Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Bluetooth puinhoop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Bruin Poeper
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Heb een nieuwe PC met Win10.
Ik gebruik 2 Bluetoothapparaten: muis en printer.

Daarnaast wordt weergegeven "gereed om te koppelen":
(1) ANL7268L
(2) DVTBluetooth
(3) Onbekend
(4) Onbekend
(5) Onbekend
(6) Onbekend
Soms verdwijnt een nog niet gekoppeld apparaat of komt er een bij.

Mijn vraag is: wat voor apparaten zijn dit? Het kunnen apparaten van mijn buren zijn, maar ook mijn eigen spullen.
Mijn TV kan een bluetooth muis/toetsenbord gebruiken, maar ook met telefoon bediend worden (denk ik).
Mijn telefoon Samsung 4Smini heeft geloof ik 3 of 4 Bluetooth 'lijnen': het kan voor een hoofdtelefoon zijn, een muis, afstandsbediening, PCverbinding voor gegevensoverdacht. Op oude PC heeft bluetooth voor S4mini nooit goed gewerkt hebben omdat de drivers niet gevonden werden.
Nu er zoveel onbekende apparaten zijn weet ik echt niet meer welke ik (en voor welke functie) moet koppelen.

Om over te dsicussieren:
Eigenlijk blijkt Bluetooth een steeds grotere puinhoop als een onbekend niet gekoppeld apparaat niet zegt welk apparaat+functie hij vertegenwoordigt. Buetoothdingen moeten zich beter identificeren. :O }:O :(

[ Voor 3% gewijzigd door Bruin Poeper op 28-07-2016 14:57 ]

Alle reacties

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:12

Croga

The Unreasonable Man

Ik heb nog nooit mee gemaakt dat een apparaat als "onbekend" stond, tenzij het apparaat te ver weg was (en dus zowieso niet te koppelen) of nog bezig was met ontdekt te worden.

Daarnaast heb ik nog nooit mee gemaakt dat een apparaat geen handleiding in stond met de informatie over hoe hij zich identificeert.

Ofwel: Ik heb helemaal geen bluetooth puinhoop. Wellicht dat het jouw puinhoop is maar Bluetooth heeft geen problemen.

• Bruin Poeper
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Croga schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 14:56:
Ik heb nog nooit mee gemaakt dat een apparaat als "onbekend" stond, tenzij het apparaat te ver weg was (en dus zowieso niet te koppelen) of nog bezig was met ontdekt te worden.

Daarnaast heb ik nog nooit mee gemaakt dat een apparaat geen handleiding in stond met de informatie over hoe hij zich identificeert.

Ofwel: Ik heb helemaal geen bluetooth puinhoop. Wellicht dat het jouw puinhoop is maar Bluetooth heeft geen problemen.
Je hebt dus weinig ervaring...

De kwalificatie 'Beste antwoord' zou ik er niet voor geven, ook al schijn je jezelf die pluim wel waard te vinden.

[ Voor 9% gewijzigd door Bruin Poeper op 28-07-2016 20:00 ]