Toon posts:

TEN EINDE RAAD!!! Cel566 kapot ???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb iets vreemds met mijn vandaag gekochte (beruchte) Celeron566 !!
Ik had hem er vandaag es ingeplugd via zo'n adaptertje in een slot 1. Heb altijd een Celeron466 gehad, nooit problemen mee. Ik had er zin in en dacht de 100 fsb moet ie zeker kunnen halen maar ik ben maar begonnen op 83 fsb. Hij startte netjes, kwam in windows en alles leek goed, maar bij het willen bendaderen van partitie D in explorer
kwam hij met een blauw scherm. Ik ge-entert en terug in windows, ik probeer eens partitie G (wat een partitie is van dezelfde disk als partitie D) en dat ging wel gewoon goed! D nog es geprobeerd maar dat bleef een blauw scherm opleveren, Quake2 starten leverde ook meteen een blauw scherm op.
3Dmarks2000 gedraaid en dat rondde hij wel helemaal probleemloos af!! In internet explorer op een linkje klikken gaf ook al blauw scherm en zo nog meer keren!
Ik dacht zal wel eraan liggen dat voltage nog op 1,5 (default) staat. Ik die naar 1.7 gezet maar het bleef hetzelfde. Toen fsb 75 geprobeerd en dat was ook al niks beter! Tenslotte (inmiddels al tamelijk gefrustreerd) 66 maar geprobeerd maar het leek alleen maar erger te worden! Kom nu zelfs op 66 mhz windows al niet meer in! Loopt direct vast in windows!! Hoe kan dit in godsnaam?? Alles lijkt goed ingeplugged te zijn, heb meerdere keren de CPU's verwisseld (oude 466 er weer in op zijn eigen adapter kaartje) en dat ging dan weer probleemloos net zoals hij het altijd heeft gedaan. Ik kan nu al nieteens windows meer in dus met die Cel.566 ! Hij kan al helemaal niet te warm zijn geworden ook en vanaf het begin bleef ie dus al meteen blauwe schermen geven. Is het mogelijk dat de CPU gewoon defect is? Dat er iets niet helemaal in klopt? Ik dacht dat een CPU alleen maar kapot kon zijn (helemaal nix doen) of dat hij het wel doet maar niet dat hij op zijn standaard instellingen (8,5 x 66) wel windows laadt maar al meteen in windows vastloopt! En in andere busspeeds daarvoor ook al meteen met blauwe schermen kwam dus.
De instellingen in mijn bios (van Abit BE6 met laatste bios update!) heb ik verder t.o.v. de oude situatie ook niet veranderd en heb het nog eens doorgebladerd. De dividers staan ook goed uiteraard, kan het niet aan liggen, geheugen (heb 133 mhz geheugen) staat op CAS3.... kan nix mis mee zijn! Dus het MOET de CPU wel zijn? Iemand ervaring met zo'n situatie??

Verwijderd

Ja

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Het klinkt inderdaad kaduuk. Gewoon terugbrengen en opnieuw proberen zou ik zeggen. Als hij het dan nog niet doet (of juist wel, ligt eraan wat je met "het" bedoelt :) :) ) heb je een serieuzer probleem en horen we het hier wel weer. Suc6.

Oh ja, en je hebt hem natuurlijk niet overgeclocked he ;)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:12

hilgo

Clear your mind of can't.

Convertor is goed ingesteld ? (Kon op die van mij kiezen tussen 'gewone' socket 370 en de 'flip chip')

Discogs

Verwijderd

kan je videokaart zijn.. als je een oude videokaart hebt kan deze het meestal niet aan als je de busspeed opvoert

Verwijderd

Heb je Windows, ook opnieuw geinstalleerd?

Ik heb het ook een keer gehad. Een upgrade van een PII 300(66) naar PII 450(100).
Ook al zou Windows daar geen problemen mee moeten hebben. Toch liep Windows vast. Na opnieuw installeren werkte alles weer naar behoren.

Verwijderd

Topicstarter
Grrrrrene: nee uiteraard heb ik hem niet overgeklokt, ben je gek zou niet durven. ;)

hilgo: Ik kan nergens tussen kiezen op dat kaartje van mij, heb nogeens gekeken maar nergens een jumpertje of dingetje dat ik om kan zetten ofzo, wel apart wat ik wel net zag is een dun ijzeren draadje dat vastgelast zit tussen de woorden "auto" en "overclock" (!!) haha.

Fragman: Videokaart is Viper550, niet al te nieuw inderdaad maar ik heb nog grotere problemen met een busspeed van 66 dan met 83 en met die andere cpu maakte het ook nix uit of ik dis nu op 66 of op 75 zette. Lijkt mij dus niet het probleem.

