[Draadloze muis] Dagelijks werk, goed, niet te veel poespas

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-09 09:27
Ik zoek een?
Draadloze muis voor dagelijks werk met mijn laptop (Nano USB). Solide, precies, ergonomisch en zo min mogelijk poespas.

Wat is je budget?
Eigenlijk geen budget als ik de perfecte muis vind maar het liefst onder de €50.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb goede ervaringen met Logitech muizen maar dat is geen must. Ik gebruik met veel plezier een G402 bij mijn desktop en heb daarvoor altijd een MX500 en MX502 gehad.

Ik wil het liefst geen poespas. En daarmee bedoel ik extra knoppen, extra horizontaal scrollwieltje, scrolwieltje wat horizontaal beweegt etc. Het belangrijkste is dat de muis precies is en ergonomisch. Ik heb geen extreem grote handen maar de muis mag best wat groter zijn (formaat G402/MX502).

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Dagelijks gebruik bij laptop (met docking), goede sensor is belangrijk maar ik doe geen grafisch werk waar ik bijvoorbeeld een hele preciese pointer voor nodig heb.

Verder...
Natuurlijk start ik als Tweaker niet zomaar een topic zonder eerst zelf te researchen.

Ik heb de pricewatch met reviews geraadpleegd en dacht een schot in de roos te hebben met de pricewatch: Logitech Wireless Marathon Mouse M705. Echter heb ik em binnen de 14 dagen weer retour gestuurd. Ik kon absoluut niet wennen aan de 'off-balance movement' doordat de sensor niet in het midden is geplaatst. Verder was de muis me net iets te klein en irriteerde ik me aan het horizontaal bewegende scrollwieltje.

Verder kijkende kom ik op de pricewatch: Logitech MX Master Wireless Mouse. Net buiten het budget maar ik heb ook het idee dat ik veel betaal voor de poespas die ik dus juist niet wens. Het liefst had ik een MX master op de markt gezien zonder alle extra knoppen en bijvoorbeeld de BT-switch.

De pricewatch: Logitech MX Anywhere 2 is veel te klein.
De pricewatch: Microsoft Sculpt Comfort Mouse (H3S-00002) zouden aanvullende stuurprogramma's geinstalleerd moeten worden wat op mijn werklaptop niet (zonder de servicedesk) kan.

Wie kan me helpen of heeft ervaring met een (wat oudere) draadloze muis welke aan mijn wensen voldoet?

Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Lastig, veel (draadloze) muizen inderdaad waarbij de sensor bovenin zit of wel verticaal in het midden maar niet horizontaal midden.

Deze heeft wellicht teveel poespas, maar wel in het midden en goedkoper dan de mx-master en ongeveer eenzelfde vormfactor wat je zoekt (en belangrijk is, ga niet met zo'n standaard vorm uren muizen, geheid dat je last krijgt) De thrusts enzo zou ik bij wegblijven.

pricewatch: Logitech G602 Wireless Gaming Mouse

Of toch dan maar de mx master nemen voor iets boven je budget. Het is wel zo dat je jaren (en jaren) kan doen met een degelijke muis als je er niet agressief mee omgaat :).

[ Voor 32% gewijzigd door ToFast op 28-07-2016 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
Bedankt voor je reactie. Die muis komt inderdaad al wat meer in de buurt maar kennelijk is het toch lastig om een goede muis te krijgen welke niet op starship enterprise lijkt...

Misschien moet ik maar eens naar de Mediamarkt of zo om er een paar te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaTiezl schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 13:17:
Bedankt voor je reactie. Die muis komt inderdaad al wat meer in de buurt maar kennelijk is het toch lastig om een goede muis te krijgen welke niet op starship enterprise lijkt...

Misschien moet ik maar eens naar de Mediamarkt of zo om er een paar te testen.
En? Ben je er uit. Ik zit in dezelfde situatie. Kom steeds weer bij OEM muizen uit.
Een https://tweakers.net/pric...rt-mouse-(h3s-00002).html zou voor mij perfect zijn als hij iets groter was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 21:11:
[...]

En? Ben je er uit. Ik zit in dezelfde situatie. Kom steeds weer bij OEM muizen uit.
Een https://tweakers.net/pric...rt-mouse-(h3s-00002).html zou voor mij perfect zijn als hij iets groter was.
Nee ben er nog steeds niet uit. Ben maar weer terug gevallen op mijn oude wired one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerolifant
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 02-09 22:03
Ik heb recentelijk deze set aangeschaft (https://tweakers.net/pric...86/rapoo-8200p-zwart.html) en de muis bevalt mij zeer goed.

In grootte is hij vergelijkbaar met de door jouw genoemde Logitech M705 (https://tweakers.net/pric...-marathon-mouse-m705.html). De muis heeft rubberen afwerking aan de zijkanten, want ik zelf 10x fijner vind dan plastic. Verder zijn er 2 buttons aan de zijkant en een DPI switch, verder geen poespas of onzin. Mooi zwart, lekker neutraal, en werkt prima. Tevens krijg je er als bonus een toetsenbord bij ;)

Ik weet dat het niet 'slechts' de muis is, maar misschien is het de moeite waard, en als het niet bevalt kan je het altijd nog retourneren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-09 18:52
Iemand nog een idee? Ik zoek het zelfde, maar het lijkt zo ongeveer niet te bestaan. De gedachte lijkt in het algemeen dat een draadloze muis niet te groot mag zijn. Bij mij komt er bij dat ik last heb van reuma-achtige verschijnselen, zodat ik mijn muis zowel met links als rechts gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
Ik heb nu via via een pricewatch: Logitech Performance Mouse MX verkregen. Dit was precies wat ik zocht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin0117
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-07-2023
Ik heb eigenlijk exact dezelfde vraag als de OP maar bij mij komt er nog wel 1 extra eis bij. Ik wil eigenlijk zonder zo'n usb-plug. Ik ben die dingen al zo vaak kwijt geraakt dat ik dat een beetje beu ben. Je kan namelijk niet alleen een nieuwe plug kopen, ik moet dan gelijk een hele nieuwe muis kopen. Ik heb zelf een macbook pro (2015) en het zou dus daarop moeten kunnen werken zonder usb-plug te gebruiken.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Alvast bedankt!
Pagina: 1