SSD niet zichtbaar in schijfbeheer Win10

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mensbeervarken
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-11-2024
Beste tweakers,

Onlangs heb ik een Samsung 750 evo 250GB SSD aangeschaft. Ik heb de SSD met de benodigde kabels aangesloten. Mijn BIOS geeft aan dat de nieuwe SSD is gedetecteerd. De SSD wordt ook gedetecteerd door het apparaatbeheer in Windows 10.

Mijn probleem ligt bij het schijfbeheer. Daar wilde ik mijn SSD initialiseren, maar de SSD staat niet tussen beschikbare schijven. Ik heb vervolgens schijfbeheer opnieuw laten zoeken naar beschikbare schijven. Helaas geen succes. Vervolgens Samsung Magician software geinstalleerd. Daar wordt de SSD getecteerd, maar zijn alle acties vergrendeld. Ik heb vervolgens verschillende SATA kabels geprobeerd en een clean install van windows 10 gedaan. Nog steeds geen succes. Ook heb ik in de BIOS van mijn moederbord gechecked of AHCI mode was geactiveerd. Dit was inderdaad het geval.

De hardware die ik gebruik:
Intel 4790k
Asrock Z97 Extreme 6
16 Gig RAM van kingston
EVGA gtx 1070
Samsung 840 120GB SSD (Boot drive)
Toshiba 2TB HDD (Storage)
Samsung 750 evo 250GB (SSD die dus de problemen geeft)
Windows 10 pro

Mijn vraag aan jullie is het volgende: wat kan dit veroorzaken en hoe kan ik dit oplossen?

Alvast bedankt.

Edit: Ik heb dezelfde SSD in een andere PC met windows 8.1 geinstalleerd. Daar werkt de schijf wel naar behoren. Het probleem op windows 10 is nog niet opgelost.

Edit 2: Het probleem heeft zich nu "vanzelf" opgelost. Na een paar maal herstarten werd de SSD ineens wel herkent. Het probleem is nu dan ook opgelost.

[ Voor 11% gewijzigd door mensbeervarken op 28-07-2016 15:59 ]