CherryBunch: Nee dat heb ik nog niet gedaan al zei iemand in het forum "Hardwareinfo.net" dit ook al tegen mij, zelfde verhaaltje als van jou (als jij daar niet Allert heet dan tenminste ;) dat hij dat ook had gehad en dat na hele herinstallatie alles weer probleemloos liep.

Dus misschien moet ik herinstalleren maar eens proberen dan, misschien voor de zekerheid SB Live der nog even uithalen aangezien die ook nog weles voor problemen kan zorgen naar het schijnt met vanalles en nog wat.

Verwijderd

Terug met die processor :)

Verwijderd

Misschien domme vraag maar is het wel een FCPGA converter?

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:23

RvV

Voor zover ik weet had m'n broer ook een keer problemen met de computer. Liep gewoon eens in de 5 min vast, blauw scherm enz.. Alle onderdelen vervangen, en niets hielp. Als laate dan toch maar kijken of het aan de converter ligt, en ja hoor...converter was een beetje verrot.

Y'24

Verwijderd

83 MHz vinden niet alle PCI en IDE's even lekker. Probeer eerst eens 75 MHz.
Mogelijk is je info op je HD's al flink vern**kt en zal je moeten formateren :(
Als 75 MHz goed gaat kun je beter gelijk naar 100 MHz, wel zorgen dat AGP divider op 2/3 staat natuurlijk.

[edit] Sorry ik had je verhaal niet helemaal doorgelezen. Als 66 MHz al niet eens werkt is je CPU gewoon kaduuk => omruilen!

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
gewoon een MSI of abit slotket converter kopen. MSI is beste bij overclokken. je had hem beter meteen trouwens op 100 mhz kunnen zetten. want bij 83 mhz geeft tie vaak problemen omdat je dan ook de andere reutemeteut behoorlijk overclocked, de HD AGP, PCI enzo. maar daar zou die in principe niet opeens van kapot moeten gaan. gewoon terugbrengen die hap

Verwijderd

Topicstarter
Ja godverdomme hehe ik heb die CPU erges anders gehaald dan dat convertorkaartje. Naja ik zal weles die oude CPU op dat nieuwe convertorkaartje proberen, das de enige mogelijkheid om nog enigszins te testen waar het nou aan ligt, de CPU of dat convertorkaartje. Die nieuwe CPU op oude convertorkaartje wilde ik eerst ook nog proberen alleen weet ik niet precies of dat oude kaartje ook voor flipchip (FC-PGA) is!! Is dat te zien aan dat kaartje? staat er nooit op he?

• Mindfields
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-06-2025

Mindfields

Poor man's Ferrari

Thus, zoiets hoort op je converter of op de verpakking van de converter te staan. Er zijn immers zoveel soorten formaten van processors...

Als blijkt dat het probeelm bij de converter ligt, koop dan een converter van een bekend merk (MSI of Abit). Dit is trouwens altijd aan te raden bij elk component van de pc. Dit geeft meer vertrouwen dan een no-name component.

Verwijderd

Topicstarter
Nee op het kaartje zelf staat het niet en op de verpakking van die nieuwe dan wel natuurlijk maar van die oude heb ik uiteraard de verpakking niet meer.....

Verwijderd

Topicstarter
YEAHHHHHHH FUCKING HAAAAAA!!!!
heb de boel aan de praat nu! En hoe!!!!
Lijkt tot nu toe nog mega stabiel te draaien op 850 mhz!!! bij 1.7 volt!
En wat was nou het probleem?! Die kanker SB Live! Door dat klere ding loopt de pc continue vast en start meestal nieteens op! Wat een kolere ding zeg! Ik heb VANALLES geprobeerd, die 566 kwam sowieso niet aan de praat ook niet op fsb 66 dus....had alles opnieuw geinstalleerd en toen bemerkte ik dat hij tijdens het installeren van de drivers voor die SB kanker-live meteen blauw scherm kreeg en hing! Ik dat ding der meteen uitgerost en toen bleek alles ineens prima te gaan! Toen men Ghost weer geinstalleerd, dus de oude situatie terug en de AWE64 (ISA!!) uit de andere pc geplukt en nu draait ie perfect stabiel! Zelfs op 100 mhz fsb!! Geen enkel probleem! Wwooohoooooo
fijn processortje dit zeg! Echt superveel sneller dan een celeronnetje1 466 @ 525 !!
Die kreeg aan cpu puntjes bij 3dMarks2000 85 punten en deze 225 ofzo!! Alles gaat heerlijk rap weer,....HD kan ook weer wat sneller draaien had ik al gezien,...dajm ik ben gelukkig!
DUS wil je van al je PC problemen af gooi dan die klote SB Live! deruit!

• Porto_IA
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-06 09:05
Ook al?? die klote SB Live fukt mijn pc ook!!
moet elke keer in safe mode de hardware verwijderen :// ..

Hmm betekend dus dat me snelste pctje het maar met een klote soundcard moet doen :(((..

