Toon posts:

zonealarm en icq...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey guys..ik heb nu 1 pc op de kabel en de ander via een intern netwerk (sygate) ook op de kabel...nou staat er bij zonealarm pro dat de firewall prima werkt als je op beide pc's zonealarm draaien hebt waarbij je in zonealarm (vanaf nu ZA) aangeeft welke de gateway en welke de client pc is...nu werkt dit idd prima....behalve met icq...ik heb op de client aangegeven dat icq ook server rights krijgt alleen hangt ie nog steeds als ik beide tegelijk werkend wil hebben....
iemand een idee?
Alvast bedankt

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Heb je al geprobeert wat er gebeurt als je zonalarm uit zet? Dit hoeft namelijk niet per se aan zonealarm te liggen.

Verwijderd

Topicstarter
ja..dat werkt prima...zelfs als zonealarm op de gateway aanstaat en alleen op de client uit doet icq het...behalve files die binnenkomen dan...maar het is dus echt een probleem icq+ZA op de client icm sygate

Verwijderd

Topicstarter
gaat het werken als ik bij icq bepaalde poorten reserveer?..en zoja..welke het beste dan?

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 15:37

Dreamer

Foutje

je had mij geemailt

zal je zo ff terug schrijven ik heb hem vorger inderdaad aan de praat gekregen

icq werkt standaard op poort 5190 dus als je bij zonealarm die open zet is het klaar

1 ding nog als het goed is moet zonealarm zelf aan geven als jij icq opent of hij deze moet open houden ja of nee zeg dan ja zo kan je gewoon icqen

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Verwijderd

Topicstarter
ja..bedankt...dat heb ik gedaan en ik heb icq alles toegelaten (zowel local,internet en ook allow server)maar hij hangt nog steeds

Verwijderd

Topicstarter
ow w8 ff..had je zonalarm op high of medium security gezet?

• Dreamer

Dreamer

Foutje

dat is een hele goeie weet ik niet meer moet je gewoon ff porberen

ik draai ondertussen onder winroute als firewall doet het ook erg goed

specs | specs server

Verwijderd

Ik heb ook een intern netwerk, met een linux firewall èn zonealarm onder w2k. Internet security staat op hoog, maar icq werkt perfect.
Het ligt dus wsch ergens anders aan.

• Dreamer

Dreamer

Foutje

ik zag nu pas dat je het op een client porbeert denk dat daar het probleem ligt

probeer icq eens op de server installeren en kijk of hij het daar doet als dat zo is weet je het probleem.

je kan icq op de client dmv icq te installeren op de server en een shortcut te maken naar je client zodat je hem daar kan open (ik weet het is niet echt fijn om de server hiervoor te belasten maar kan niets anders bedenken op het moment)

suc6
dreamer

specs | specs server

Verwijderd

Topicstarter
ok..thnx..dat zal ik proberen...ik vind het alleen zo raar dat ie hangt bij het opstarten ipv opstarten en gewoon niet kunnen connecten...misschien moet ik een andere build proberen...mijn icq build is 3281...is er iemand met een andere build waarmee het wel werkt

Verwijderd

Op woensdag 27 juni 2001 13:57 schreef sambucca het volgende:
ok..thnx..dat zal ik proberen...ik vind het alleen zo raar dat ie hangt bij het opstarten ipv opstarten en gewoon niet kunnen connecten...misschien moet ik een andere build proberen...mijn icq build is 3281...is er iemand met een andere build waarmee het wel werkt
Ja bij mij dus, als een tiet. Build weet ik niet uit mijn hoofd, een van de laatste want paar dagen geleden ge-dl'ed.
Volgens mij heeft het dus niks met de firewall te maken, want een firewall mag een programma niet laten vastlopen. Dan is het programma gewoon brak.

Verwijderd

Topicstarter
ja..icq bedoel je toch? dat lijkt mij ook dat die brak is..alleen draait ie wel prima als zonealarm uitstaat op de client (op de gateway staat ZA zelfs continu aan)...
iemand nog ideen?

Verwijderd

ik heb zonealarm pro op de server draaien met gewoon standaard instellingen (nix extra open oid) en icq werkt op alle clients zoals het moet. Hiervoor helemaal geen aanwijzingen aan ZA hiervoor gegeven.

