iPad Air 2 voor school

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:50

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Topicstarter
Tweakers,

Mijn zoon gaat naar de middelbare school en moet een iPad aanschaffen. Dit kan via een speciaal aanschaf programma via Amac. Je kan inloggen op een speciale website van amac met je leerling nummer en dan kun je een iPad aanschaffen met korting.

Ik zelf heb de volgende 2 op het oog:

iPad Air 2 Wifi 16GB
iPad Air 2 Wifi 64GB

Je kan andere ipads kopen, bv de mini 4, maar die vind ik qua beeldscherm toch iets te klein voor mijn zoon.

Naast de iPad kun je ook een Amac Zelfverzekerd verzekering afsluiten en een beschermhoes kopen. Al met al loopt dit aardig in de euro's echter wordt er op de school wel actief gebruikt gemaakt van de iPad in de onderwijs methoden dus eigenlijk ontkom je er niet aan.

De vragen die ik heb:
1. Is die 16GB voldoende ? Uiteraard heb ik al rond gevraagd bij collega's etc etc. en die geven allemaal aan dat 16GB toch wel krap is. Echter mijn zoon heeft een gloednieuwe game laptop op Windows waar hij het meeste op zit en doet. Foto's maken op de iPad gaat hij nauwelijks doen en muziek heeft hij ook niet. Maar goed, als al zijn vriendjes spelletje X en Y en Z erop hebben staan, dan gaat hij dat ook wel doen en is dat ding natuurlijk wel zo vol.

De iPad moet wel 3-4 jaar meegaan op school, dus is die 16GB dan voldoende ?

2. Die Amac Zelfverzekerd verzekering (http://www.a-mac.nl/service-diensten/verzekering-apple/) is 90€ + 9€ administratie kosten. Is dit het waard voor 3 jaar verzekering ? De standaard dingen zijn verzekerd en ik heb de voorwaarden ook doorgenomen. Allemaal vrij standaard, maar ik ken jongens van 12. Die zitten te kloten met hun rugtas waar de iPad in zit en voor je het weet zit er een barst in het scherm of deuk in de behuizing. Eigen risico is wel maar 50 euro. Dat ligt bij mijn inboedelverzekering/aansprakelijkheidsverzekeringen minimaal 50€ hoger, dus 100€ of meer per geval.

Dus in het kort: 16GB of 64GB nemen en wel of niet een Amac Zelfverzekerd verzekering nemen ?

Ik hoor graag de adviezen/ervaringen.

XBL: MRE Inc

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes-
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:06
MRE-Inc schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 14:20:
Tweakers,

Mijn zoon gaat naar de middelbare school en moet een iPad aanschaffen. Dit kan via een speciaal aanschaf programma via Amac. Je kan inloggen op een speciale website van amac met je leerling nummer en dan kun je een iPad aanschaffen met korting.

Ik zelf heb de volgende 2 op het oog:

iPad Air 2 Wifi 16GB
iPad Air 2 Wifi 64GB

Je kan andere ipads kopen, bv de mini 4, maar die vind ik qua beeldscherm toch iets te klein voor mijn zoon.

Naast de iPad kun je ook een Amac Zelfverzekerd verzekering afsluiten en een beschermhoes kopen. Al met al loopt dit aardig in de euro's echter wordt er op de school wel actief gebruikt gemaakt van de iPad in de onderwijs methoden dus eigenlijk ontkom je er niet aan.

De vragen die ik heb:
1. Is die 16GB voldoende ? Uiteraard heb ik al rond gevraagd bij collega's etc etc. en die geven allemaal aan dat 16GB toch wel krap is. Echter mijn zoon heeft een gloednieuwe game laptop op Windows waar hij het meeste op zit en doet. Foto's maken op de iPad gaat hij nauwelijks doen en muziek heeft hij ook niet. Maar goed, als al zijn vriendjes spelletje X en Y en Z erop hebben staan, dan gaat hij dat ook wel doen en is dat ding natuurlijk wel zo vol.

De iPad moet wel 3-4 jaar meegaan op school, dus is die 16GB dan voldoende ?

2. Die Amac Zelfverzekerd verzekering (http://www.a-mac.nl/service-diensten/verzekering-apple/) is 90€ + 9€ administratie kosten. Is dit het waard voor 3 jaar verzekering ? De standaard dingen zijn verzekerd en ik heb de voorwaarden ook doorgenomen. Allemaal vrij standaard, maar ik ken jongens van 12. Die zitten te kloten met hun rugtas waar de iPad in zit en voor je het weet zit er een barst in het scherm of deuk in de behuizing. Eigen risico is wel maar 50 euro. Dat ligt bij mijn inboedelverzekering/aansprakelijkheidsverzekeringen minimaal 50€ hoger, dus 100€ of meer per geval.

