1080 met 1440p 144hz, welke monitor

Pagina: 1
Acties:

• ymaenhout
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17-12-2025
Hi,

Zit te kijken om te upgraden naar een 1080. Zit nu met een 1080p 6 jaar oud scherm, dus tijd voor wat meer :D
De 1080 zou krachtig genoeg moeten zijn om games op 1440p vloeiend te draaien.

Welke monitor raden jullie aan/af ?

Als het kan een 144Hz monitor zodat alles lekker vloeiend gaat.

Hoef geen 3D, fancy speakers, usb etc etc.
Uiterlijk: moet geen protserige gametroep zij. Gaat mij om de beeldkwaliteit, niet om het uiterlijk 8)
Budget: max €800

Alvast bedankt,

Groeten,

Yorickm

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
De TS begint. Wat heb je al gevonden en waar twijfel je over ? Het is de bedoeling zelf onderzoek te doen en dan met specifieke vragen te komen, niet om met een budget te komen en ons alles te laten doen.

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-01 10:20

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

ymaenhout schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 13:54:

Welke monitor raden jullie aan/af ?

Als het kan een 144Hz monitor zodat alles lekker vloeiend gaat.

Hoef geen 3D, fancy speakers, usb etc etc.
Uiterlijk: moet geen protserige gametroep zij. Gaat mij om de beeldkwaliteit, niet om het uiterlijk 8)
Budget: max €800

Alvast bedankt,

Groeten,

Yorickm
*Humor mode on*

Met deze vereisten raad ik alles af wat:
-geen 144Hz monitor is.
-of geen 1440P is
-3d weergeeft
-Fancy speakers heeft
-Of een usb poort
-en duurder is dan 800

Ik raad met deze vereisten aan
- alles met een ververs snelheid van 144Hz en 1440P

*Humor mode off*

okay even serieus. kom met een paar voorstellen en dan zeggen wij wel doen of niet doen

[ Voor 5% gewijzigd door PaRaDoX4 op 28-07-2016 14:09 ]

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-01 20:39

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Ik heb dit scherm:
pricewatch: Asus MG279Q Zwart

Ips, 1440p, 144Hz en <€600. Geen G-Sync maar Amds Freesync. Asus (en anderen) heeft een vergelijkbaar scherm welke dat wel kan... maar die is ruim €200 duurder. 144Hz lost tearing problemen voor 99% op dus ik vond dat zonden van mijn geld.

Erg tevreden met het scherm, scherm is qua kleuren ook fraai en prima bruikbaar voor wat photoshoppen etc.

De 1080GTX is snel zat om alle games op >80fps te spelen @ 1440p is mijn ervaring tot nu toe (MSI 1080 Armor sinds 1 week).

Zie ook mijn reactie hiero Tortelli in "nVidia GeForce GTX 10XX - Ervaringen"

[ Voor 21% gewijzigd door Tortelli op 28-07-2016 14:35 ]

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-12-2025

MrMonkE

★ EXTRA ★

Houd er wel rekening mee dat IPS vaak slechte 'zwart' heeft ivm met ips glow.
Dus als je donkere space games speelt wel iets om over na te denken.

★ What does that mean? ★

• ymaenhout
Zit te twijfelen tussen deze:

- ASUS 27" Gaming Monitor MG279Q
- ASUS 27" Gaming Monitor Swift PG278Q
- Acer 27" Gaming Monitor Predator XB271HUAbmiprz
- Dell 27" Monitor S2716DG

Heeft G-sync echt zin ?

Er staat me iets bij dat een van de eerste 144Hz serie game schermen van Acer/Asus vaak kwaliteitsproblemen hadden (dode pixels, veel backligt bleeding). Is dit al opgelost ?

• Cascade
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-11-2025
Hier een MG279Q met GTX 1080.

Mijn ervaringen:

IPS glow is duidelijk zichtbaar in het donker. Dit is even schrikken, maar ik ervaar dit als veel minder erg dan een TN paneel met slechte (6-bits geditherde) kleuren, rare inversies en slechte kijkhoek. Kleuren zijn gewoon goed.

GTX 1080 heeft genoeg power om boven de 60 fps te blijven op 1440p in veel huidige games met alles op ultra. Erg fijn. Verwacht alleen niet dat je zomaar 144 Hz haalt.

G-Sync kan denk ik zeker helpen om het nog wat soepeler te krijgen maar ik heb daar geen ervaring mee. Of het een flinke meerprijs waard is moet je voor jezelf bepalen.

Kwaliteit...
Hmmmm, moeilijk moeilijk. Er zijn genoeg horrorverhalen te vinden.

