Dell laptop start soms niet op

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro-tukker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-06 19:53
Sinds deze week heb ik een probleem met mijn Dell inpirion 14z laptop. Als ik de laptop opstart zonder stroomtkabel dan start hij op, tot na het scherm van F2/F12, daarna komt er een zwart scherm met een knipperend wit streepje in de rechter bovenhoek. En hier blijft de laptop dan ook vastlopen.

Op google komt het probleem vaker voor, maar nergens staat een oplossing.

Het rare is, dat wanneer ik de stroomt erachter heb dat hij vaak wel gewoon normaal opstart.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veng7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-11-2023
Hoe oud is je laptop(accu)
Als hij het op de kabel wel doet zou het de accu kunnen zijn.
Ik weet niet wat "tot na het scherm van F2/F12" voor plaatje geeft, maar je zou eens na kunnen gaan of de laptop stopt op het moment dat het kleurendisplay in moet komen. Dat is het moment dat er mogelijk ook meer power gevraagd wordt. Mss dat de accu dat net niet meer kan leveren. Oplossing is dan natuurlijk een nieuwe accu.

Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep ;-) Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken, maar vraag je af wanneer dat zal gebeuren! En dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro-tukker
Momenteel heb ik het probleem steeds vaker, dat hij op het witte knipper streepje staat. Echter nu werkt vaak de laptop op netstroom aansluiten ook niet meer.

Ook heb ik soms een probleem dat er voor een paar seconden strepen over het scherm te zien zijn. Dit indien de laptop wel goed opstart.

Als ik in de Bios kijk, dan zegt die dat er met de accu niks mis is.

Enig idee hoe ik kan checken wat er mis is met me laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veng7
Als ik in de Bios kijk, dan zegt die dat er met de accu niks mis is.
Ik vraag me af of de bios betrouwbaar kan aangeven of de accu 100% is. Een accu kan meerdere rare kuren vertonen.
Zelf ben ik niet genoeg guro om je overal doorheen te loodsen.
Wat ik in elk geval zou doen is een grondige hd controle. Die kun je via je verkenner uitvoeren, of via je cmd scherm: chkdsk C: /f
en je Windows systeem sfc /scannow
Mogelijk dat andere meelezers je verder kunnen helpen.
Mss is het nl. ook nog zinvol om grondig op malware te onderzoeken.

Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep ;-) Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken, maar vraag je af wanneer dat zal gebeuren! En dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro-tukker
Ik heb inmiddels rondgevraagd en het is waarschijnlijk een grafische kaart die het gaat begeven.

Nu heb ik een andere vraag, kan ik de SSD en de RAM inbouwen in mijn desktop pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veng7
Voor die vraag zou ik een nieuw topic aanmaken, anders zul je nog weinig reacties krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-06 13:29

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

pyro-tukker schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 21:01:
Ik heb inmiddels rondgevraagd en het is waarschijnlijk een grafische kaart die het gaat begeven.

Nu heb ik een andere vraag, kan ik de SSD...
Waarschijnlijk wel.
...en de RAM inbouwen in mijn desktop pc?
Waarschijnlijk niet.

Dikke kans dat je SSD een SATA-aansluiting heeft. Als je PC die ook heeft kun je 'm inderdaad in je PC haken. Je notebookgeheugen is normaalgesproken smaller en fijner gebouwd dan desktop-geheugen.

Om het zeker te weten: trek je notebook en desktop even open en je hebt met een paar minuten een zeker antwoord.
Pagina: 1