R9 280 upgradetijd?

Pagina: 1
Acties:

• doebbalapoent11
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-02 19:59
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?
Ik wil weten of mijn r9 280 vervangen moet worden.
Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Rond de 300 euro
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.
Helemaal niks
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Ik heb een i5 3570k op 4,2ghz lopen en 16gb ram met een rx550 voeding.

Ik game op 1080p met een 60hz monitor en ik speel veel overwatch, battlefield (1) en the witcher 3.
Heeft het nut om mijn r9 280 te upgraden of mijn monitor?

Verwijderd

Kun je de volledige specs van de PC noemen? Enige wat nu duidelijk is, is de CPU dat is een i5 3570K, maar de rest mist allemaal.

• doebbalapoent11
I5 3570k
Z77 msi mobo
16gb ram
R9 280 msi gaming
Rx550 voeding
2tb harde schijf
N300 closed
Hyper 212 evo

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:15
Ik kan je wel zo al zeggen dat een nieuwe videokaart voor jou wel een vooruitgang kan zijn, aangezien die R9 280 bij een paar van de genoemde games waarschijnlijk al de 60 fps niet haalt op 1080p met maximale settings.

Voor 1080p 60Hz moet je niets snellers dan een GTX 1060 of RX480 nemen, op hoge settings verdubbelen die bijna je framerate, ook op 1080p.

Wat -The_Mask- waarschijnlijk nog van je wilt weten is welke voeding je hebt, zodat we weten dat die ook niet aan vervanging toe is. Een RX550 heb ik nog nooit van gehoord, zou al helpen als je er een merk bij vermeldde. Bedoel je een pricewatch: Corsair RM550, of een pricewatch: Corsair RM550x? Maar die laatste is nogal nieuw dus is het waarschijnlijk niet.

Je kunt ook een nieuw scherm kopen, maar wij weten ook niet hoe oud dat al is en of het een degelijk (niet TN) paneel is. Maar als je er op resolutie en/of framerate op vooruit wilt, moet je zéker een snellere videokaart hebben. Begin dus met die videokaart, daar is de tijd wel rijp voor, en je geeft zoveel geld uit als je zelf wilt natuurlijk. Wil je naar 1440p of hoger en 100+Hz moet je videokaart daar ook wel snel genoeg voor zijn.

• doebbalapoent11
Het is de laatste voeding die heb ik laatst aangeschaft de rm550x

Verwijderd

MacPoedel schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 16:08:

Wat -The_Mask- waarschijnlijk nog van je wilt weten is welke voeding je hebt, zodat we weten dat die ook niet aan vervanging toe is.
Nee alles, daarom wil ik ook alle andere onderdelen weten. Stel ik ga een videokaart adviseren zonder te weten waar de rest uit bestaat, behalve de CPU. Dan kan hij een gare voeding hebben die de nieuwe videokaart sloopt. Een behuizing hebben welke te klein is voor de videokaart,. Een monitor met alleen een VGA aansluiting, en een videokaart met geen mogelijkheid tot VGA. Trage HDD die zorgt voor stutters. Geen SSD voor snel laden PC, games, levels en tegen stutters. Moederbord met één of ander bekend probleem. Slechte CPU koeling, oververhitte CPU en daardoor slechte prestaties. Single channel geheugen en daardoor mindere prestaties.

Dus dan wel iets geadviseerd worden maar goed advies zal dit niet zijn. Dan kun je net zo goed een willekeurige videokaart kopen en hopen dat het werkt en beter is. Daarnaast is het niet eens duidelijk of de videokaart überhaubt vervangen dient te worden.

• doebbalapoent11
Het geheugen zijn twee 8gb crucial balistix modules en het moederbord is een msi Z77a-g41
Een seagate baracuda 7200rpm 2tb harde schijf en een 850 evo 256gb ssd.
Pagina: 1