Ik heb een twee mooie glas in lood ramen in mijn huis zitten.
Deze zijn echter en stuk slechter qua isolatiewaarde dan mijn dubbele beglazing.
Ik zie wel dat er opties zijn om glas in lood tussen dubbele beglazing te zetten maar dat is voor mij een te prijzige oplossing voor wat het oplevert.
Daarom zou ik nog wel willen weten of er alternatieve oplossingen zijn met een beperkte impact zoals bijvoorbeeld een doorzichtige coating ik zelf zou kunnen aanbrengen die het warmte verlies via het glas in de winter beperkt en ook een toename van de hitte in de zomer beperkt.
Het enige product wat ik zo kon vinden was:
http://www.industrial-nan...lation-coating-buildings/
Is er iemand die ervaring heeft met isolatie van glas in lood, of gewoon van glas door middel van een doorzichtige coating?
Deze zijn echter en stuk slechter qua isolatiewaarde dan mijn dubbele beglazing.
Ik zie wel dat er opties zijn om glas in lood tussen dubbele beglazing te zetten maar dat is voor mij een te prijzige oplossing voor wat het oplevert.
Daarom zou ik nog wel willen weten of er alternatieve oplossingen zijn met een beperkte impact zoals bijvoorbeeld een doorzichtige coating ik zelf zou kunnen aanbrengen die het warmte verlies via het glas in de winter beperkt en ook een toename van de hitte in de zomer beperkt.
Het enige product wat ik zo kon vinden was:
http://www.industrial-nan...lation-coating-buildings/
Nou heb ik geen idee hoeveel ik aan energieverlies heb via die glas in lood ramen maar als ik daar 20% op kan besparen lijkt me dat wel prettig.Energy Protect™ is a next generation insulating technology that is not simply reflective. It is a thermal barrier coating, insulating in both hot and cold climates effectively. The coating is clear with a matte finish and will dry completely clear over most surfaces, except for glass/plexiglass, to which it will give a frosted look while still allowing through about 90-92% of the visible light and reducing UV by about 80% (per testing over glass). Customer report energy savings between 20% to 40% on heating and cooling costs
Is er iemand die ervaring heeft met isolatie van glas in lood, of gewoon van glas door middel van een doorzichtige coating?