Dus in het kort: 16GB of 64GB nemen en wel of niet een Amac Zelfverzekerd verzekering nemen ?

Ik hoor graag de adviezen/ervaringen.
Ik zou zelf kiezen voor de 64GB variant, 16GB is minimaal (eigenlijk zou ik eerst kijken of er familieleden zijn die nog een oude iPad hebben liggen waar ze niks mee doen). Overigens ligt het er natuurlijk ook aan wat er met de iPad op school gedaan wordt. Is een iPad verplicht? Ik vind het interessant dat ze dit zomaar kunnen verplichten, maar dit zal wel ter vervanging zijn van studieboeken.

Verder zou ik de Amac verzekering vergelijken met Applecare: http://www.apple.com/nl/s.../applecare-plus-voor-ipad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExploitSolo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-09 18:45
Wat is het prijs verschil tussen de 16GB en de 64GB? Dit lijkt me deels ook relevant.
Daarnaast zou je ook kunnen om zelf via een andere partij een goede case te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Topicstarter
ExploitSolo schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 15:14:
Wat is het prijs verschil tussen de 16GB en de 64GB? Dit lijkt me deels ook relevant.
Daarnaast zou je ook kunnen om zelf via een andere partij een goede case te kopen.
Prijzen zijn alsvolgt:

iPad Air 2 Wifi 16GB:
Normale prijs via Amac: 439€
Speciale prijs voor leerlingen: 386€
54€ korting

iPad Air 2 Wifi 64GB:
Normale prijs via Amac: 539€
Speciale prijs voor leerlingen: 474€
65€ korting

De cases kosten:
C6 Shield Bookcase iPad Air 2 - Zwart: 35€
of
Leba Protector Case iPad Air 2 - Black: 29,99€

De Amac verzekering kost:
89,95€ + 9,95€ administratie kosten, totaal dus €100

Familie leden hebben geen iPad liggen die ze niet gebruiken. Op marktplaats heb ik ook al gekeken, maar dan zit je nog met prijzen die hooguit een paar tientjes onder de bovenstaande prijzen liggen met het feit dat sommigen gewoon al 1.5 jaar oud zijn.

De iPad is niet verplicht en vervangt ook de studie boeken niet, maar het wordt sterk aangeraden. Ben naar een voorlichtingsavond geweest en daar werd verteld dat bv wiskunde erg veel gebruik maakt van de iPad, maar Engels weer veel minder en er zijn nog meer vakken die wel met de iPad werken, en ook vakken die niet of veel minder de iPad gebruiken. De algehele tendens is dat de meeste ouders wel een iPad aanschaffen of al hebben. Aangezien wij hier thuis alles van Microsoft hebben (tablets, laptops, telefoons en game consoles) is de iPad dus een extra uitgave. Ik snap ook niet waarom ze niet BYOD gebruiken. De meeste van mijn zoon's vriendjes hebben allemaal een game laptop en de rest van de leerlingen heeft ook wel een laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 11:09
16GB is an sich ruim voldoende. Het hangt een beetje af van wat die school voor eisen heeft. Het opslaan van wat lesmateriaal met evt. zelfs wat kleine video's gaat niet meer dan een paar GB innemen. En ik zou denken dat als de school een 16GB aanbiedt als optie, dat deze dan ook voldoet aan de minimale vereisten.

Meer opslagruimte ga je wel nodig hebben als je (naast school) serieus gebruik wil maken van die iPad. Met een paar games krijg je die 16GB bijv. zo vol. Idem met video's of veel muziek/foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubyn
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 01-05 05:39
16 GB is zoals gezegd inderdaad aan de krappe kant. Voor schoolboeken/apps is het voldoende, maar na verloop van tijd wil je je toch graag spelletje erop zetten, of toch wat meer ermee doen (het apparaat is immers duur genoeg, dus waarom zou je het gebruik ervan beperken tot school?).

Verder zou ik goed kijken bij de grote en kleinere elektronica winkels naar de iPads, hoewel sommige scholen goede aanbiedingen voor leerlingen hebben, loont het zich vaak toch even te kijken naar de aanbiedingen die op dat moment gelden. Zo heb ik toch een paar honderd euro kunnen besparen.