Verwijderd

Voor icq heb je het socks protocol nodig dit zet het om in html je kunt hem vinden op www.totalrc.net moet je bij de poort even het html adres zetten 3128 waarschijnlijk
Ga dan naar connection settings bij je host en vul daar using lan en dan niet het adres van je proxy maar het ip van de pc waar icq op moet en geef dan bij poortnummer 1080 (word gebruikt door socks)

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Sja....ik bergijp dat je dit gewoon met ZA wil oplossen, maar toch...
Je bent toch al met Sygate bezig, waarom neem je niet gewoon de Sygate Personal Firewall..? Lijkt kwa settings veel op ZA met als nadeel dat je niet apart connect/server rechten aan apps kan geven en als voordeel dat je van de actieve programma's precies ziet op welke poorten ze luisteren of connecten! Tevens houdt SPF een database van trojans bij die hij actief tegenhoudt. Verder vind ik de logs die Sygate bijhoudt veel duidelijker en overzichtelijker.
Sygate Personal Firewall is gratis en integreert zichzelf in SygateHomeNetwork (NAT)software.
Give it a try!

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Topicstarter
rembo..jij hebt zonealarm op de server draaien..ik ook..maar dat is volgens mij niet voldoende om de clients ook te beschermen, toch?
misschien dat ik idd sygate personal firewall maar es ga uitproberen als dit niet gaat werken

Verwijderd

Ik neem aan dat je het ook zonder firewall geprobeerd hebt en het toen ook niet lukte?
Dan is mijn voorgaande antwoord de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
het werkt prima met zelfs de firewall aan op de gateway pc(behalve files ontvangen via icq maar dat kan ook aan sygate liggen) maar de firewall (zonealarm) moet ook draaien op de client want anders word die niet beveiligd (en da's mijn pc:))

Verwijderd

Als je server beveiligd is is je client ook beveiligd ze moeten via je server naar je client hoewel netbui wel erg makkelijk te kraken is.
De sygate firewall is ook erg goed en ik hoor dat die wat beter is op netwerken hij is freeware dus je zou het even kunnen proberen

Verwijderd

Topicstarter
ja..dan ga ik dat idd maares proberen als ik er geen oplossing voor kan vinden..
is syate personal firewall niet makkelijk te kraken dan?

Verwijderd

Nee het is een hele goede beetje dezelfde kwaliteit als zonealarm.
Norton is beter maar is geen freeware

Verwijderd

Topicstarter
is norton beter? ik hoor altijd dat zonealarm het best is..maar heb je met norton niet dezelfde problemen dan als ZA?
Ik heb nl toevallig ook een norton liggen ;)
greetz

Verwijderd

Topicstarter
en krijg ik trouwens met norton niet dezelfde problemen als met ZAP?
daarmee bedoel ik dat de gateway wel alles goed doet maar dat bv. icq op de client weer niet gaat werken....
iemand ervaringen mee?

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:17
Ik ga me ook maar even in dit topique mengen: ik heb ook ICQ op een client PC geinstalleerd, en die loopt ook vast wanneer ZoneAlarm aanstaat (ook op de client PC). Het is niet slim om alleen op de server ZoneAlarm te installeren, omdat je client dan níet beschermd is.

Maargoed, het werkt hier dus ook niet. Als iemand suggesties heeft: graag! (overigens wil ik wel graag ZoneAlarm blijven gebruiken)

omniscale.nl

• Roelant
  • Niet online
Hmm, ik weet niet of zonalarm de optie kent om poorten door te sturen zoals programma's als winroute en sygate dat wel doen... maar ik heb het met winroute heel simpel opgelost.

Je kunt namelijk ICQ laten luisteren naar een bepaalde portrange, als je voor iedere client een andere portrange gebruikt en die vervolgends met een portmapping door laat sturen van buitenaf naar de betreffende client werkt het probleemloos.

Hier vind je daarover meer.

• posttoast
Dank Negotiator, ik ga die info zo even doorlezen. Maarre: volgens jou kan dit er dus voor zorgen dat ICQ crashed als ZoneAlarm aanstaat? Wel vreemd dat ik dit op mijn server niet heb...

omniscale.nl

• Roelant
  • Niet online
Op donderdag 02 augustus 2001 22:52 schreef VincentB het volgende:
Dank Negotiator, ik ga die info zo even doorlezen. Maarre: volgens jou kan dit er dus voor zorgen dat ICQ crashed als ZoneAlarm aanstaat? Wel vreemd dat ik dit op mijn server niet heb...
ICQ draait gewoon niet altijd op elke machine even stabiel is mijn ervaring en het zal niet de eerste keer zijn dat ICQ vast loopt als het zijn zin (in dit geval een verbinding) niet krijgt. Maar dat verschillt dus uiteraard van machine tot machine.

• posttoast
Ik heb het allemaal even doorgelezen, en kan concluderen dat ik een absolute leek ben op dit gebied. Fijn dus dat die FAQ's bestaan.

Maar, ik ben er nog steeds niet uit. Als ik het goed gelezen heb moet ik dus WinRoute installeren om ICQ aan de praat te krijgen?

