Ebay aankoop, refund via een PayPal geschil

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 06:49
Een maand geleden heb ik een setje wielen gekocht op eBay, betaald met PayPal. Bij aankomst zag leek alles in orde. Bij montage bleken dus 2 wielen krom te zijn, een meer dan de ander.

Contact gehad met de verkoper via eBay, deze gaf aan de wielen weer terug te willen hebben. Zo gezegd, zo gedaan, en de wielen zijn opgehaald.

Hierna heb ik via PayPal een verzoek om terugbetaling geopend. Deze was afgewezen.
Dagen later heb ik dit te horen gekregen:

"had to be sent to the suppliers to be inspected and they should credit us shortly. As soon as they have credited us we will then be able of refund you."

Dit duurt al een tijdje, dus vroeg me af of het nuttig was om de geschil te escaleren naar een claim, of gewoon afwachten? Het is nog een aantal dagen dat ik deze kan escaleren namelijk. Als de claim afgewezen wordt krijg ik helemaal geen geld lijkt me.

Beste antwoord (via Don3k op 04-08-2016 09:09)

• jugger naut
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-10 17:00
Nyarlathotep schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 11:19:
Of gewoon nog even afwachten? En wat is een 'tijdje'?

Geef de verkoper de kans het geld terug te storten. Niet meteen escaleren en een moeizaam traject starten terwijl het niet nodig is... Als iedereen dit zou doen durft niemand nog iets te verkopen...
Als je van plan bent kromme producten te verkopen mag best bang zijn om iets te verkopen toch..

TS heeft niets met de leverancier van die wielen te maken, dus escaleren. Het is bijna logische welke kant het op gaat anders, leverancier geeft geen geld terug aan de verkoper en die schuift de verantwoordelijkheid naar TS. Of de leverancier nou geld terug geeft aan de verkoper of niet, dat maakt voor TS niets uit.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02:36
Gewoon escaleren. Het is niet jou probleem dat zij nog geen credit hebben ontvangen van hun leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinjoo1
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 26-08-2017
Gewoon escaleren

http://valid.canardpc.com/efq7t2 mijn laptop(was) windows 10 pro http://valid.x86.fr/uqawwk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-10 13:10

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Geef de verkoper de kans het geld terug te storten. Niet meteen escaleren en een moeizaam traject starten terwijl het niet nodig is... Als iedereen dit zou doen durft niemand nog iets te verkopen...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• jugger naut
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-10 17:00
Nyarlathotep schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 11:19:

Als je van plan bent kromme producten te verkopen mag best bang zijn om iets te verkopen toch..

TS heeft niets met de leverancier van die wielen te maken, dus escaleren. Het is bijna logische welke kant het op gaat anders, leverancier geeft geen geld terug aan de verkoper en die schuift de verantwoordelijkheid naar TS. Of de leverancier nou geld terug geeft aan de verkoper of niet, dat maakt voor TS niets uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 06:49
Ik heb inderdaad niet lang na het escaleren mijn geld terug gekregen! Bedankt!
Pagina: 1