Of de verzekering nodig is ligt echt aan de manier hoe er met de iPad om wordt gegaan, zoals je zelf al zegt wordt er niet altijd even voorzichtig mee omgegaan, dus kan dit misschien handig zijn. Zelf zie ik mijn omgeving dat het nog wel mee valt hoe snel het kapot gaat als je er normaal mee omgaat, maar ik raad wel aan om een degelijke beschermhoes te kopen. Indien mogelijk is een hoes voor in de tas ook handig (misschien zit er al een schuimrubberen vak in de rugzak, maar wat ook goed werkt is een laptop/netbook hoes in de tas te doen, en daar telkens de iPad weer in te doen voor extra veiligheid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerre22
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:23
Je kan naar gereviseerde ipads via apple zelf kijken, dan zit je aan 450 voor 64GB, met de normale apple garantie. Als ik het goed heb zit er een nieuw scherm, batterij en cover rond.

Verzekering: zie bovenstaande posts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik denk dat voor een iPhone 16GB voor bijna iedereen onvoldoende is. Op een iPhone zet je muziek (al dan niet via Spotify, de caching kost ook GBs) en maak je vaak foto's en video's - dan zit je al snel tegen de limiet aan.

Ik merk (ook om mij heen) dat een iPad vaak anders wordt gebruikt. Geen fotografie, niet voor muziek, maar met name voor browsen (= nihil opslag) en een aantal Apps. Daarvoor is meestal weinig opslag nodig.

Dan zou ik:
- € 90 besparen door een 16GB te nemen;
- € 100 besparen door geen aanvullende verzekering te nemen;
- Meer geld over hebben voor een upgrade in een toekomstig jaar ;).

Mocht de iPad schade hebben die niet buiten garantie valt zal dat waarschijnlijk een kapot scherm zijn. Een kapot scherm repareren bij een niet-erkende reparateur kost tussen de €150 - €200. Dat is je dus je risico. Dan vind ik een verzekering van € 100 echt heel erg duur.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubyn
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 01-05 05:39
gast schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 11:39:
Ik denk dat voor een iPhone 16GB voor bijna iedereen onvoldoende is. Op een iPhone zet je muziek (al dan niet via Spotify, de caching kost ook GBs) en maak je vaak foto's en video's - dan zit je al snel tegen de limiet aan.

Ik merk (ook om mij heen) dat een iPad vaak anders wordt gebruikt. Geen fotografie, niet voor muziek, maar met name voor browsen (= nihil opslag) en een aantal Apps. Daarvoor is meestal weinig opslag nodig.

Dan zou ik:
- € 90 besparen door een 16GB te nemen;
- € 100 besparen door geen aanvullende verzekering te nemen;
- Meer geld over hebben voor een upgrade in een toekomstig jaar ;).

Mocht de iPad schade hebben die niet buiten garantie valt zal dat waarschijnlijk een kapot scherm zijn. Een kapot scherm repareren bij een niet-erkende reparateur kost tussen de €150 - €200. Dat is je dus je risico. Dan vind ik een verzekering van € 100 echt heel erg duur.
Persoonlijk denk ik dat hij uiteindelijk toch wel wat games op de iPad wil spelen, en dan zit je met 16 GB aan de krappe kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:54

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Je geeft toch al geld uit, ga dan ook voor de 64Gb. 16 Gb is te weinig voor een middelbare scholier aangezien hij toch meer er mee gaat doen dan alleen school.

Zelfde als onze rekenmachines vroeger van TI waar ineens snake op kon.

Zijn klasgenootjes hebben zometeen spelletjes op de iPad die ze tegen elkaar spelen online en je wilt niet dat je zoon niet mee kan doen omdat hij geen vrije ruimte meer heeft.

Zelfde argument geld voor video bewerken oid zometeen.

Gewoon doen dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:21
Bigg Balls schreef op zondag 31 juli 2016 @ 13:55:
Je geeft toch al geld uit, ga dan ook voor de 64Gb. 16 Gb is te weinig voor een middelbare scholier aangezien hij toch meer er mee gaat doen dan alleen school.

Zelfde als onze rekenmachines vroeger van TI waar ineens snake op kon.

Zijn klasgenootjes hebben zometeen spelletjes op de iPad die ze tegen elkaar spelen online en je wilt niet dat je zoon niet mee kan doen omdat hij geen vrije ruimte meer heeft.