Zo ziet mijn netwerk eruit:

Server: Windows 2000 Pro met ZoneAlarm erop (ICQ werkt hierop prima)

Client: Windows 98 Se ook met ZoneAlarm (ICQ crashed hier als ZoneAlarm aanstaat)

Om de internet verbinding te delen gebruik ik gewoon de functionaliteit van Windows 2000 en dus geen WinRoute o.i.d.

Wie helpt mij uit?

omniscale.nl

• Roelant
  • Niet online
Op vrijdag 03 augustus 2001 12:27 schreef VincentB het volgende:
Ik heb het allemaal even doorgelezen, en kan concluderen dat ik een absolute leek ben op dit gebied. Fijn dus dat die FAQ's bestaan.

Maar, ik ben er nog steeds niet uit. Als ik het goed gelezen heb moet ik dus WinRoute installeren om ICQ aan de praat te krijgen?

Zo ziet mijn netwerk eruit:

Server: Windows 2000 Pro met ZoneAlarm erop (ICQ werkt hierop prima)

Client: Windows 98 Se ook met ZoneAlarm (ICQ crashed hier als ZoneAlarm aanstaat)

Om de internet verbinding te delen gebruik ik gewoon de functionaliteit van Windows 2000 en dus geen WinRoute o.i.d.

Wie helpt mij uit?
Hmm, begrijp ik goed dat de client ook internet heeft via de server?

In dat geval kun je zonealarm op de client uit zetten met een gerust hart want die zit immers toch al achter de firewall van de server :?

• posttoast
De client heeft inderdaad internet via de server, maar: het lijkt mij dat ik op de client dan ook ZoneAlarm moet zetten, omdat de ZoneAlarm die op de server staat de client gewoon zijn gang laat gaan. Voorbeeld:

als ik op de server (waar ZoneAlarm aanstaat) een programma, bv Outlook Express, opstart die verbinding met het internet wil maken, vraagt ZoneAlarm of ik daarmee accoord ga. Op de client echter, kan ik alle programma's verbinding laten maken met internet zonder dat de ZoneAlarm op de server daar iets van zegt. In het geval van Outlook Express is dat natuurlijk niet erg, maar als het om bv Trojans gaat...

omniscale.nl

• _BladE2k_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08 14:37
Ik stel nog een andere oplossing voor.

Ik zie dat je Win2k gebruikt als server. Waarom gebruik je dan niet de server versie er van, daar zit het makkelijke ingebouwde Routing & Remote access (zie je wel staan in de administrative tools) .

Als je wil weten hoe en wat kan ik je wel helpen. Ik gebruik ook zelf ZoneAlarm, maar de Pro versie er van :) Die heb ook de mogelijkheid om bepaalde port ranges open te stellen.

Als je meer wil weten moet je maar mailen, het is nl. niet weinig om alles goed te configgen. (Maar 1maal configged ook nergens meer last van :+)

Een standaard GoTter ;)

• posttoast
Hey _BladE2k_, bedankt voor je reactie.

Ik heb eerlijk gezegd niet zoveel zin om Windows 2000 Pro eraf te gooien en verder te gaan met de Server versie. Maar ik heb wel ZoneAlarm Pro. Wat moet ik dan precies instellen om te zorgen dat ICQ niet vastloopt?

omniscale.nl

• posttoast
Niemand?

omniscale.nl

Verwijderd

Op woensdag 27 juni 2001 00:43 schreef dreamer het volgende:

icq werkt standaard op poort 5190 dus als je bij zonealarm die open zet is het klaar
Hoe open je een poort dan bij ZA??

Verwijderd

Topicstarter
ROFLOL...
nou breekt m'n klomp!
nu heb ik al een tijdje (sinds juni) toch maar besloten om Norton Personal Firewall te gebruiken, en ik moet zeggen..het bevalt me prima. Maar omdat ik sinds vandaag weer es een clean install van windows 98 heb (omdat ik xp had uitgeprobeerd en het beviel niet) d8 ik om het nog maar eens even met zonealarm te proberen (met het motto van: nieuwe builds->nieuwe kansen).

Dus ik installeer op mijn cleane windows zonealarm pro en wat denken jullie? Alles draait...ZELFS ICQ!

ALLEEN:
Ik had nog op de gateway pc norton personal firewall aanstaan...en toch deed het alles!
Dus ik op de gateway Zonealarm installeren omdat ze onderling (leek me) toch het beste zouden samenwerken. Maar nee hoor...zodra ik op de Gateway EN de client Zonealarm had staan hing icq weer als een tierelier....
dus...
IK WORD GEK!!! :9~
WAAROM WERKT DIT NIET GEWOON!!??!!

Hoe kan het nou dat Norton op de Gateway en Zonealarm op de client wel werkt en Zonealarm op beide gewoon niet???
Pagina: 1