Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor gaming

Pagina: 1
Acties:

• Chrisz
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-11 23:50
Hallo allemaal, ik wil eigenlijk mijn huidige XPS17 L702X (GT555M) gaan upgraden, omdat ik steeds vaker beneden aan het gamen ben en merk met huidige games steeds meer dat hij het wat minder lekker gaat trekken. Nu kan ik wel een herinstallatie doen, wat waarschijnlijk veel scheelt, maar ik doe dat dan liever meteen op nieuwe hardware.

Wat ga je met je laptop doen?
Eigenlijk alleen maar gamen. Ik gebruik daarvoor Windows 10 (ofcourse).

Wat is je budget?
Ongeveer 1900 euro, maar staat niet echt vast.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Hooguit één keer in de maand van boven naar beneden verplaatsen en visa versa, verder niet echt. Maar gaat wel elk jaar mee op vakantie, moet dus wel enigszins te verplaatsen zijn. Gewicht maakt niet echt uit (mijn huidige laptop is ook al erg zwaar), zolang hij maar in een 17" laptop tas past.

Heb je nog bepaalde merkvoorkeuren
Zelf heb ik al om me heen zitten kijken natuurlijk, ben zelf wel gecharmeerd van de gaming laptops van MSI, volgens mij zijn deze ook erg goed. Daarom zelf ook al op de MSI.com website gekeken, maar kan door de bomen het bos niet meer zien. Maar ik heb in principe geen merkvoorkeur, als er iets beters is dan sta ik daar zeker voor open.

Eisen/wensen
Verder heb ik nog een aantal eisen/wensen:
- Minimaal een i7 processor met 8GB DDR
- Videokaart: GTX1060
- SSD van 256GB
- Scherm: 17" of groter
- Scherm: Minimaal 1080P
- Scherm: Een refreshrate van minimaal 120hz
- Scherm: G-Sync lijkt me een enorme toevoeging, daarom zou het ook relaxed zijn als dit er in zou zitten.
- Backlid keyboard is een pré, staat altijd wel erg fancy.

Zoals je kunt zien is voor mij het scherm toch wel het aller belangrijkst.

[ Voor 16% gewijzigd door Chrisz op 12-12-2016 16:10 ]

Mijn gaming rigs | Steam: xitro01 | PSN: Xitro1

• SebasC88
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-10 22:07
Hey Chrisz,

Duidelijke eisen! Ik heb zelf even niet 1-2-3 nu een laptop voor je, maar mensen met vergelijkbare eisen aan de jouwen hebben de afgelopen weken al behoorlijk was posts gemaakt die bij jouw eisen aansluiten, dus daar kan je eventueel nog rondkijken. Gezien je ook vrij ruime budget en je eis voor minimaal een 970m gok ik ook dat je gaat voor een goede kwaliteit laptop met veel power zodat je voorlopig je games, ook de nieuwere games, weer op hoge settings kan spelen op high-ultra settings toch?
Daarom is het misschien voor jou een idee om nog even te wachten hoe de nieuwe mobiele grafische kaarten gaan uitpakken. Dit is ook in een aantal topics al aangehaald, maar de vorige generaties 9xx en terug hadden altijd echte aparte mobiele edities (met een m erachter, dus 970m bijvoorbeeld). Deze hadden dan minder cores e.d. dan de desktop kaarten. En een 970m lijkt dan qua prestaties geloof ik ook meer op een desktop 770 bij wijze van spreken. De nieuwe generatie 1xxx gaan ze dit niet meer doen. Hierbij komen dus geen aparte m-kaarten meer, maar stoppen ze vergelijkbare kaarten met waarschijnlijk vooral iets lagere kloksnelheid in de laptops. De stap van 9xxm naar 1xxx mobiele editie zal daarom waarschijnlijk ook relatief veel prestatiewinst opleveren voor laptops ten opzichte van voorgaande generatie vernieuwingen.
De verwachting is dat de eerste laptops hiermee zo eind augustus-september gaan komen. Mogelijk dat deze dan wel iets duurder zijn dan huidige modellen, maar jij hebt wel een behoorlijk budget en gezien de mogelijke winst is het misschien de moeite waard. Zelf heb ik nu ook een laptop met i7 en een gt555m dus denk dat we tegen dezelfde problemen aanlopen. Maar ik wil zelf nog eventjes afwachten en kijken hoe deze nieuwe generatie uitpakt. Weet niet of dit voor jou een optie is of moet je heel dringend een nieuwe laptop?