Zelfde argument geld voor video bewerken oid zometeen.

Gewoon doen dus!
Tja en Dan zit er weer maar 100 verschil tussen de pro en air 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:54

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Wouter Lucassen schreef op zondag 31 juli 2016 @ 14:50:
[...]

Tja en Dan zit er weer maar 100 verschil tussen de pro en air 2.
Alleen heb je minder opslag en waarschijnlijk een andere iPad dan de klasgenoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-09 11:10
Ik weet nog dat een laptop bij ons verplicht werd gesteld. Heb er uiteindelijk alleen maar op gegamed en series/films op gekeken.
Ik zou zelf voor de 64gb gaan. Als je toch al het geld uitgeeft. En je geeft aan dat hij 3-4 jaar gebruikt gaat worden dus die 64gb is wel handig.
16gb is handig als het een 'op de bank' ipad is.

Is die korting het hele jaar geldig? Anders zou je nog kunnen wachten met de aanschaf. Dan weet je zeker of het echt nodig is. Daarnaast is de air 2 alweer bijna 2 jaar oud, dus misschien dat er een nieuwe komt eind oktober/november.

[ Voor 28% gewijzigd door Valinor op 31-07-2016 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Topicstarter
Dank voor antwoorden allen. Heb gebeld met Amac wat het verschil is tussen hun Amac Zelfverzekerd en de AppleCare+ verzekering. Telefoonnummers die weergegeven worden op de site van Amac werken niet (support 088-770600), ook niet die van de lokale vestiging.

Ik ben er wel zo goed als uit, maar 1 ding zit me niet echt lekker en dat is die verzekering. Er geldt een eigen risico van 45 euro. Maar hoe gaan zulke verzekeringen om met een gebarsten scherm ? Ik zie dat namelijk wel gebeuren ondanks dat ik er wel een beschermhoes bij koop. Mijn zoon woont bij zijn moeder en heeft daar nog een jonger broertje en zusje. Zijn telefoon zat ook al na 1 week onder de krassen omdat zijn zusje er mee gespeeld had.

Valt een gebroken scherm onder deze verzekeringen (Amac Zelfverzekerd of AppleCare+) ? Ik lees vaak verhalen van zulke verzekeringen en vaak is het geld cashen maar als er iets gerepareerd moet worden, dan geven ze niet thuis of moet je zelf maar bewijzen dat het niet jouw schuld is.

Ik heb weinig zin om een extra 100 euro voor een verzekering te betalen als de kosten van een gebroken scherm alsnog voor eigen rekening komen en ik lees her en der dat een scherm vervangen ook rond de 200 euro kost.

Wie heeft er dus ervaringen met dit soort verzekeringen en reparatie gebroken scherm ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Met AppleCare+ ben je gedekt voor de reparatie of vervanging van je iPad. De dekking is inclusief maximaal twee schadevoorvallen als gevolg van een ongelukje, met een eigen risico van € 49 per voorval. Ook de batterij valt onder de dekking indien je deze tot minder dan 80 procent van de oorspronkelijk opgegeven waarde kunt opladen. De dekking omvat het volgende:

Je iPad
Batterij2
Meegeleverde USB-kabel en lichtnetadapter
http://www.apple.com/nl/support/products/ipad.html

http://www.apple.com/nl-e.../applecare-plus-voor-ipad

Kost ook 99€

Persoonlijk zou ik dan gewoon voor Applecare+ gaan, minste gezeik als er iets mee is.

[ Voor 16% gewijzigd door Whatson op 01-08-2016 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:21
Gewoon een goede hoes kopen. Ik vind dit soort verzekeringen echt grote onzin. Desnoods koop je een schuimrubberen foolproof hoes als je je zoon niet vertrouwt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Met Applecare kun je maximaal twee keer een schadeclaim indienen, iets om rekening mee te houden. Daar staat wel weer tegenover dat als de iPad defect raakt je direct een nieuwe meekrijgt bij een Apple store / reseller of dat je een nieuwe toegestuurd krijgt en de defecte (gratis) retour stuurt.

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-08 22:18
Ik zou persoonlijk niks apart verzekeren, tenzij de waarde érg hoog is (duizenden euro's). Kijk even naar je inboedelverzekering, grote kans dat je een gebarsten iPad scherm op je inboedel verzekering kan gooien.