Mijn MG279 was perfect toen ik hem kocht eind vorig jaar. Geen dode pixels, geen storende backlight bleeding. Alleen na anderhalve maand was het wel raak: een dode pixel. Half jaar later: nog een dode pixel. Nog een maand later: bam, een cluster overbright pixels goed te zien op een egaal wit vlak. Geen rare dingen mee gedaan maar het gebeurt gewoon.

Natuurlijk valt het allemaal perfect binnen de 'pixelnorm' van Asus en valt het buiten garantie. Ik vind het volstrekt belachelijk dat een scherm in deze toch wel premium prijsklasse nog dit soort problemen mag hebben.

Materiaal van het scherm zelf is prima in orde, paneel is niet zo, geluid zeer matig. Het paneel blijft een gok: extra betalen voor een pixelgarantie van de winkelier gaat je niet helpen, de dekking van de fabrikant ook niet (misschien dat Acer of Dell wel zero pixel defects garanderen?),

Protserige gametroep... en dan kom je met Acer en Asus? :P De Asus heeft gaming onzin zoals speciale modi voor 'racen', 'RTS/RPG' en 'FPS' die in mijn ogen waardeloos zijn. Of dingen als een stopwatch of een crosshair. Hoeft niet, zal het ook nooit gebruiken. Het hoort er helaas bij... 144 Hz scherm = gaming.

Afgezien van de pixeldefecten zeer tevreden met de MG279Q.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:43

br00ky

Moderator Harde Waren

• ymaenhout
Die had ik over het hoofd gezien. Dankjewel br00ky!

• ymaenhout
Cascade schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 20:27:
Hier een MG279Q met GTX 1080.

Mijn ervaringen:

IPS glow is duidelijk zichtbaar in het donker. Dit is even schrikken, maar ik ervaar dit als veel minder erg dan een TN paneel met slechte (6-bits geditherde) kleuren, rare inversies en slechte kijkhoek. Kleuren zijn gewoon goed.

GTX 1080 heeft genoeg power om boven de 60 fps te blijven op 1440p in veel huidige games met alles op ultra. Erg fijn. Verwacht alleen niet dat je zomaar 144 Hz haalt.

G-Sync kan denk ik zeker helpen om het nog wat soepeler te krijgen maar ik heb daar geen ervaring mee. Of het een flinke meerprijs waard is moet je voor jezelf bepalen.

Kwaliteit...
Hmmmm, moeilijk moeilijk. Er zijn genoeg horrorverhalen te vinden.

Mijn MG279 was perfect toen ik hem kocht eind vorig jaar. Geen dode pixels, geen storende backlight bleeding. Alleen na anderhalve maand was het wel raak: een dode pixel. Half jaar later: nog een dode pixel. Nog een maand later: bam, een cluster overbright pixels goed te zien op een egaal wit vlak. Geen rare dingen mee gedaan maar het gebeurt gewoon.

Natuurlijk valt het allemaal perfect binnen de 'pixelnorm' van Asus en valt het buiten garantie. Ik vind het volstrekt belachelijk dat een scherm in deze toch wel premium prijsklasse nog dit soort problemen mag hebben.

Materiaal van het scherm zelf is prima in orde, paneel is niet zo, geluid zeer matig. Het paneel blijft een gok: extra betalen voor een pixelgarantie van de winkelier gaat je niet helpen, de dekking van de fabrikant ook niet (misschien dat Acer of Dell wel zero pixel defects garanderen?),

Protserige gametroep... en dan kom je met Acer en Asus? :P De Asus heeft gaming onzin zoals speciale modi voor 'racen', 'RTS/RPG' en 'FPS' die in mijn ogen waardeloos zijn. Of dingen als een stopwatch of een crosshair. Hoeft niet, zal het ook nooit gebruiken. Het hoort er helaas bij... 144 Hz scherm = gaming.

Afgezien van de pixeldefecten zeer tevreden met de MG279Q.
Oke', dank voor de duidelijke uitleg Cascade!

• Thijs8472
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-01 19:46
Cascade schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 20:27:
N.a.v. de post van Cascade. Zowel de pricewatch: Asus MG278Q Zwart als pricewatch: Asus ROG Swift PG278Q Zwart hebben een 8 bit TN paneel in tegenstelling tot bijna alle andere TN panelen.

Zie hier een review van de pg278q vs pg278q waar ze het TN paneel met het IPS paneel vergelijken: YouTube: IPS vs TN Monitor Guide (ASUS PG279Q vs ASUS PG278Q)

[ Voor 23% gewijzigd door Thijs8472 op 29-07-2016 14:36 ]

Pagina: 1