• Chrisz
SebasC88 schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 13:47:
Hey Chrisz,

Duidelijke eisen! Ik heb zelf even niet 1-2-3 nu een laptop voor je, maar mensen met vergelijkbare eisen aan de jouwen hebben de afgelopen weken al behoorlijk was posts gemaakt die bij jouw eisen aansluiten, dus daar kan je eventueel nog rondkijken. Gezien je ook vrij ruime budget en je eis voor minimaal een 970m gok ik ook dat je gaat voor een goede kwaliteit laptop met veel power zodat je voorlopig je games, ook de nieuwere games, weer op hoge settings kan spelen op high-ultra settings toch?
Daarom is het misschien voor jou een idee om nog even te wachten hoe de nieuwe mobiele grafische kaarten gaan uitpakken. Dit is ook in een aantal topics al aangehaald, maar de vorige generaties 9xx en terug hadden altijd echte aparte mobiele edities (met een m erachter, dus 970m bijvoorbeeld). Deze hadden dan minder cores e.d. dan de desktop kaarten. En een 970m lijkt dan qua prestaties geloof ik ook meer op een desktop 770 bij wijze van spreken. De nieuwe generatie 1xxx gaan ze dit niet meer doen. Hierbij komen dus geen aparte m-kaarten meer, maar stoppen ze vergelijkbare kaarten met waarschijnlijk vooral iets lagere kloksnelheid in de laptops. De stap van 9xxm naar 1xxx mobiele editie zal daarom waarschijnlijk ook relatief veel prestatiewinst opleveren voor laptops ten opzichte van voorgaande generatie vernieuwingen.
De verwachting is dat de eerste laptops hiermee zo eind augustus-september gaan komen. Mogelijk dat deze dan wel iets duurder zijn dan huidige modellen, maar jij hebt wel een behoorlijk budget en gezien de mogelijke winst is het misschien de moeite waard. Zelf heb ik nu ook een laptop met i7 en een gt555m dus denk dat we tegen dezelfde problemen aanlopen. Maar ik wil zelf nog eventjes afwachten en kijken hoe deze nieuwe generatie uitpakt. Weet niet of dit voor jou een optie is of moet je heel dringend een nieuwe laptop?
Top, super bedankt voor je bericht. Nee, ik hoef zeker niet dringend een nieuwe laptop. Was me alleen langzaam een beetje aan het oriënteren wat er momenteel beschikbaar is, omdat ik wel binnen een paar maandjes wat anders zou willen aanschaffen. Geeft me ook meer ruimte om wat meer te sparen voor een ruimer budget. Ik houd dan even het nieuws in de gaten omtrent de MSI gaming laptops, de 1xxx series is dan zeker een goed idee om op te wachten. Mocht het me dan nog te duur zijn, dan heb ik waarschijnlijk wel meer keus op de tweedehands markt. Gaan veel mensen hun 980m laptops wegdoen natuurlijk. Thanks!

P.S. Mocht je een leuke laptop tegenkomen tegen die tijd, houd ik me aanbevolen! :)

[ Voor 3% gewijzigd door Chrisz op 28-07-2016 13:59 ]

• Chrisz
Mijn startpost even ge-edit, hierbij een *bump*.

Vele MSI laptops GE72VR/GT72VR verkocht in Nederland hebben helaas geen 120hz scherm, ondanks dat dit op de MSI website en op de site van vele webshops staat.

Wil toch voor kerst mezelf wel trakteren met een leuke laptop. Iemand tips?

• Hoof
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 24-11 11:10
Volgens mij voldoet deze aan je eisen:

http://www.laptopshop.nl/...431.1817124425.1473166828

Heb hem zelf bij Coolblue bekeken, scherm was prima (voor zover ik dat kon zien natuurlijk, alleen even opgestart tot het configuratiescherm van Windows), maar doordat hij zo dun is lijkt hij me heel snel te oververhitten, dus daarom toch maar niet gekocht.

[ Voor 14% gewijzigd door Hoof op 13-12-2016 08:24 ]

• evert1982
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-02 14:15
Wil je een FHD scherm met 120Hz? Of is eventueel 3K ook een optie?
Pagina: 1