Verzekeringen via winkels/providers zijn de grootste vorm van oplichting. Veel kleine letters, eigen risico's, bepaalde dingen die er weer niet onder vallen etc. En dan betaal je voor één apparaat. Met een goede inboedel verzekering is gelijk alles verzekerd. En tja, of de iPad op school valt of thuis.... geen verzekeringmaatschappij die dat kan controleren.

Mijn iPhone 6 Plus was gevallen en had een gebarsten scherm. Ik heb geen verzekering via mijn provider (Vodafone) afgesloten omdat ik weet dat het dikke onzin is (heb jaren lang gewerkt bij de grootste concurrent). Lekker via mn inboedel aanspraak gemaakt en kreeg de reparatie kosten gewoon vergoed.

Helaas zijn er schrikbarend veel mensen die niet eens weten wat voor inboedelverzekering ze hebben. Krijg 9/10 keer als antwoord: huh heb ik dat? Of: ja heb vast wel iets maar geen idee van wie.
:X :X Je hebt zelf een verzekering afgesloten en betaalt er per maand voor. Kleine moeite om ook te kijken wát je hebt afgesloten. Dubbele verzekeringen komen dan ook vaak voor.... Hebben ze een uitstekend inboedelverzekering, gaan ze hun iPhone apart verzekeren voor €15 per maand en dan nog een eigen risico betalen. 8)7

[ Voor 22% gewijzigd door ASNNetworks op 02-08-2016 14:00 ]

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:13
zelf zou ik gaan voor de 64gb versie. Maar heb je eventueel zelf ook een buiten de deur verzekering lopen?
want daar zou de iPad ook onder kunnen vallen bij schade of wat dan ook. (goed even de polis doornemen).
wellicht veel goedkoper.. en dan vallen er ook andere zaken onder als telefoons etc..

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Topicstarter
ASNNetworks schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 13:56:
Ik zou persoonlijk niks apart verzekeren, tenzij de waarde érg hoog is (duizenden euro's). Kijk even naar je inboedelverzekering, grote kans dat je een gebarsten iPad scherm op je inboedel verzekering kan gooien.

Verzekeringen via winkels/providers zijn de grootste vorm van oplichting. Veel kleine letters, eigen risico's, bepaalde dingen die er weer niet onder vallen etc. En dan betaal je voor één apparaat. Met een goede inboedel verzekering is gelijk alles verzekerd. En tja, of de iPad op school valt of thuis.... geen verzekeringmaatschappij die dat kan controleren.

Mijn iPhone 6 Plus was gevallen en had een gebarsten scherm. Ik heb geen verzekering via mijn provider (Vodafone) afgesloten omdat ik weet dat het dikke onzin is (heb jaren lang gewerkt bij de grootste concurrent). Lekker via mn inboedel aanspraak gemaakt en kreeg de reparatie kosten gewoon vergoed.

Helaas zijn er schrikbarend veel mensen die niet eens weten wat voor inboedelverzekering ze hebben. Krijg 9/10 keer als antwoord: huh heb ik dat? Of: ja heb vast wel iets maar geen idee van wie.
:X :X Je hebt zelf een verzekering afgesloten en betaalt er per maand voor. Kleine moeite om ook te kijken wát je hebt afgesloten. Dubbele verzekeringen komen dan ook vaak voor.... Hebben ze een uitstekend inboedelverzekering, gaan ze hun iPhone apart verzekeren voor €15 per maand en dan nog een eigen risico betalen. 8)7
Wat jij hier schrijft, zo denk ik er ook over. Het scherm van mijn 950XL was gebarsten. Opgegeven bij de inboedel en na eigen risico, kreeg ik 37 euro terug :( Heb een hoog eigen risico en de premie is daar ook naar. Ben inmiddels naar een andere inboedelverzekering aan het kijken.

Als je kijkt bij de AppleCare+ verzekering, dan staat erbij wat er onder valt: Je iPad. Ik weet eigenlijk al zeker dat wanneer het scherm barst en je aankomt zetten, dat ze zeggen: "Ja maar een gebroken scherm valt er niet onder". Ondanks dat ik dat niet kan terug vinden in de kleine lettertjes. Daar zijn ze allemaal erg vaag over waarschijnlijk omdat het toch wel veel voorkomt dat een scherm barst.

Ik denk dat ik maar voor een 64Gb versie ga, zonder verzekering en een goede hoes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
ASNNetworks schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 13:56:
[

Wikipedia: Verzekeringsfraude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
MRE-Inc schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 14:23:
[...]