Verwijderd

Topicstarter
Nee hoor, er zijn nog best andere geluidskaarten op de markt die geen SB Live! heten en ook erg goed zijn! Ik ga ook maar eens op zoek naar een concurrent van Creative dan! Heb al helemaal niet zulke goeie ervaringen met Creative overigens...
Ik heb nu dus wel me AWE64 in gebruik, die is natuurlijk ook gewoon net zo goed als die Live...alleen is hij ISA en dat vreet wat meer cpu geloof ik. Me benchmarkjes komen ook allemaal net ietsjes lager uit nu valt me op nadat die kaart erin was gezet. Had die benchmarkjes eerst al gedraaid zonder een geluidskaart derin namelijk!

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Zeker ongeldige bewerkingen in EMU10K1.VXD ?
Op te lossen met nieuwe drivers voor de SB Live! Deze heeft namelijk problemen met Coppermine (oa Cel2) processoren. Vandaar dat ie wel met je oude CPU werkte maar niet met je nieuwe.

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb zlef ook een SM live 1024 player en echt nog noooooooooiiiit problemen mee gehad heb ook een Abit Be6, werkt echt top.

Mijn broertje wel een zelfde probleem alleen dan met een creative 128 pci kaartje altijd weer hangen zodra die werd aangesproken hangt nu ook een awe 64 in werkt wel errug vaag.

ps. gefeliciteerd met je geslaagte oc

Verwijderd

Topicstarter
Ja dankjewel Peewee...ben erg blij ja.
Inderdaad in die blauwe schermen had ie een ongeldige bewerking in dat EMU10K1...
Maar had me afgevraagd of nieuwe drivertjes helpen....naja ik zal er nog es naar kijken, wel klote hoor dat ik zolang ben bezig geweet met die onzin. Heb die CPU's behoorlijk mishandeld, constant weer vastgezet en losgehaald etc etc hehe...naja nix an te doen.

Verwijderd

De laatste Liveware 3 werkt gewoon . Ff (nou ja ff ?) neerhalen en hij werkt weer zonder probs met een coppermine .

Verwijderd

Topicstarter
Hey PeeJee lijkt gvd wel alsof je me serieus neemt zeg! hehe its ME!! SALRIJN!!

Nee maar had ik dat geweten zeg dat het dat ene drivertje was.....tsss en niemand mij dat vertellen natuurlijk. Ook Coppertop komt er pas mee als ik al veel zweet en tranen heb moeten laten vloeien. Naja het is allemaal opgelost en het draait als een hele grote tiet! Daar ben ik wel errug blij om.
Allemaal evengoed bedankt voor de reakties!

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Loop ik hier toch pardoes tegen de oplossing voor mijn probleempje op.
Kreeg die zelfde BSOD's en heb ook een SoB Live! (op een BF6).
Ga nu dus maar ff downloaden.
Thanx coppertop.

Een cliche is ooit origineel begonnen

Verwijderd

Topicstarter
Heb inmiddels die nieuwe drivers gedownload (drivers only is ongeveer 5 mb) maar zelfs daarmee hangt ie het systeem op! Met het proberen te installeren dan, fijne jonges van Creative. De eerste keer liep me pc al bijna direct vast na runnen van die exe file (filename: sblw9xup.exe , zou de goeie moeten zijn) en na een reboot heb ik het nog amar eens geprobeert en toen kwam hij al iets verder maar liep toen ook vast! Weer reboot en toen werkte die SB Live gewoon en in "system" staan alle devices er ook goed voor, vraag me af of alle filetjes nu wel goed zijn gegaan die hij wilde kopieren en aanpassen maarja het werkt in ieder geval wel...zal wel tegen die problemen op blijven lopen denk ik bij volgende installatie enzo. Al die leuke programmatjes van de CD kan ik waarschijnlijk ook maar beter niet installeren (mixer en al die voorgeprogrammeerde echo dingetjes enzo) want dan zal hij ook wel weer de drivers willen vervangen? Zal ook wel weer problemen opleveren allemaal...stom klote ding ook, of beter gezegd die jonges van Creative zijn klootzakken hehe, doe moeten es wat goeie drivers maken, want een ding weet ik wel daar zijn ze niet goed in, veel updates zal je met hun producten dan ook niet tegenkomen. Voor mij geen creative zooi meer als het niet hoeft.

Verwijderd

Ik weet al dat je Salrijn bent vanaf je eerste posting onder deze naam . Je post namelijk dezelfde vragen ook op HWF . Boeit verder niet zolang iedereen gewoon normaal blijft doen :)

Verwijderd

Wat bij een maat van me heeft geholpen is het installeren van de november 99 drivers van de SBLive!.
Hij heeft een Packard Bell die met geen mogelijkheid de Sblive kon gebruiken (ook bsod's) totdat ik de november drivers installeerde en daarna een update naar de laatste drivers deed.
Dit draait nu perfect.
Pagina: 1