 augustus.
Denk het ook.....hij moet maar snel upgraden denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

DrivinUCrazy schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 23:29:
Dat zal wel moeten, ik ga niet meer schijfruimte vrij krijgen dan 8,5 GB. :P Ik heb er 16 nodig.

Dat zal de automatische installatie van deze build inderdaad altijd hebben geblokkeerd. Nu de anniversary update aanstaande is, wordt deze update blijkbaar alsnog gepusht. Wel vreemd dat ik nooit eerder een popup met een foutmelding heb gezien; deze is me echt nooit aangeboden op deze tablet.
Laatst was er een topic van iemand met een vrijwel identiek probleem (alleen dan met de upgrade van 8.1 naar 10). Ik stuurde deze link: https://www.thurrott.com/...t-or-laptop-to-windows-10 Een stickje of geheugenkaart zou moeten werken.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik krijg die optie om externe opslag te gebruiken helemaal niet. :?
En tja, misschien is het sowieso gewoon makkelijker om volgende week clean te installeren met een installatie-usb van de nieuwste build. (als Microsoft die ook vrijgeeft, en niet de RTM versie waar vervolgens nog 1 of 2 grote updates overheen moeten)

Inmiddels heb ik het topic overigens wel gekaapt van GreenEye, dat was niet mijn bedoeling. Mijn excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Stick nu maken heeft de updates van deze maand er al in, dus je hoeft niet te wachten. ;) Alleen als je clean met de anniversary update er al in wilt installeren. Maar dan moet je wat langer dan 1 week wachten, beter doe je 't een paar dagen tot week na Patch Tuesday.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 11:39:
Ik krijg die optie om externe opslag te gebruiken helemaal niet. :?
Als je vanaf een stick de upgrade doet naar de 1511 build dan krijg je die optie wel.

Een Asus Transformer heeft bijzonder weinig opslag normaliter. Je kan ook kijken in Windows 10 om compressie aan te zetten op je schijf. Ik geloof dat Windows 10 dit al automatisch doet als je een schijf hebt kleiner dan 32GB.

Alternatief kan je kijken of je tijdelijk ruimte kan maken door wat spullen (tijdelijk) op te ruimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Inmiddels met de media creation tool een up-to-date usb-stick gemaakt, en daarmee de tablet probleemloos geupgrade naar de Anniversary Update. Daarbij was het niet eens nodig om externe opslag te gebruiken.

Ik heb dus die USB-stick aangemaakt, en gewoon vanuit windows de setup gestart. Zo werd het netjes een upgrade in plaats van een clean installatie.

Pagina: 1