Wat jij hier schrijft, zo denk ik er ook over. Het scherm van mijn 950XL was gebarsten. Opgegeven bij de inboedel en na eigen risico, kreeg ik 37 euro terug :( Heb een hoog eigen risico en de premie is daar ook naar. Ben inmiddels naar een andere inboedelverzekering aan het kijken.

Als je kijkt bij de AppleCare+ verzekering, dan staat erbij wat er onder valt: Je iPad. Ik weet eigenlijk al zeker dat wanneer het scherm barst en je aankomt zetten, dat ze zeggen: "Ja maar een gebroken scherm valt er niet onder". Ondanks dat ik dat niet kan terug vinden in de kleine lettertjes. Daar zijn ze allemaal erg vaag over waarschijnlijk omdat het toch wel veel voorkomt dat een scherm barst.

Ik denk dat ik maar voor een 64Gb versie ga, zonder verzekering en een goede hoes.
Nee, je kunt je iPad 2x laten vallen, en ze verstrekken je een refurbished of ze maken hem weer.
waarmee je tot twee jaar2 lang gedekt bent tegen hardwarereparaties, inclusief maximaal twee schadevoorvallen als gevolg van een ongelukje, met een eigen risico van € 49 per voorval3.

3Dekking is alleen beschikbaar voor de iPad en de oorspronkelijk meegeleverde accessoires en biedt bescherming tegen (i) een batterij die tot minder dan 80% van de oorspronkelijk opgegeven waarde kan worden opgeladen en (ii) maximaal twee schadevoorvallen als gevolg van een ongelukje, met een eigen risico van € 49 per voorval. De vervangende onderdelen die Apple gebruikt voor de reparatie- of vervangingsservice, zijn nieuw of zo goed als nieuw, zowel qua werking als qua betrouwbaarheid. Lees de voorwaarden op www.apple.com/legal/sales-support/applecare/applecareplus voor meer informatie.
Scherm vervangen kost $299 bij Apple, dus 1x laten vallen en je hebt het er al uit. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maestro J
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Ik weet niet in hoeverre jullie geïnformeerd zijn, maar het eerste wat ik mij afvraag is op welke wijze de iPad wordt ingezet? Buiten het feit dat ik je -met het oog op de toekomst- de 64 gig versie zou aanraden zou het wel zo handig zijn als duidelijk is op welke wijze de iPad wordt ingezet. Werken ze met apps? Wordt er gebruik gemaakt van apps als iMovie en Foto's? Zijn die apps die gebruikt worden gratis of brengt dat extra kosten met zich mee? Werken ze niet met apps, dan zou het dus web-based zijn waardoor de BYOD dus gewoon een optie zou kunnen zijn.

Voor de bescherming van de iPad kan ik deze hoes aanraden. Heb hier ervaring mee en deze is zeer puberproof. Enige nadeel voor je zoon is dat het natuurlijk geen stoere stijlvolle hoes is...
De iPad is niet verplicht en vervangt ook de studie boeken niet, maar het wordt sterk aangeraden. Ben naar een voorlichtingsavond geweest en daar werd verteld dat bv wiskunde erg veel gebruik maakt van de iPad, maar Engels weer veel minder en er zijn nog meer vakken die wel met de iPad werken, en ook vakken die niet of veel minder de iPad gebruiken.
Raar verhaal. Niet verplicht, maar wel sterk aangeraden. Ik begrijp dus dat de iPad bij sommige vakken naast de boeken gebruikt wordt. Als je als ouder dus niet financieel bij machten bent om een iPad aan te schaffen krijgt deze dus de kennis en/of oefenstof op een andere manier aangeboden dan de leerlingen de klas met wel een iPad? Als de school serieus in wil zetten op digitaal onderwijs in combinatie met boeken dan zouden de leerboeken naadloos aan moeten sluiten op de iPad en zorgen ze ervoor dat ze een hele klas deze ervaring kunnen bieden en laten dit niet afhangen van de ouders. Klinkt niet alsof hier een duidelijke visie achter zit. :/

Wat ik mij verder afvraag is in hoeverre de leerlingen getraind worden in het effectief gebruiken van de iPad, denk hierbij aan de beschikbare apps en functies en het gebruik van iCloud. Vaak denkt men dat de jeugd van tegenwoordig dat allemaal al weet, maar de praktijk is dat ze vaak alleen de meeste basale dingen beheersen en dat wat leuk is....
Pagina: 1